معرفی بهترین بازیگران زن ایرانی | عکس + بیوگرافی

بازیگران زن ایرانی محبوبیت بسیار زیادی در ایران و بعضا در کشور های دیگر دارند. این بازیگران با کسب جوایز متعدد خودشان را در دنیا بعنوان بازیگران حرفه ای معرفی کرده اند و به شکوفایی عصر نوین سینمای ایران کمک بسیار زیادی کرده اند. در این مطلب از وبسایت سیبما، می‌خواهیم با بهترین بازیگران زن ایرانی آشنا شویم.

 

بیوگرافی، جوایز و عکس هنرپیشه زن ایرانی را می‌توانید در این مطلب دنبال کنید و با آنها بیشتر آشنا شوید. عمده فعالیت این هنرمندان، در سینما است و کمتر آنها را در تلوزیون می‌بینیم. در مقاله ای بهترین فیلم های ایرانی را معرفی کرده ایم که هنرپیشه های برتر ایرانی در آنها ایفای نقش می‌کنند. با کلیک روی لینک می‌توانید وارد مقاله مورد نظر شوید.

پریناز ایزدیار هنرپیشه زن ایرانی

1.پریناز ایزدیار بازیگر زن ایرانی

پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در شهرستان بابل است. او مدرک کارشناسی گرافیک دارد و از سال 1385 وارد دنیای سینما شد. پریناز ایزدیار با بازی در فیلم ابد و یک روز، جایزه بهترین بازیگر زن سال را در جشنواره فیلم فجر کسب کرد. او برای بازی در فیلم یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. پس از 5 سال در سال 1390 با بازی در سریال تلوزیونی پنج کیلومتر تا بهشت به شهرت رسید. همچنین مجموعه تلوزیونی زمانه نیز به شهرت او کمک بسیار زیادی کرد. در سالهای اخیر فیلم های مغز استخوان، سه کام حبس و ملاقات خصوصی از پریناز ایزدیار فروش بسیار خوبی را در سینما ثبت کرده اند.

ترانه علیدوستی بازیگر زن ایرانی

2.ترانه علیدوستی بازیگر زن ایرانی

ترانه علیدوستی، یکی از محبوبترین هنرپیشه های زن ایرانی در 22 دی 1362 در شهر تهران متولد شد. او بازیگری را از سال 1380 آغاز کرد. ترانه علیدوستی جوایز بین المللی مهمی را کسب کرده است. مهمترین آنها، بهترین بازیگر جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر است. او در جشنواره‌های وزول فرانسه ۲۰۱۴ و هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود. جالب است بدانید علیدوستی در اولین فعالیت حرفه ای خود با بازی در فیلم من ترانه 15 سال دارم، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

الناز شاکردوست هنرپیشه زن ایرانی

3.الناز شاکردوست بازیگر زن ایرانی

الناز شاکردوست را می‌توان بعنوان یکی از محبوب ترین بازیگران زن ایرانی معرفی کرد. او به دلیل استایل و چهره زیبا، از روزهای اول ورود به سینما مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت. شاکردوست متولد 6 تیر 1363 است. او از سال 1382 با بازی در فیلم اینجا، آخر دنیا وارد سینما شد. شاکردوست نیز یکی از پرافتخار ترین هنرپیشه های زن ایرانی است. مهمترین جوایز او بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم سان فرانسیسکوآمریکا، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر و بهترین بازیگر جشن حافظ است. در سالهای اخیر نیز با بازی در فیلم های سینمایی ابلق، آخرین تولد و یادگار جنوب خبرساز شده بود.

طناز طباطبایی هنرپیشه زن ایرانی

4.طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی

طناز طباطبایی هنرپیشه زن ایرانی که سالیان سال اوج شهرت و محبوبیت را تجربه کرده است. طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 است. طناز طباطبایی در سال 1383 با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا وارد صنعت سینما شد و از همان ابتدا محبوبیت عجیبی را کسب کرد. از بهترین فیلم های طباطبایی می‌توان به صداها، رخ دیوانه، خشم و هیاهو، بی رویا و شنای پروانه اشاره کرد. طباطبایی برای همه این فیلم ها نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و برای دو فیلم شنای پروانه و بی رویا، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او به غیر از بازیگری در هنر های دیگری نیز فعالیت حرفه ای دارد. نقاشی و موسیقی مهمترین آنها هستند.

طناز طباطبایی با بازی در سریال یاغی نیز درخشید و بازی بی نظیری را از خود به جای گذاشت، اگر به سریال های ایرانی علاقمن هستید، با کلیک روی لینک بهترین سریال های ایرانی، مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

لیلا اوتادی بازیگر زن ایرانی

5.لیلا اوتادی بازیگر زن ایرانی

لیلا اوتادی از دیگر بازیگران زن محبوب ایرانی ها است. اوتادی متولد 14 مرداد 1362 است. او در دانشگاه هنر تهران تحصیل کرد و از سال 1381 با بازی در فیلم چشمان سیاه وارد سینما شد. او با بازی در سریال تلوزیونی مهر و ماه به شهرت رسید و خودش را بعنوان یک بازیگر حرفه ای مطرح کرد. اوتادی در مجموعه های تلوزیونی زیادی ایفای نقش کرد و مهمترین آنها در سالهای اخیر سریال گاندو بوده است. همچنین بعنوان جدید ترین فیلم های سینمایی با بازی لیلا اوتادی می‌توان به یقه سفید ها، پسر کشی و تخته گاز اشاره کرد.

هانیه توسلی بازیگر زن ایرانی

6.هانیه توسلی بازیگر زن ایرانی

هانیه توسلی یک دهه پنجاهی محبوب در سینمای ایران که با گذشت زمان محبوبیت بیشتری نیز کسب می‌کند! توسلی زاده 14 خرداد 1358 است در شهر همدان است. او کارشناسی نمایشنامه نویسی دارد و از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد. او در هفتمین جشن سینمای ایران و سی و یکمین جشنواره فیلم فجر عنوان بهترین بازیگر زن را کسب کرد. فیلم دهلیز مهمترین حضور هانیه توسلی در سینمای ایران است که بازی بی نظیری را از خود به نمایش گذاشت. از فیلم های اخیر هانیه توسلی می‌توان به چرا گریه نمی‌کنی، بی‌صدا حلزون و جهان با من برقص اشاره کرد که برای طرفداران او می‌تواند جذاب باشد.

سحر دولتشاهی بازیگر زن ایرانی

7.سحر دولتشاهی بازیگر زن ایرانی

سحر دولتشاهی دیگر دهه پنجاهی سینمای ایران است که محبوبیت بی نظیری را کسب کرده است. این هنرپیشه زن متولد 16 مهر 1358 در شهر تهران است. او با بازی در فیلم چهار شنبه سوری در سال 1384 وارد سینما شد. او بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی فیلم زنان بیروت شد. همچنین در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم های عصر یخبندان، چهارراه استانبول و عرق سرد جایزه نقش مکمل زن را دریافت کرد.

ترلان پروانه بازیگر زن ایرانی

8.ترلان پروانه بازیگر زن ایرانی

جوان ترین بازیگر زن این فهرست، و البته مشهور ترین بازیگر زن جوان ترلان پروانه است. پروانه یک دهه هفتادی است که 18 تیر 1377 در شهر شیراز زاده شده است. او در  جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان سال 1391، برای بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید، پروانه زرین بهترین بازیگر دختر را کسب کرد. اولین فیلم ترلان پروانه رویای آخر بوده که در سال 1383 منتشر شد. همچنین بعنوان جدید ترین فیلم های او می‌توان به علف زار، گربه سیاه و رویای سهراب اشاره کرد.

الناز حبیبی هنرپیشه زن ایرانی

9.الناز حبیبی بازیگر زن ایرانی

الناز حبیبی زاده 21 مرداد 1367 در شهر تهران است. او را بیشتر با مجموعه های تلوزیونی روزگار قریب، دردسر های عظیم و دودکش می‌شناسیم. اما فیلم های سینمایی بسیار خوبی نیز بازی کرده است که مهمترین آنها در سالهای اخیر فسیل، تورنادو و ژن خوک هستند. الناز حبیبی نیز یکی از آن دسته بازیگرانی است که نقش خود را به بهترین شکل بازی می‌کند و بینندگان از تماشای بازی زیبای او لذت می‌برند.

بهاره افشاری بازیگر سینما و تلوزیون

10.بهاره افشاری بازیگر زن ایرانی

بهاره افشاری، متولد 14 تیر 1363 است که در سالهای اخیر سینما فعالیت زیادی داشته است و محبوبیت فوق العاده ای را کسب کرده است. او با فیلم ناف به کارگردانی محمد شیروانی در سال 1381 به سینمای ایران معرفی شد. اما اوج شهرت بهاره افشاری به انتشار مجموعه های تلوزیونی او یک فرشته بود و فاصله ها در دهه هشتاد برمیگردد. بهاره افشاری علاوه بر بازیگری به کار طراحی لباس نیز مشغول است. جدیدترین فیلم های سینمایی بهاره افشاری جلبک، روز ششم و موافقت اصولی هستند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید