نوروز برای چه کشورهایی است؟ کدام کشور ها جشن نوروز برپا می‌کنند؟

جشن عید نوروز، که با شروع سال جدید شمسی برگزار می‌شود، یکی از معمترین جشن های باستانی ایران است. این جشن در کشور های دیگر نیز برگزار می‌شود و کشور های مختلفی در دنیا نوروز را گرامی می‌دارند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به کشور هایی که جشن نوروز را برگزار می‌کنند صحبت کنیم.

 

همچنین در چند کشور از دنیا، روز شروع سال شمسی تعطیل است که این به معنی جدی تر بودن جشن نوروز در این کشور ها است. شروع سال شمسی علاوه بر این که مهمترین آیین باستانی کشور ایران است، از نظر علم نجوم نیز بسیار اهمیت دارد و علاقمندان به نجوم در سراسر دنیا اهمیت زیادی به این روز بزرگ می‌دهند. با سیبما همراه باشید.

کدام کشور ها جشن نوروز برپا می‌کنند؟

کدام کشور ها جشن نوروز برپا می‌کنند؟

امروزه برعکس سالهای دور، کشور های زیادی نوروز را جشن می‌گیرند. اگر بخواهیم مهم ترین کشور هایی که عید نوروز را گرامی می‌دارند نام ببریم، کشورهای عراق، هند، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، ترکیه، ترکمنستان، سوریه، گرجستان، پاکستان و مقدونیه شمالی هستند.

همچنین در 9 کشور نوروز را بصورت رسمی جشن می‌گیرند و این روز را تعطیل اعلام کرده اند. این کشور ها عبارتند از ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و آلبانی.

این جهانی شدن نوروز باعث شد که در یونسکو به ثبت و نگاشتگی جهانی برسد.

نوروز برای چه کشورهایی است؟

نوروز باستانی پیام های مهمی برای جامعه دارد که مهمترین آنها دید و بازدید با اقوام و آشنایان است. این فرهنگ تاریخی ایرانیان که به عنوان شب نشینی نیز شناخته می‌شود در سالهای اخیر در روزهای عادی کمرنگ شده است، اما در نوروز مانند قبل پابرجا است. اگر توجه کرده باشید شما به منزل بعضی از اقوام فقط نوروز هر سال می‌روید.

کدام کشور ها جشن نوروز برپا می‌کنند؟

امیدواریم که هر سال جشن های باستانی ایرانیان با شکوه تر برگزار شود. ما در مقاله ای دیگر برای ایرانیان خارج از کشور ساعت تحویل سال 1403 در کشور های مختلف را قرار داده ایم که می‌توانید ساعت دقیق هر کشور را مشاهده کنید.

همچنین لحظه تحویل سال 1403 در ایران را برای شما در این پست قرار داده ایم و اطلاعات مفیدی را راجع به نوروز 1403 نوشته ایم که پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک مشاهده کنید.

یکی از سوالاتی که در روزهای پایانی و قبل از خرید لباس نوروزی زیاد پرسیده می‌شود این است که رنگ سال ۱۴۰۳ چه رنگی است؟ ما در مقاله ای بصورت مفصل به این سوال پاسخ داده ایم و استایل های زنانه و مردانه ای را برای این مورد برای شما به نمایش گذاشته ایم.

شما می‌توانید با کلیک روی لینک، تصاویر و توضیحات کاملی را راجع به رنگ سال جدید ببینید و متناسب با آن لباس های عید خود را خریداری کنید.

ممنونم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مریم گفت:
کاش حال و هوای عید هنوز مثل گذشته ها بود

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید