معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان (12 فیلم بی نظیر)

کریستوفر نولان، قطعا یکی از موفق ترین کارگردان های تاریخ سینمای جهان است. او فیلم های بی نظیری را به سینمای جهان معرفی کرد که یکی از یکی بهتر و تماشایی تر بودند. کارهای نولان همیشه اهالی سینما را شگفت زده کرده اند. اکنون که بعد از چند سال یک فیلم بسیار پر سر و صدا یعنی اوپنهایمر از او منتشر شده و همه فیلم بازان سراسر جهان را انگشت به دهان کرده است، تصمیم گرفتیم بهترین فیلم های کریستوفر نولان را در قالب یک مقاله معرفی کنیم. پس در ادامه با سیبما همراه باشید.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان

کریستوفر نولان، زاده ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۷۰ در شهر لندن انگلستان است. البته او شهروندی ایالات متحده را نیز دارد. او در کالج دانشگاهی لندن تحصیل کرد و از سال 1989یعنی 19 سالگی اش فعالیت در سینما را آغاز کرد. او علاوه بر کارگردان، تهیه کننده و فیلم نامه نویس موفقی نیز هست. او در اکثر کار هایش تهیه کننده، فیلم نامه نویس و کارگردان بود.

فیلم های کریستوفر نولان با وجود اینکه تعداد زیادی نیستند، مجموعه بیش از 5 میلیارد دلار فروختند که این عدد بسیار بالایی است. او افتخارات بسیار زیادی دارد که در مهمترین آنها، نامزد پنج جایزه اسکار، پنج جایزه بفتا و شش جایزه گلدن گلوپ هستند. او در سال 2015 توسط مجله تایمز جزء 100 شخص تاثیرگذار جهان قرار گرفت و بعد از افتخارات بسیار زیادش در زادگاهش یعنی بریتانیا به او عنوان افتخاری "فرماندهٔ والامقام امپراتوری بریتانیا" را داده اند.

با وجود اینکه می‌توانیم ساعت ها راجع به افتخارات و رزومه کریستوفر نولان صحبت کنیم، اما به همین چند خط بسنده می‌کنیم و به سراغ معرفی فیلم های او می‌رویم. نولان در مجموع 12 فیلم بلند بعنوان کارگردان ساخته است. علاوه بر آن 4 فیلم کوتاه هم ساخته است و در 5 فیلم فقط تهیه کننده اجرایی بوده است. در این مقاله می‌خواهیم 12 فیلم بلند و مهم کریستوفر نولان را معرفی کنیم. پس به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

اگر از آن دسته فیلم باز هایی هستید که همیشه به دنبال فیلم های جدید برای تماشا هستید، ما در سیبما یک مقاله داریم که بهترین فیلم های سینمایی خارجی را در آن معرفی می‌کنیم. این مقاله بصورت هفتگی آپدیت می‌شود و همیشه فیلم های جدید سینمای جهان در آن معرفی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک، آن لیست را نیز مطالعه کنید.

فیلم ها بر اساس سال ساخت معرفی می‌شوند.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان اوپنهایمر

12.فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • سال ساخت: 2023
  • مدت زمان: 181 دقیقه
  • ژانر: دلهره آور، زندگی‌نامه‌ای، حماسی

چه فیلم باز باشید و چه نباشید، در این مدت اخیر بعد از روی پرده رفتن اوپنهایمر قطعا اسم آن را شنیده اید. اوپنهایمر یکی از پر فروش ترین فیلم های ساخته کریستوفر نولان محسوب می‌شود که با هزینه 100 میلیون دلاری ساخته شده است و فروش گیشه 948 میلیون دلاری را تجربه کرده است.

این فیلم زندگینامه جولیوس رابرت اوپنهایمر را روایت می‌کند که با عنوان پدر بمب اتمی شناخته می‌شود. او یک فیزیک دان امریکایی است که برای اولین بار سلاح نابود کننده بمب اتم را ساخته است. این نقش را کیلین مورفی بعهده گرفته است.

داستان این فیلم درباره آن گروه از دانشمندان است که در پروژه منهتن، در حال تولید بمب های اتمی هستند که در هیروشیما و ناکازاکی کشور ژاپن استفاده شده است. بعد از بمباران اتمی، امپراطوری ژاپن تسلیم می‌شود و همین مورد باعث پایان جنگ اقیانوس آرام می‌شود. این فیلم کریستوفر نولان بر اساس کتاب "پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر" ساخته شده است.

معرفی فیلم سینمایی تنت اثر کریستوفر نولان

11.فیلم تنت Tenet

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سال ساخت: 2020
  • مدت زمان: 150 دقیقه
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی

فیلم تنت بعنوان یکی از آثار متفاوت کریستوفر نولان است. در این فیلم ستارگانی از جمله  جان دیوید واشینگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با هزینه بسیار زیاد 200 میلیون دلاری تولید شده است و فروش 363 میلیون دلاری را ثبت کرده است. نولان بیش از 5 سال روی فیلم نامه تنت کار کرد و همین حساسیت او از این فیلم یک شاهکار ساخته است.

داستان این فیلم درباره دو جاسوس حرفه ای است که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجراهای پیچیده و خطرناکی می‌شوند. این فیلم یک داستان بسیار پیچیده دارد که پیشنهاد می‌کنم خودتان در فیلم دنبال کنید و اگر کمتر از داستان آن بدانید بهتر است.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان دانکرک

10.فیلم دانکرک Dunkirk

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • سال ساخت: 2017
  • مدت زمان: 106 دقیقه
  • ژانر: اکشن، درام

فیلم دانکرک محصول مشترک کشور های امریکا، بریتانیا، فرانسه و هلند است. بازیگران این فیلم فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز، آنورین برنارد، جیمز دارسی، بری کیوگن، کنت برانا، کیلین مورفی، مارک رایلنس و تام هاردی هستند که هرکدام به بهترین شکل ممکن این نقش را ایفا کردند. این فیلم با هزینه 82 میلیون دلاری ساخته شد و موفق شد 527 میلیون دلار بفروشد.

داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم در سال 1940 میلادی اتفاق می‌افتد. گروهی از سربازان متفقین از کشور های بلژیک، برتانیا و فرانسه در توسط ارتش نازی های آلمان محاصره می‌شوند. آنها نزدیک به 7 روز در بندر دانکرک کشور فرانسه حبس می‌شوند. اما سرانجام نیرو های پشتیبانی متفقین موفق می‌شوند آنها را نجات دهند.

اگر از مخاطبان فیلم های اکشن هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های اکشن جدید را معرفی کرده ایم که فوق العاده جذاب هستند. با کلیک روی لینک می‌توانید آن لیست را نیز مطالعه کنید.

معرفی فیلم های کریستوفر نولان میان ستاره ای

9.فیلم میان ستاره ای Interstellar

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.7
  • سال ساخت: 2014
  • مدت زمان: 165 دقیقه
  • ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی

یک شاهکار بی نظیر از کریستوفر نولان. میلن ستاره ای یک فیلم فوق العاده علمی تخیلی است که جزء فیلم های فضانوردی محسوب می‌شود. این فیلم با بودجه 165 میلیون دلاری ساخته شد و فروش گیشه آن 719 میلیون دلار بوده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل اروین، الن برستین، مت دیمون، و مایکل کین اشاره کرد. این فیلم برنده 1 جایزه اسکار و نامزدی در 4 رشته دیگر شد.

داستان این فیلم درباره یک گروه از دانشمندان فضایی است که برای نجات انسانها تلاش می‌کنند. آنها بدنبال روشی جدید برای سفر در کرم چاله های فضایی هستند تا با سفر های میان ستاره ای بتوانند راهی برای بحران به وجود آمده در زمین پیدا کنند. این ماجراجویی بزرگ و خطرناک اما چالش های فراوانی برای آنها دارد که باید در فیلم ببینید. دیدن این فیلم برای شما بسیار لذتبخش خواهد بود و شما را شگفت زده خواهد کرد.

اگر به فیلم های علمی تخیلی علاقمند هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های علمی تخیلی را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان بتمن

8.فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (بتمن) The Dark Knight Rises

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.4
  • سال ساخت: 2012
  • مدت زمان: 164 دقیقه
  • ژانر: جنایی، ابر قهرمانی

فیلم ابر قهرمانی بتمن، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، یکی از کارهای بیاد ماندنی کریستوفر نولان است که در یاد همه ما ماندگار است. حتی اگر هیچوقت این فیلم را ندیده باشید، قطعا زمان انتشار آن را بیاد دارید که چقدر سر و صدا کرده بود. در این فیلم، ستارگانی از جمله  کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت و مورگان فریمن حضور دارند.

داستان این فیلم مربوط به هشت سال پس از شوالیه تاریکی است. در این قسمت، بین انقلابی، بروس وین را مجبور می‌کند که مجددا نقش بتمن را بعهده گیرد و گاتهام سیتی را از نابودی هسته ای نجات دهد. هشت سال بوده است که پس از ماجرای جوکر، بتمن از مخفیگاه خود خارج نشده بوده. این بار هیولای جدیدی به نام بین او را به خیابانها می‌کشاند.

اگر از مخاطبان فیلم های ابرقهرمانی هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های ابر قهرمانی جدید که در سال 2023 تولید شده اند را معرفی کرده ایم. پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان تلقین

7.فیلم تلقین Inception

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
  • سال ساخت: 2010
  • مدت زمان: 184 دقیقه
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی

تلقین نیز یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان است. این فیلم با هزینه 180 میلیون دلاری تولید شد و فروش گیشه آن 836 میلیون دلار بوده است. در فیلم تلقین ستارگان بزرگ سینمای هالیوود حضور دارند. مهمترین بازیگران این فیلم،  کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الیوت پیج، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین هستند. نولان اعلام کرده است که 10 سال بر روی فیلم نامه تلقین زمان گذاشته است تا یک فیلم بی نقص را تولید کند.

این فیلم با بازی دو ستاره بی نظیر هالیوود یعنی تام هاردی و لئوناردو دی‌کاپریو و همچنین کارگردانی کریستوفر نولان بزرگ، جزء پر ستاره ترین فیلم ها به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده است که چهار جایزه اسکار را دریافت کند.

داستان این فیلم، دزدی است که بوسیله تکنولوژی به اشتراک گذاری رویا اطلاعات حساس و مخفی شرکت ها را می دزدد . او یک ماموریت میگیرد که به همراه گروهی باید یک ایده را از مغز مدیر شرکتی بدزدد.

معرفی بهترین فیلم کریستوفر نولان شوالیه تاریکی

6.فیلم شوالیه تاریکی The Dark Knight

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 9
  • سال ساخت: 2008
  • مدت زمان: 152 دقیقه
  • ژانر: جنایی، ابر قهرمانی

فیلم شوالیه تاریکی، بعد از فیلم بتمن آغاز می‌کند که در سال 2005 تولید شده بود، ادامه ماجرای بتمن را روایت می‌کند. فیلم شوالیه تاریکی یکی از آثار فوق العاده در تاریخ سینمای جهان است که با این فیلم، کریستوفر نولان خودش را بعنوان یک کارگردان نابغه مطرح کرد. فیلم شوالیه تاریکی نمره 9 از 10 را توسط آی‌ام‌دی‌بی دریافت کرد که یک نمره فوق العاده است. این فیلم با هزینه 185 میلیون دلاری تولید شد و بیش از 1 میلیارد دلار فروش گیشه را تجربه کرد که جزء پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان است.

شوالیه تاریکی همان تقابل معروف بتن و جوکر است! داستان فیلم از این قرار است که بتمن به کمک سرگرد جیم گوردون و دادستان جدید هاروی دنت، شهر را از وجود آخرین خانواده‌های تبهکاری پاک می کند.اکنون به نظر می رسد با تلاشها و همکاری های این سه نفر مردم شهر احساس آرامش می کنند. اما این وضعیت پایدار نمی ماند زیرا یک جنایتکار روانی و بسیار باهوش به اسم جوکر با نقشه هایش می کوشد تا آرامش شهر را بهم زده و در دل مردم رعب و وحشت بیاندازد تا با اینکار... اگر شوالیه تاریکی 2008 را ندیده اید، درنگ نکنید و حتما هرچه زودتر آن را ببینید.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان فیلم پرستیژ

5.فیلم پرستیژ The Prestige

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • سال ساخت: 2006
  • مدت زمان: 130 دقیقه
  • ژانر: درام، رازآلود

پرستیژ یک اثر روانشناختی فوق العاده از کریستوفر نولان است. این فیلم بر اساس یک رمان به همین نام ساخته شده است. هیو جکمن، کریستین بیل، اسکارلت جوهانسون، مایکل کین، پایپر پرابو، اندی سرکیس، ربکا هال و دیوید بویی بازیگران این فیلم هستند. پرستیژ با هزینه 40 میلیون دلاری تولید شد و فروش 109 میلیون دلاری داشت.

داستان فیلم پرستیژ به این شکل است که بعد از یک اتفاق فاجعه بار، دو تردست فوق العاده قوی سعی می‌کنند تا بهترین نمایش را با وسواس بسیار زیادی اجرا کنند. آنها با هم به رقابتی دیوانه وار می‌پردازند. در نهایت این رقابت نتایجی مرگبار خواهد داشت.

بهترین فیلم های کریستوفر نولان بتمن آغاز می‌کند

4.بتمن آغاز می‌کند Batman Begins

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • سال ساخت: 2005
  • مدت زمان: 140 دقیقه
  • ژانر: جنایی، ابر قهرمانی

بعد از شکست فیلم بتمن و رابین در سال 1997، ساخت قسمت های بعدی مجموعه فیلم های بتما موقتا متوقف شد. حتی فیلم برنامه ریزی شده بتمن: از زنجیر رها شده نیز ساخته نشد. در طول این حدودا 8 سال، کارگردانان زیادی پیشنهاد بازراه اندازی مجموعه بتمن را به برادران وارنر پیکچرز دادند اما آنها به نتیجه نرسیدند تا اینکه کریستوفر نولان وارد عمل شد. آنها از سال 2003 به توافق رسیدند که بتمن را توسط کریستوفر نولان باز راه اندازی کنند و سال 2005 "بتمن آغاز می‌کنند" را منتشر کردند. این فیلم با هزینه 150 میلیون دلاری تولید شد و با فروش 374 میلیون دلاری همراه بود. این موفقیت باعث ادامه همکاری آنها شد و همین موضوع منجر به تولید فیلم میلیارد دلاری شوالیه تاریکی شد.

خلاصه داستان: در فیلم بتمن آغاز می‌کند بروس وین که در کودکی شاهد قتل پدر و مادرش بوده و نمی تواند این خاطرات تلخ را از ذهنش پاک کند همچون آواره ای از یک نقطه به نقطه دیگر جهان سفر کرده و با تبهکاران مبارزه می کند . او در نقطه ای از آسیا با فردی مرموز به اسم هنری دوکارد آشنا می شود که به او پیشنهاد می کند با انجام تمرینات سخت فیزیکی به عضویت انجمن سایه ها به رهبری “راس ال گول” درآید . بروس می پذیرد و تمرینات دشوار را با موفقیت پشت سر می گذارد اما زمانیکه انجمن از او می خواهد فرد بیگناهی را به قتل برساند قبول نکرده و به زادگاه خود شهر گاتهام بر می گردد تا…

بهترین فیلم های کریستوفر نولان بی خوابی

3.فیلم بی خوابی Insomnia

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • سال ساخت: 2002
  • مدت زمان: 112 دقیقه
  • ژانر: درام، رازآلود

فیلم بی خوابی اثر کریستوفر نولان، در حقیقت یک بازسازی از یک فیلم نروژی است که در سال 1997 به همین نام ساخته شده بود. در این فیلم سوپر استار های سینمای امریکا از جمله  آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک حضور دارند. بی خوابی با هزینه 46 میلیون دلاری تولید شد و فروش 113 میلیون دلاری داشت.

داستان فیلم درباره یک افسر قدیمی پلیس به نام ویل دورمر است که به طور اتفاقی به یکی از همکارانش شلیک کرده و او را کشته است. او ماموریتی دارد که برای تحقیق درباره قتل یک دختر نوجوان به شهر آلاسکا برود و سرنخ هایی از این قتل پیدا کند. در آلاسکا، 6 ماه از سال روز و 6 ماه از سال شب است. او زمانی به آنجا می‌رسد که هوا همیشه روشن است و به همین دلیل نمی‌تواند بخوابد و عذاب می‌بیند. در همان حال، وارد یک بازی روانی می‌شود که او را بشدت اذیت می‌کند و او باید بدنبال اسناد قتل دختر بگردد...

معرفی فیلم ممنتو کریستوفر نولان

2.فیلم یادگاری Memento

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.4
  • سال ساخت: 2001
  • مدت زمان: 113 دقیقه
  • ژانر: رازآلود، هیجان انگیز

فیلم ممنتو یا یادگاری، دومین تجربه فیلم بلند کریستوفر نولان است که در زمان خودش سر و صدای زیادی بپا کرده بود. بازیگران اصلی این فیلم گای پیرس، کری-ان ماس و جو پانتولیانو هستند. ممنتو با هزینه 9 میلیون دلاری ساخته شد و نزدیک به 40 میلیون دلار فروش را در گیشه ثبت کرده است.

ممنتو داستان جالبی دارد، یک مرد که از اختلالات حافظه کوتاه مدت رنج می‌برد، همسرش را از دست می‌دهد. او تلاش می‌کند که قاتل همسرش را پیدا کند و او را محاکمه کند اما به دلیل اختلال حافظه، به چالش های بزرگی برخورد می‌کند. او با کمک یادداشت ها، خالکوبی ها و عکس هایش سعی می‌کند گذشته را به یاد بیاورد. او در این راه از پلیسی به نام تدی نیز کمک می‌گیرد.

معرفی اولین فیلم کریستوفر نولان تعقیب

1.فیلم تعقیب Following

  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • سال ساخت: 1998
  • مدت زمان: 69 دقیقه
  • ژانر: رازآلود، جنایی

اگر از طرفداران کریستوفر نولان هستید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید نولان یک فیلم کمتر شناخته شده نیز دارد. اولین فیلم بلند نولان در سال 1998 ساخته شده است به نام تعقیب یا فالووینگ. این فیلم با هزینه بسیار کم 6000 دلاری ساخته شده است و نزدیک به 50 هزار دلار فروش داشته است. این فیلم بصورت سیاه و سفید در شهر لندن ساخته شده است. بیشتر این فیلم بصورت دستی تصویر برداری شده است و در آن از نور موجود در صحنه استفاده شده است به همین دلیل هزینه ساخت آن بسیار کم بوده است.

داستان فیلم به این صورت است که یک نویسنده برای پیدا کردن کاراکتر های داستانش در خیابان ها مردم را بصورت تصادفی دنبال می‌کند. تعقیب کردن برای او تبدیل به یک عادت شده است و هر روز که از خانه بیرون می‌رود، شخصی را پیدا می‌کند تا به دنبالش راه بی‌افتد. او در تعقیب کردن یک قانون دارد آن هم این است که وقتی متوجه شد شخص چه کاره است و کجا زندگی می‌کند، دست از تعقیب بردارد و نفر بعدی را پیدا کند. تا اینکه یکی از روزها، به فردی بر می‌خورد که تصمیم می‌گیرد او را به مدت طولانی دنبال کند و قانونش را می‌شکند.

 

بعد از معرفی 12 فیلم کریستوفر نولان که از سال 1998 تا 2023 به طور پیوسته ساخته شده اند، این مقاله به پایان رسید. حتما به این نکته توجه کرده اید که کریستوفر نولان در سبک های مختلفی فیلم ساخته است و در همه آنها نیز موفقیت چشم گیری را تجربه کرده است. هیچکدام از فیلم های نولان زیان ده نبوده اند و همه آنها بیشتر از هزینه‌شان فروش داشته اند و اکثرا با سود چند برابری همراه بودند. برای طرفداران کریستوفر نولان، دیدن همه فیلم های ایشان بسیار جالب خواهد بود چون او از داستان های فوق العاده ای در آنها بهره برده است. نولان یک نابغه تکرار نشدنی سینمای جهان است.

همچنین در مقاله ای دیگر بهترین فیلم سینمایی امریکایی را معرفی کرده ایم که بصورت هفتگی آپدیت می‌شود و فیلم های جدید در آن قرار می‌گیرد. حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید.

محمد گفت:
کریستوفر نولان قطعا بهترین کارگردان و فیلم ساز تاریخ هست و یکی از افتخارات هر فیلم بازی اینه که تمام کار هاش رو دیده باشه. در رقابت بین باربی و اوپنهایمر دیدیم که چقدر یک کارگردان بزرگ میتونه تاثیرگذار باشه وقتی که باربی هزینه چند برابری کرد و بهترین بازیگر ها رو اورد و چندصد میلیون دلار هزینه تبلیغات داد و از 6 ماه قبل از اکران فیلم تبلیغات گسترده انجام داد با وجود اینکه در یک هفته اول فروش خیلی بیشتری رو ثبت کرد اما دیدیم که اوپنهایمر در نهایت تونست فروش بیشتری رو ثبت کنه و پر فروش ترین فیلم سال 2023 باشه. نولان حرفه ای ترین و پر افتخار ترین کارگردانی هست که همه فیلم هاش پرفروش میشه بدون شک و نیازی به تبلیغات و بازاریابی نداره... زنده باد کریستوفر نولان افسانه ای.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید