فرق فیلم و سریال چیست؟ تفاوت فیلم سینمایی و سریال

یکی از سوالاتی که برای خیلی از کاربران به وجود می‌آید، این است که فیلم و سریال چه فرقی با هم دارند؟ تفاوت مهم فیلم ها و سریال ها در مدت زمان آنها و تعداد قسمت ها است. فیلم ها معمولا در یک قسمت هستند و اگر سازنده بخواهد داستان آن را ادامه دهد، معمولا بعد از حداقل یک سال قسمت بعدی را منتشر می‌کند. اما سریال ها مدت زمان کمتری در هر قسمت دارند. معمولا فیلم ها حدود 2 ساعت زمان دارند و سریال ها هر قسمت آنها کمتر از 1 ساعت است. سریال ها زمان انتشار قسمت های بعدی آنها مشخص است و معمولا تمام قسمت ها بصورت پیاپی منتشر می‌شوند.

 

در ادامه با سیبما همراه باشید تا بیشتر تفاوت های فیلم و سریال را بررسی کنیم.

فرق فیلم با سریال چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، مهمترین تفاوت فیلم و سریال در تعداد قسمت ها و مدت زمان هر قسمت است. در فیلم ها شما بعد از پایان حدود 2 ساعت تماشای فیلم، داستان را به طور کامل می‌بینید و به نتیجه می‌رسید حتی اگر قرار باشد قسمت دیگری نیز از این فیلم ها تولید شود، در هر بخش داستان به پایان می‌رسد و در قسمت بعدی که حداقل یک سال بعد منتشر می‌شود، داستانی کاملا مستقل از آنها ساخته خواهد شد.

اگر علاقمند به دنبال کردن فیلم های سینمایی جدید هستید، ما در مقاله ای فهرست بهترین فیلم های جدید دنیا را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

ضبط سریال ها بصورت پیاپی و بدون وقفه انجام می‌شود و هر قسمت بصورت مجزا ضبط نمی‌شود به همین دلیل داستان کل سریال معمولا یک داستان بلند است که در هر قسمت بخشی از آن را می‌بینیم و باید منتظر انتشار قسمت های بعدی باشیم. معمولا سریال های نمایش خانگی بصورت هفتگی منتشر می‌شود و سریال های تلوزیون بصورت هر شب یک قسمت. برخی از کاربران به دلیل اینکه انتظار قسمت های بعدی را نکشند، علاقمند به تماشای سریال های تمام شده هستند. ما در مقاله ای بهترین سریال هایی که تمام قسمت های آنها منتشر شده را فهرست کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

فرق فیلم سینمایی و سریال

فیلم های سینمایی معمولا ابتدا به روی پرده سینما می‌روند و پس از آن بصورت اکران آنلاین، در پلتفرم های پخش فیلم و سریال به فروش می‌رسند و در نهایت نسخه دیجیتالی آنها منتشر می‌شود اما سریال ها از روز اول انتشار نسخه دیجیتالی آنها در دسترس هستند. به همین دلیل برخی از فیلم های سینمایی ابتدا بصورت پرده ای منتشر می‌شوند که کیفیت پایینی دارند و از روی پرده سینمایی بصورت مخفیانه تصویر برداری شده اند.

فیلم های ایرانی نیز محبوبیت زیادی در ایران دارند و اگر به دنبال تماشای فیلم ایرانی جدید هستید می‌توانید روی لینک کلیک کنید. فیلم های ایرانی نیز در بعضی موارد مورد استقبال جهانی قرار می‌گیرند و در سینما های کشور های خارجی نیز اکران می‌شوند.

همچنین سریال های ایرانی خوبی نیز در چند سال اخیر در پلتفرم های پخش آنلاین فیلم و سریال تولید و منتشر شده اند که سریالی مانند پوست شیر مورد استقبال کاربران خارجی نیز قرار گرفتند.

اگر علاقمند به تماشای بهترین سریال های ایرانی هستید، در مقاله ای سریال هایی که بیشترین نمرات آی‌‌ام‌دی‌بی را کسب کرده اند را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‍‌کنم این فهرست را از دست ندهید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید