معرفی بهترین ماشین های کلاسیک برای خرید 1403

خودروهای کلاسیک محبوبیت بسیار زیادی در بین ماشین باز های سراسر جهان دارند. این خودروها با وجود قدیمی بودن و بعضا قابل استفاده روزمره نبودن، مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. دلیل این خرید و فروش زیاد و با مبالغ بالا این است که شما همزمان با اینکه یک خودروی کمیاب و خاص را نگهداری می‌کنید، می‌توان گفت که یک عتیقه نیز دارید.

 

همانطور که لوازم قدیمی بلا استفاده و بدون کاربرد بعنوان عتیقه شناخته می‌شوند و ارزشمند هستند، خودرو ها نیز چنین دنیایی دارند با این تفاوت که می‌توان آنها را در نمایشگاه ها و همایش های مختلف خودرویی به نمایش گذاشت تا دیگران نیز از تماشای خودروهای کلاسیک قدیمی لذت ببرند.

ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین ماشین های کلاسیک که در بازار ایران موجود است و قابل خرید و فروش است را معرفی کنیم. طبیعتا خودروهای خاص کلاسیک بسیار زیادی در ایران وجود دارد که در موزه ها و نمایشگاه های مختلفی نگهداری می‌شوند اما در این مقاله خودروهایی که در بازار خرید و فروش می‌شوند معرفی می‌شود تا با آنها بیشتر آشنا شویم. در ادامه با سیبما همراه باشید.

ماشین کلاسیک شورلت کاپریس

10.خودروی کلاسیک امریکایی شورولت کاپریس 1975

شورلت کاپریس یکی از آن دسته خودرو های کلاسیک سدان بسیار دوست داشتنی است که اگر هرجایی در خیابان ها ببینید قطعا به آن خیره خواهید شد. کاپریس و ایمپالا دو خودروی شورلت کاملا شبیه به هم هستند که در آپشن ها با هم تفاوت دارند. کاپریس نسبت به ایمپالا آپشن های بیشتری دارد.

اگر به خودرو و فهرست های ماشینی علاقمند هستید، ما در مقاله ای بهترین ماشین های دنیا را معرفی کرده ایم که با کلیک روی لینک می‌توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.

خودرو امریکایی کلاسیک شورولت بلیزر

9.خودروی کلاسیک شورولت بلیزر 1978

یک ویژگی رقابتی خاصی که ماشین کلاسیک شورولت بلیزر نسبت به دیگر خودروهای امریکایی موجود در ایران دارد این است که شما به طور همزمان یک خودروی کلاسیک اصیل امریکایی و یک خودروی آفرودی بی نظیر را خریداری می‌کنید. این مورد باعث شده است که بسیاری از افرادی که هم به آفرود و هم به نگهداری خودروهای کلاسیک کینگ سایز علاقمند هستند، شورولت بلیزر را انتخاب کنند. این ماشین بی نظیر در سراسر دنیا هنوز هم طرفداران خودش را دارد و اگر شما در وبسایت های خارجی نیز جستجو کنید، این خودرو یکی از پیشنهاد هایشان است. شورولت بلیزر به تعداد نسبتا زیادی وارد ایران شده است که قابل دسترس برای شما خواهد بود.

ماشین کلاسیک مینی ماینر

8.خودروی کلاسیک مینی ماینر یا مینی کوپر S

اگر بخواهیم از بحث جذاب خودروهای کینگ سایز امریکایی بگذریم، به یک خودروی ریزه میزه می‌رسیم به نام مینی کوپر. درباره این خودرو اختلافاتی بین طرفداران خودرو های کلاسیک وجود دارد که انگلیسی است یا آلمانی. چیزی که مشخص است زمانی که این خودرو ساخته شد، مینی ماینر یک برند انگلیسی شناخته می‌شد اما امروزه یک زیرمجموعه از ب ام و محسوب می‌شود به همین دلیل برخی از افراد این برند را آلمانی می‌دانند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید یک خودروی کلکسیونی کوچک را نگهداری کنید، مینی ماینر می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد. این خودرو هم بصورت پلاک قدیم و هم بصورت پلاک ملی در بازار موجود است که اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. اگر شما مینی ماینر بخرید افراد زیادی خودروی شما را بعنوان "ماشین مستر بین" خواهند شناخت.

ماشین کلاسیک فولکس بیتل قورباغه ای

7.ماشین کلاسیک آلمانی فولکس واگن بیتل یا قورباغه ای

یکی از ماشین های کلاسیک اصیل آلمانی که در ایران قابل دسترسی و خرید است، خودروی فولکس واگن بیتل است که در گذشته با فولکس قورباغه ای معروف بود. فولکس بیتل رنگ های بسیار زیبا و جذابی دارد همچنین از آن دسته خودروهای قدیمی است که هرکسی با هر سلیقه ای نمی‌تواند از این ماشین خوشش نیاید! جذابیت این خودرو هم از نظر طراحی و هم از نظر رنگبندی بسیار بالا است و برای کلکسون و نمایشگاه ها بسیار توصیه می‌شود. این ماشین نسخه کروک نیز دارد که خاص تر و کمیاب تر است.

بی ام و 2002 کلاسیک

6.ماشین کلاسیک ب ام و 2002

اگر از طرفداران برند BMW هستید و همچنین به خودروهای دیفرانسیل عقب که مناسب برای دریفت و حرکات نمایشی هستند علاقه دارید، بی ام و 2002 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این خودرو آلمانی در بین جوانان دهه 60 محبوبیت فوق العاده زیادی داشت و پس از گذشت سالها اگر امروزه هم یک 2002 در خیابان ببینند قطعا از تماشای آن لذت خواهند برد. این خودرو در مسابقات دریفت نیز فعالیت زیادی دارد و یکی از خودروهای با قیمت مناسب برای شروع دریفت محسوب می‌شود.

ماشین کلاسیک شورولت کامارو 1976

5.خودروی کلاسیک امریکایی شورولت کامارو

شورولت کامارو 1976 پر فروش ترین نسل کامارو در ایران بوده است. هرچند نسل های دیگر این خودرو نیز در ایران موجود است مخصوصا مدل 1973 که به نظر من بسیار زیبا تر از کامارو 1976 است. با این حال به دلیل تعداد بیشتر کامارو های 1976 در بازار خودروهای کلاسیک راحت تر و با قیمت منطقی تر قابل خرید است. این خودرو از گذشته تا به امروز جزء محبوب ترین خودروهای وارد شده به ایران می‌باشد. شورولت کامارو نیز در رنگبندی بسیار جذابی وارد ایران شده است که اگر بخواهید برای خرید اقدام کنید، انتخاب رنگ آن بسیار سخت خواهد بود. این خودرو در دو مدل 6 سیلندر و 8 سیلندر در ایران قابل دسترس است که اختلاف قیمت قابل توجهی دارند.

خودروی کلاسیک مرسدس بنز معماری

4.خودروی کلاسیک مرسدس بنز معماری w115

مرسدس بنز خودروی بنز w115 که در ایران با نام بنز معماری مشهور است نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می‌خواهند یک خودروی کلاسیک از برند آلمانی مرسدس بنز داشته باشند. برند بنز خودش به تنهایی یک حس کلاسیک را به ما منتقل می‌کند حال اگر شما یکی از تولیدات اصیل و پر طرفدار دهه 1970 از این برند را خریداری کنید، قطعا به شما احساس بسیار خوشایندی را خواهد داد. این خودرو از نظر سیستم تعلیق نسبت به ماشینهای کلاسیک دیگر برتری چشمگیری دارد به طوری که شما چاله ها و سرعت گیر های خیابان را اصلا حس نمی‌کنید! اگر می‌خواهید یک خودروی جذاب آلمانی را نگهداری کنید بنز معماری را به شما پیشنهاد می‌کنم.

عکس کادیلاک سویل کلاسیک

3.خودروی کلاسیک کادیلاک سویل

وقتی اسم ماشین کلاسیک امریکایی را می‌شنویم در ذهنمان بیشتر محصولات شورولت می‌آید. دلیل این اتفاق این است که آن روزها شورولت در ایران حضور پررنگی داشت و فروش بسیار خوبی را ثبت می‌کرد. اما در ایران خودروهای کلاسیک امریکایی از برند های دیگر مانند کادیلاک نیز وجود دارند. کادیلاک سویل یکی از آن دسته خودروهای کلاسیک بسیار جذاب است که ارزش خریدن دارد. این خودرو یکی از راحت ترین و پر آپشن ترین خودروهای کلاسیک امریکایی موجود در ایران محسوب می‌شود.

شورولت ایمپالا 1964

2.ماشین کلاسیک شورولت ایمپالا 1964

نسل های مختلفی از شورولت ایمپالا در ایران موجود است اما اگر به دنبال خرید یک خودروی کلکسیونی واقعی هستید، ایمپالا مدل 1964 را به شما پیشنهاد می‌کنم. خودم به شخصه اگر محدودیت مالی برای خرید یک خودروی کلاسیک نداشته باشم قطعا این نسل از ایمپالا را انتخاب می‌کنم. پیدا کردن ایمپالا 64 شاید کار نسبتا سختی نسبت به خودروهای دیگر این فهرست باشد اما ارزش جستجو را دارد. ایمپالا های موجود در ایران معمولا دست افراد کلاسیک باز و کلکسیونر نگهداری شده اند و سلامت خوبی دارند اما اگر یک خودروی نیاز به بازسازی پیدا کردید بدانید که این خودرو ارزش دوباره زنده شدن و تمدید حضور در خیابان را دارد.

معرفی پونتیاک فایربرد ترنس ام

1.ماشین کلاسیک پونتیاک فایربرد ترنس ام

اگر به دنبال یک خودروی کلاسیک خاص هستید که در رقابت های خیابانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشید، پونتیاک فایربرد ترنس ام بهترین انتخاب برای شما است. پونتیاک فایربرد ترنس ام 165 اسب بخار قدرت و 420 نیوتون متر گشتاور در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود شما در زمان رانندگی لذت فوق العاده ای را به شما منتقل کند. البته پیشرانه این خودرو توانایی تقویت بسیار بالایی دارد و به سادگی و با هزینه کمی می‌تواند 400 اسب بخار برای شما به ارمغان بیاورد. پونتیاک فایربرد یکی از آن خودروهای خاص و متفاوت کلاسیک در ایران است.

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، در این مقاله خودروهای کلاسیکی را به شما معرفی کرده ایم که به تعداد لازم در ایران وجود دارد و خرید و فروش می‌شود. خودروهای کلاسیک بسیار خاص دیگری نیز در ایران وجود دارد که در سراسر دنیا بسیار ارزشمند هستند و ممکن است قیمت های میلیون دلاری داشته باشند اما ما در این مقاله به آنها اشاره نکردیم. همچنین خودروهای کمیاب دیگری مانند فورد ماستنگ و دوج چارجر نیز در ایران موجود است و خرید و فروش می‌شود اما پیدا کردن این خودرو ها برای خرید کار ساده ای نیست و باید به یک کلاسیک باز قدیمی بسپارید. امیدوارم توانسته باشیم با نگارش این مقاله به شما کمک کنیم تا با خودروهای کلاسیک، عتیقه های خیابانی بیشتر آشنا شوید. ممنونم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

اگر به دنیای خودروها و سرعت علاقمند هستید، تماشای فیلم های خودرویی که برگرفته از مسابقات خیابانی و رانندگان حرفه ای است برای شما بسیار لذتبخش خواهد بود. ما در مقاله ای بهترین فیلم های ماشینی را معرفی کرده ایم که می‌توانید با کلیک روی لینک به فهرستی کامل از فیلم های هیجان انگیر که برای ماشین باز ها ساخته شده است دست پیدا کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید