بهترین فیلم های اکشن جدید 2023 و 2024

ژانر اکشن، همواره در طول تاریخ سینما بیشترین بیننده را داشته است و فیلم های این ژانر فروش بی نظیری را ثبت کرده اند. در گذشته طرفداران فیلم های اکشن، فقط فیلم های امریکایی را دنبال می‌کردند اما امروزه کشور های مختلفی فیلم های اکشن درجه یکی می‌سازند و توانستند نظر بینندگان را به خود جلب کنند. البته لازم به ذکر است که سینمای هند نیز در تولید فیلمهای اکشن همیشه پیشتاز بوده است.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین فیلم های اکشن که در سال 2023 اکران شده اند به شما معرفی کنیم. در ادامه با سیبما همراه باشید.

معرفی فیلم اکشن جدید قربانی

10.فیلم اکشن قربانی Ransomed

  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.7
  • مدت زمان: 132 دقیقه

داستان فیلم سینمایی کره ای قربانی، در سال 1986و در بیروت اتفاق می‌افتد، در زمانی که لبنان درگیر یک جنگ داخلی بزرگ بوده. در آن درگیری ها، یک دیپلمات کره ای به گروگان گرفته می‌شود بدون اینکه کسی متوجه این اتفاق شود. بعد از گذشت دو سال، با توجه به اینکه هیچ ردی از گروگانگیر ها وجود نداشت موضوع فراموش می‌شود اما یک تماس مشکوک با دیپلمات جوان کره ای به نام مین جون نشان می‌دهد که گروگان هنوز زنده است. حال مین جون مسئول نجات این گروگان می‌شود و مقامات از او می‌خواهند با دادن باج، او را نجات دهد اما اتفاقات غیر منتظره ای در انتظار آن است که باید در فیلم ببینید.

اگر به فیلم های سینمایی جدید خارجی علاقمند هستید روی لینک کلیک کنید. ما بصورت هفتگی فیلم های جدیدی را در این صفحه معرفی می‌کنیم.

 

معرفی فیلم اکشن بودیکا ملکه جنگ

9.فیلم اکشن بودیکا ملکه جنگ Boudica: Queen of War

  • کشور سازنده: انگلستان
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 4.4
  • مدت زمان: 92 دقیقه

فیلم اکشن انگلیسی بودیکا ملکه جنگ، با وجود اینکه نمره آی‌ام‌دی‌بی کمتر از 5 کسب کرده است اما توانسته است بیشتر از 85 درصد رضایت کاربران را در پلتفرم های انتشار فیلم کسب کند که نشان می‌دهد این فیلم حتی با در نظر گرفتن نمره کم نیز ارزش تماشا کردن دارد.

این فیلم با الهام از اتفاقات و حادثه های سال 60 میلادی ساخته شده است که داستان یک زن جنگجو به نام بودیکا را روایت می‌کند. بودیکا به همراه همسرش پراسوتاگوس حاکمان قومی به نام آی سینی هستند. اما در اتفاقی غیر منتظره در جنگ با رومیان پراسوتاگوس کشته می‌شود و به دلیل اینکه او وارث مرد نداشت، رومی ها تمام زمین ها و دارایی های او را به غنیمت می‌گیرند. جال بودیکا بعد از این اتفاق بسیار از شدت ناراحتی به مرز جنون می‌رسد و رویای یک انتقام سخت برای قاتلان همسرش را در سر می‌پروراند. در نهایت بودیکا این کار را انجام می‌دهد و قبایل اطراف خود را متحد می‌کند تا به جنگ امپراطوری بزرگ و قدرتمند روم بروند اما... ادامه داستان را در فیلم دیدنی بودیکا دنبال کنید.

معرفی فیلم هندی جدید ده سر

8.فیلم اکشن ده سر Pathu Thala

  • کشور سازنده: هند
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • مدت زمان: 151 دقیقه

 فیلم اکشن هندی ده سر یکی از پر فروش ترین فیلم های هندی در سال 2023 بوده که توانست با فروش بیش از 55 کرور، موفقیت تجاری خوبی را کسب کند. همچنین این فیلم نظر مثبت اکثر منتقدان سینمای جهان را جلب کرد و در آی‌ام‌دی‌بی نیز نمره 7.4 را کسب کرده که نمره بسیار خوبی است.

این فیلم داستان یک مامور مخفی پلیس را روایت می‌کند که برای دستگیری و کشتن یک خلافکار بزرگ مامور می‌شود. او در حین انجام این ماموریت متوجه می‌شود که این خلاف کار، با هدف های مثبت و خیرخواهانه ای این جنایات را انجام می‌دهد! حالا او باید علاوه بر اینکه ماموریت خود را انجام می‌دهد تلاش کند تا این خلافکار مورد نظر را به سمت کارهای مثبت هدایت کند.

معرفی فیلم اکشن امریکایی دبیرستان هیولا

7.فیلم اکشن امریکایی دبیرستان هیولا Monster High

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.8
  • مدت زمان: 74 دقیقه

فیلم دبیرستان هیولا یک فیلم فانتزی و تینیجری است که در ژانر اکشن ساخته شده است. طرفداران فیلم های فانتزی استقبال بسیار خوبی از این فیلم داشته اند به همین دلیل در این لیست قرار دادیم. در این فیلم، سه دوست که تازه به کلاس دوم راه یافته اند، با دانش آموزان، معلمان و قدرت ها و تهدید های جدیدی آشنا می‌شوند و نمی‌دانند که باید چه واکنشی نسبت به آنها در دبیرستان هیولا داشته باشند. این اتفاقات غیر منتظره علاوه بر اینکه می‌تواند دوستی آنها را بر هم بزند بلکه می‌تواند تاثیرات مخربی روی جهان نیز بگذارد.

اگر به فیلم های تینیجری دبیرستانی علاقمند هستید، در مقاله ای بصورت اختصاصی بهترین فیلم های این ژانر را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم آن لیست را مشاهده کنید.

بهترین فیلم های اکشن امریکایی

6.فیلم اکشن راه قدیمی The Old Way

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.5
  • مدت زمان: 95 دقیقه

فیلم امریکایی راه قدیمی، یکی از بهترین فیلم های جدید در ژانر اکشن است. در این فیلم سوپر استار سینمای امریکا نیکلاس کیج ایفای نقش می‌کند. 

نیکلاس کیج در این فیلم وسترن، نقش یک تفنگ‌دار بازنشسته به نام کولتون بریگز را بازی می‌کند. او زندگی قبلی و پر دردسر خودش را رها کرده و بعد از بازنشستگی، می‌خواهد یگ زندگی آرام را با دخترش بگذراند ولی همان‌طور که قابل پیش بینی است، اوضاع آن طور که او می‌خواست پیش نرفت. او چندین سال قبل مردی را به قتل رسانده بود و حالا پسر آن مرد برای گرفتن انتقام از کولتون دنبال او می‌گردد و همین موضوع زندگی آرام کولتون بریگز را برهم می‌زند.

بهترین فیلم جنگی اکشن امریکایی

5.فیلم اکشن پیمان The Covenant

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • مدت زمان: 123 دقیقه

فیلم سینمایی امریکایی پیمان را می‌توان یکی از بهترین فیلم های جنگی سال 2023 دانست. این فیلم در کشور های امریکا، بریتانیا و روسیه ساخته شده است. کارگردان این فیلم گای ریچی بوده است. با وجود نمره خوب فیلم پیمان، فروش خوبی در گیشه تجربه نکرد و این فیلم فقط توانست 21 میلیون دلار بفروشد که با وجود هزینه 55 میلیون دلاری ساخت آن، فروش نا امید کننده ای است.

شخصیت اصلی این فیلم گروهبان جان کینلی است که در سفر اخیر خود به افغانستان با مترجم محلی خود یعنی احمد همراه می‌شود. او در این ماموریت دست به یک اقدام شجاعانه می‌زند و جان خود را به خطر می‌اندازد تا بتواند چندین نفر را از یک خطر بزرگ نجات دهد. نقش این گروهبان را جیک جیلنهال به زیبایی هرچه تمام تر بازی می‌کند و بازی بی نظیر او شما را غرق در فیلم می‌کند.

فیلم امریکایی اکشن بی مصرف ها

4.فیلم اکشن جدید بی مصرف ها 4 - The Expendables 4

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.2
  • مدت زمان: 103 دقیقه

بخش سوم فیلم امریکایی بی مصرف ها، در سال 2014 منتشر شد و حالا پس از گذشت 9 سال این گروه قسمت چهارم این مجموعه سینمایی را منتشر کرده اند. در این فیلم بازیگرانی ازجمله جیسون استاتهام، فیفتی سنت، مگان فاکس دولف لاندگرن، تونی جا و ایکو اویس ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم امریکایی تا حد زیادی نقدهای منفی از سوی منتقدان دریافت کرده است و بیشتر این انتقاد ها بر روی بازیگران ضعیف، طرح داستان، خشونت، زمان محدود بازی استالونه، غیبت اکثر بازیگران اصلی و جلوه‌های بصری ضعیف متمرکز بود. البته باید بگوییم که با وجود همه این انتقاد ها، فیلم ارزش دیدن را دارد مخصوصا برای افرادی که سه قسمت قبلی را دیده اند.

این فیلم داستان ماموریت جدید گروه بی مصرف ها را روایت می‌کند. آنها می‌خواهند جلوی یک سازمان تروریستی پیشرفته که در حال قاچاق کلاهک هسته ای هستند را بگیرند. اما در نهایت این ماموریت باعث ایجاد یک جنگ هسته ای تمام عیار بین روسیه و ایالات متحده می‌شود.

اگر به فیلم امریکایی جدید علاقمند هستید، با کلیک روی لینک می‌توانید یک لیست از بهترین فیلم های آمریکایی را مشاهده کنید.

معرفی فیلم اکشن هندی تفنگ

 3.فیلم اکشن جدید تفنگ Tufang

  • کشور سازنده: هند
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • مدت زمان: 142 دقیقه

فیلم هندی تفنگ محصول سال 2023 بالیوود، توانست نمره آی‌ام‌دی‌بی شگفت انگیز 8.1 را از 10 کسب کند که این نشانه یک فیلم فوق العاده است. این فیلم هندی را می‌توان بعنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2023 معرفی کرد که توسط کشور هند ساخته شده است.

این فیلم داستان زندگی ویرا را تعریف می‌کند که یک تفنگ را از یک اسلحه خانه سرقت می‌کند اما در آن زمان ارجان، وارث مغازه او را تعقیب می‌کند ولی او نمی‌داند. در این شرایط پیچیده، ارجان عاشق ویرا می‌شود و به او تیر اندازی و کار با تفنگ را آموزش می‌دهد. ویرا، ارجان را به چالش می‌کشد و رابطه آنها به جاهای باریکی کشیده می‌شود و دردسر های زیادی را پشت سر می‌گذارند.

اگر علاقمند به فیلم های هندی هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های هندی دهه اخیر را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

معرفی بهترین فیلم های اکشن امریکایی

2.سریع و خشن 10 - fast and furious 10

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.8
  • مدت زمان: 141 دقیقه

محال است از طرفداران فیلم های اکشئن باشید و سری سریع و خشن را نشناسید، اما نمی‌شود حرف از فیلمهای اکشن زد و اسمی از آن نبرد. بخش دهم از مجموعه سینمایی سریع و خشن با نام Fast X در سال 2023 منتشر شد که وین دیزل طبق معمول ستاره این فیلم بوده است. این فیلم با بودجه بسیار زیاد ۳۴۰  میلیون دلاری تولید شده است و در گیشه نیز فروش موفق 720 میلیون دلاری را تجربه کرده است. البته باید گفت که این فروش فوق العاده حاصل گذشته بی نظیر و طرفداران پروپاقرص این مجموعه بوده است در غیر این صورت از دید منتقدان فیلم در حد قسمت های قبلی نبوده است!

داستان فیلم سریع و خشن ۱۰ یا فست ایکس Fast X را اینطور می‌شود گفت؛ دانته ریس (جیسون موموآ)، پسر یک قاچاقچی بزرگ و بی‌رحم، هرنان ریس، برای انتقام گرفتن از دومینیک تورتو (وین دیزل) بخاطر کشتن پدرش نقشه می‌کشد. نقشه مفصل و استادانه او همه دوستان دام (دومینیک) – و چند دشمن قدیمی – را در برمی‌گیرد. به این ترتیب، آن‌ها در اینجا با بی‌رحم‌ترین و مرگبارترین دشمنی که تاکنون با آن روبرو شده‌اند، مواجه می‌شوند. تهدیدی وحشتناک که از درون سایه‌های گذشته ظاهر می‌شود. انتقامجویی که مصمم است این خانواده را متلاشی کند و هر چیز و هر کسی را که دام دوست دارد برای همیشه نابود کند. باید ببینیم که آیا این بار هم دام و خانواده‌اش موفق می‌شوند از دشمنی که در مسیرشان قرار گرفته است، پیشی بگیرند.

معرفی فیلم سینمایی امریکایی اکشن جان ویک 4

1.جان ویک 4 - John Wick: Chapter 4

  • کشور سازنده: امریکا
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • مدت زمان: 169 دقیقه

جان ویک نیز یکی از آن مجموعه های سینمایی است که نیازی به معرفی ندارد. قسمت چهارم این مجوعه نیز در سال 2023 اکران شده است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت و از فیلم های موفق سال نیز شناخته می‌شود. این فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شد و با فروش 434 میلیون دلاری، فروش گیشه موفقی را نیز تجربه کرد.

در این بخش، جان ویک یک راه جدید برای شکست دادن های تیبل پیدا می‌کند. اما قبل از آنکه خودش آزاد شود، باید با یک دشمن جدید نیز مبارزه کند تا او را از سر راه خود بردارد. این دشمن جدید جان ویک، دوستان و نیرو های بسیار قدرتمندی در سراسر جهان دارد که او را پشتیبانی می‌کنند. او با ارتباطاتی که دارد می‌تواند حتی دوستان جان ویک را به دشمنان او تبدیل کند! باید دید که جان ویک در مقابله با آنها چه کاری می‌تواند انجام دهد. داستان و صحنه های اکشن این فیلم بسیار جذاب است و حتما باید ببینید.

اکر به کیانو ریوز، بازیگر نقش جان ویک علاقمند هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های کیانو ریوز را معرفی کرده ایم که می‌توانید مطالعه کنید تا فیلمهای بیشتری از او را ببینید.

محمد گفت:
هیچ فیلم اکشنی جان ویک نمیشه. از قسمت اول تا قسمت چهارم همشون عالی هستن ولی به نظرم جان ویک ۳ بهترینشون بود. ممنونم که این فیلم های خوب رو معرفی کردید. فیلم پیمان هم خیلی خوبه اگه فیلم جنگی دوست دارید حتما ببینید. بین فیلمهای هندی هم فقط تفنگ عالی بود یک سر و گردن از تمام فیلم هندی های چند سال اخیر بالاتر بود.
رضا پورعلی گفت:
اگه فیلم اکشن باز هستید در تاریکی رو حتما ببینید اسم انگلیسیش Lights Out هست دوبله هم شده. فیلم ساخت امریکا هست و درباره یه سرباز امریکایی که اسمش ماکل دافی هست. اون تصمیم میگیره با یه خلافکار وارد مسابقه بوکس زیرزمینی بشه و ماجراهای جالب و هیجان انگیزی براشون پیش میاد. فیلمش خیلی جالبه حتما ببینید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید