بزرگترین مجسمه دنیا در هند | تندیس اتحاد را بشناسید

شاید از نظر خیلی از ما، مجسمه مسیح در ریو دوژانیرو برزیل، جزء بزرگترین مجسمه های دنیاست اما جالب است بدانید که چندین تندیس بزرگتر از آن در جهان وجود دارد. اما امروز می‌خواهیم راجع به بزرگترین مجسمه دنیا صحبت کنیم که یک رکورد جهانی دارد. بزرگترین تندیس دنیا در هند با نام تندیس اتحاد.

نام انگلیسی این تندیس Statue of Unity می‌باشد و 182 متر ارتفاع دارد. این مجسمه غول پیکر از به افتخار والابای پاتل ساخته شده است که در ادامه بیشتر راجع به او صحبت می‌کنیم. فقط برای مقایسه می‌گویم که تندیس مسیح یا در برزیل 39,6 ارتفاع دارد یعنی مجسمه اتحاد هند، نزدیک به 5 برابر بزرگتر از آن است!

بزرگترین مجسمه دنیا در هند

این مجسمه غول پیکر در جزیره‌ای در رودخانه، رو به سد نارمادا در نزدیکی راجپیپلا در ایالت گجرات هند ساخته شده است. این تندیس بدون پایه 182 متر و با احتساب پایه آن 240 متر ارتفاع دارد که این واقعا شگفت انگیز است! این تندیس نسبت به مجسمه آزادی در آمریکا نیز 2 برابر بزرگتر است.

طراح بزرگترین مجسمه دنیا رام وی سوتار بوده است و موادی که در آن استفاده شده است فولاد برای اسکلت، بتن که جزء اصلی این مجسمه است و برنز که بعنوان روکش این مجسمه به کار رفته است.

والابای پاتل کیست؟

همانطور که پیش تر گفتیم، این مجسمه، تندیسی از والابای پاتل است. حال سوالی که وجود دارد این است که والابای پاتل کیست؟ او یک سیاستمدار هندی و از بنیانگذاران کشور هندوستان فعلی بوده است. مردم هندوستان به سردار پاتل لقب مرد آهنین را داده اند. او در سال 1875 زاده شد و در 15 دسامبر 1950 درگذشت. او نقش مهمی در برقراری اتحاد در بین 500 ایالت خود مختار هند داشت و همین اتحاد باعث تاسیس کشور پهناوری به نام هند شد. بعد از تاسیس کشور هند، او اولین قائم مقام نخست‌وزیر هندوستان شد و از آن زمان در سیاست فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد. مجسمه اتحاد نیز در ایالت زادگاه والابای پاتل هندی ساخته شد.

بزرگترین مجسمه دنیا کجاست؟

هزینه ساخت بزرگترین مجسمه دنیا چقدر بود؟

سوال دیگری که ممکن است خیلی از شما در سر داشته باشید، این سوال است که برای بزرگترین مجسمه دنیا چقدر بودجه صرف شده است. بودجه این مجسمه بصورت عمومی و خصوصی تهیه شد. بیشتر این پول توسط دولت گجرات جمع آوری و اهدا شد. دولت ایالت گجرات ۵۰۰ کرور پوند (معادل ۶۰۷ کرور یا ۸۵ میلیون دلار آمریکا) برای این پروژه در بودجه خود در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ اختصاص داده بود.

در بودجه سال‌های ۲۰۱۴–۲۰۱۵ اتحادیه نیز، ۲۰۰ کرور پوند (معادل ۲۵۷ کرور پوند یا ۳۶ میلیون دلار آمریکا) برای ساخت این مجسمه اختصاص داده شده‌است. بودجه ساخت این مجسمه غیر از مشارکت دولت، در یک طرح مسئولیت اجتماعی توسط شرکت های بزرگ و مردم ثروتمند هند نیز تامین شد.

این بنای یادبون با فضای اطراف خود، بیش از 20,000 متر مربع را اشغال کرده است و حکومت هند در فضاسازی اطراف این مجسمه یک دریاچه مصنوعی 12 کیلومتر مربعی ساخته است. این مجسمه توسط  لارسن اند توبرو ساخته شده است. او قراردادی به مبلغ ۲٬۹۸۹ میلیون روپیه (۴۲۰ میلیون دلار آمریکا) برای طراحی، ساخت و تعمیر و نگهداری این مجسمه در سال 2014 امضاء کرده بود. ساخت بنا در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ آغاز و در اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۸ به پایان رسید.

بزرگترین مجسمه جهان در هند

اگر بخواهیم بزرگی این مجسمه را بیشتر لمس کنیم، این تصویر را باید ببینید. این مقایسه دقیقی از قد انسان در مقابل 77ای این مجسمه است که نشان می‌دهد این مجسمه 182 متری بسیار بزرگتر از چیزیست که ما بتوانیم بدون دیدن آن از نزدیک، درک کنیم.

برای یک مقایسه ساده دیگر، لازم است بگوییم ارتفاع برج میلاد که از همه جای تهران مشخص است و یکی از بزرگترین برج های جهان است، 435 متر است.

 

در این مقاله، بزرگترین مجسمه دنیا را معرفی کرده ایم که در هند ساخته شده است. همانطور که مشاهده کردید برعکس اکثر افراد که فکر می‌کنند بزرگترین مجسمه های دنیا مجسمه آزادی امریکا و مجسمه مسیح برزیل هستند، مجسمه های بزرگتری نیز در دنیا وجود دارد.

اگر به اطلاعات عمومی علاقمند هستید در مقاله ای دیگر یک لیست کامل از بزرگترین حیوانات جهان قرار داده ایم. همچنین اگر به کشور هند و فرهنگ و هنر مردم کشور هند علاقمند هستید، بهترین فیلم های هندی را در یک مقاله لیست کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید