5 راه برای افزایش تمرکز و یادگیری

در عصر اضافه بار اطلاعات، توانایی تمرکز و حفظ توجه خود بر روی کار در دست انجام می تواند یک مشکل باشد. در اینجا سعی کرده ایم تا برخی از تکنیک های تقویت تمرکز و مبارزه با حواس پرتی را گردآوری کنیم تا ظرفیت تمرکز شما را افزایش دهیم.

 

به طور متوسط، آمریکایی ها در یک روز با حدود 34 گیگابایت اطلاعات و 100500 کلمه بمباران می شوند. در همین حال، ارتباط ذهنی کارمندان ادارات هر 11 دقیقه یکبار با کارشان قطع می شود، در حالی که به طور متوسط ​​25 دقیقه طول می کشد تا به وظایفی که قبل از وقفه روی آن کار می کردند برگردند. بنابراین جای تعجب نیست که توانایی ما برای تمرکز به دلیل این حواس‌پرتی‌های بی‌پایان از بین می‌رود.

راهکار های افزایش تمرکز و یادگیری

حفظ توجه به ما این امکان را می دهد که دنیای درونی خود را به گونه ای بسازیم که افکار، انگیزه ها و احساساتی که بیشترین ارتباط را با اهداف ما دارند در مغز ما اولویت داشته باشند. توانایی حفظ تمرکز از سنین پایین شروع می شود و به موفقیت در طول زندگی افراد کمک می کند. عوامل متعددی در دوران کودکی و نوجوانی می‌توانند رشد مهارت‌هایی را که شما را قادر می‌سازد برای مدت طولانی تمرکز کنید، تقویت یا مختل کند.. تحقیقات نشان داده است که کودکان پیش دبستانی و مهدکودک‌هایی که دور بین هستند، معمولاً به سختی توجه می‌کنند، که می‌تواند خطر عقب ماندن آنها از مدرسه را افزایش دهد. در نوجوانان، افراط در الکل منبع قابل اعتمادی است که رشد طبیعی مغز را در نواحی پیشانی مغز که با افکار سطح بالا از جمله سازماندهی و برنامه ریزی مرتبط است، قطع می کند. بنابراین، مصرف زیاد الکل ممکن است بر توانایی نوجوانان برای عملکرد در مدرسه و ورزش تأثیر بگذارد و این اثرات می تواند طولانی مدت باشد.

صرف نظر از تربیت یا حواس‌پرتی‌های اجتماعی و کاری، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای مهار مغز خود در بهترین حالت خود بردارید و تمرکز خود را برای تکمیل وظایف هدایت کنید. در اینجا تاکتیک های Medical News Today وجود دارد که به شما کمک می کند تمرکز خود را به سرعت و به طور موثر بهبود بخشید.

روش های افزایش تمرکز و یادگیری

«زمان سبز» منظم داشته باشید

یک دوز طبیعی می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که پزشک هنگام تلاش برای بهبود دامنه توجه و توانایی تمرکز شما دستور داده است. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض محیط های طبیعی، از جمله فضای سبز، ممکن است برای رشد مغز کودکان مفید باشد. در یک مطالعه، کودکان 4 تا 5 تا 7 ساله که فضای سبز بیشتری در اطراف خانه‌هایشان داشتند، در آزمون‌های توجه نمره بهتری کسب کردند. این نتایج بر اهمیت گسترش مناطق سبز در شهرها برای حمایت از سلامت و رشد مغز کودکان تأکید می کند.

استراحت کنید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که ظرفیت حافظه کاری بالایی دارید، پس مشکلی برای نادیده گرفتن حواس پرتی و تمرکز روی کارها ندارید. اما برای بقیه ما، تنظیم حواس‌پرتی پس‌زمینه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شواهد نشان می دهد که استراحت کردن از حواس پرتی های زیر می تواند توانایی شما را برای تمرکز افزایش دهد.

روش های افزایش تمرکز

ایمیل

کنترل زمان‌هایی که وارد ایمیل می‌شوید چه کاری یا شخصی  و دسته‌بندی پیام‌ها، از جمله استراتژی‌هایی  است که می‌تواند به افزایش بهره‌وری در محل کار کمک کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که در طول روز ایمیل‌ها را می‌خوانند دو برابر بیشتر صفحه نمایش را تغییر می‌دهند و در حالت آماده باش مداوم با ضربان قلب ثابت بودند. وقتی چک ایمیل به مدت 5 روز از برنامه روزانه این افراد حذف شد، ضربان قلب آنها به حالت طبیعی و متغیر برگشت.

اعلان های تلفن همراه

چه متن را بخوانید و چه به وسیله یک الارم , ارتعاش , یا زنگ مطلع شوید , اعلان تلفن همراه می‌تواند به اندازه کافی حواس شما را پرت کند تا توانایی شما برای تمرکز بر روی یک تکلیف را مختل کند . به گفته منبع معتبر، در حقیقت، حواس پرتی ناشی از یک اعلان به اندازه استفاده از تلفن همراه برای برقراری تماس یا ارسال پیام متنی آزاردهنده است. آنها کشف کردند که اگرچه مدت زمان اعلان‌ها کوتاه است، اما تمایل دارند افکار نامربوط با کار یا سرگردانی ذهن را تحریک کنند که به عملکرد کار آسیب می‌زند.

افزایش تمرکز

شبکه های اجتماعی

کنجکاوی بررسی حساب های شخصی شبکه های اجتماعی اغلب می تواند بسیار زیاد باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی در ساعات اداری پیامدهای منفی دارد. مبارزه با میل به استفاده از رسانه های اجتماعی در حالی که نیاز به تمرکز دارید ممکن است به بهبود بهره وری و تمرکز شما کمک کند.

استراحت بین کار

سایر تحقیقات معتبر نشان می دهد که چگونه می توان بهترین نوع استراحت را برای افزایش انرژی، انگیزه و تمرکز انجام داد. محققان موارد زیر را پیشنهاد داده اند:

  • یک استراحت نیمه صبح برای جبران تمرکز
  • با انجام کاری که از آن لذت می برید استراحت بهتری می کنید،زیرا باید استراحت شما را آرام تر کند، بهبودی بهتری را فراهم کند و به شما کمک کند تا با تمرکز به کار خود بازگردید.
  • استراحت های کوتاه مکرر برای تسهیل بهبودی

استراحت صبحگاه در روز و انجام فعالیت های ترجیحی منجر به سلامتی بهتر، رضایت شغلی و احیای انرژی، انگیزه و تمرکز می شود. کارگران همچنین پس از استراحت، سردرد، خستگی چشم و کمردرد کمتری را تجربه کردند.

در مورد محیط خود تجدید نظر کنید

محیط ما نقش مهمی در توانایی ما برای تمرکز دارد. مشخص است که با مرتب کردن خانه یا میز، ذهن شما منظم تر، آزادتر و شفاف تر فکر می کند. می توانید تغییراتی در محیط خود ایجاد کنید تا برای حفظ تمرکز مطلوب باشد.

افزایش تمرکز و کارایی مغز

فضای کار خود را طراحی کنید

چه کنترل کاملی بر طراحی فضای کار خود داشته باشید و چه بتوانید میز خود را تنها با چند مورد شخصی تزئین کنید، کنترل محیط کار ما می تواند به بهبود بهره وری کمک کند.

به موسیقی کلاسیک باروک گوش دهید

در یک مطالعه از زندگی کاری یک رادیولوژیست، مشخص شد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک باروک خلق و خو و رضایت شغلی را بهبود می بخشد و به طور بالقوه کارایی تشخیصی، دقت و بهره وری را بهبود می بخشد.

پخش صداهای طبیعی

اگر موسیقی باروک مورد علاقه شما نیست، پخش صداهای طبیعی نیز می تواند به تمرکز کمک کند. محققان دریافتند که پخش صداهای طبیعت در دفتر، مانند جریان آب، می تواند توانایی های شناختی را افزایش دهد و توانایی تمرکز را بهینه کند.

عطر رزماری را استشمام کنید

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض عطر رزماری ممکن است سرعت و دقت عملکرد شناختی را بهبود بخشد.

راهکار افزایش تمرکز و یادگیری

تمرین مغز را امتحان کنید

بسته به موضوعی که مطالعه می کنید، تمرینات حل مسئله، روش های تمرین مغز و حتی بازی های ویدیویی می توانند تأثیر مثبت، منفی یا اصلاً تأثیری بر تمرکز نداشته باشند. تحقیقات اخیر نشان داده است که افرادی که اغلب پازل کلمات مانند جدول کلمات متقاطع انجام می دهند، در آینده عملکرد مغز بهتری دارند. محققان رابطه مستقیمی بین تعداد دفعاتی که مردم از پازل های کلمه استفاده می کنند و سرعت و دقت عملکرد در وظایف ارزیابی استدلال، حافظه و توجه یافتند.

ایجاد تغییراتی در بسیاری از مناطق مغز توسط انجام بازی های ویدیویی نیز ثابت شده است. محققان دریافتند که استفاده از بازی‌های ویدیویی، نواحی مغزی را که مسئول مهارت‌های دیداری فضایی و توجه هستند، تغییر می‌دهد و باعث می‌شود آنها کارآمدتر کار کنند.

آسایش خود را ارتقا دهید

فعالیت بدنی، انتخاب های غذایی، و وزن، همه عواملی هستند که می توانند به عملکرد خوب و سطح تمرکز شما کمک کنند. به عنوان مثال، اگر صبحانه را حذف کنید، بعید است که تا زمان ناهار به دلیل گرسنگی بتوانید وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهید. مراقبت از سلامتی، فعال ماندن و خوردن غذاهای افزایش دهنده تمرکز، همگی می توانند به بهبود تمرکز کمک کنند

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید