چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟ این سوالی است که خیالی ها از ما می‌پرسند. اگر کاربر اینستاگرام هستید، حتما می‌دانید که کنار گذاشتن کامل این اپلیکیشن کار راحتی نیست. اما به هر دلیلی می‌خواهید مدتی از این برنامه دور باشید تا بتوانید به کارهای مدنظرتان برسید ولی قصد این را ندارید که اکانت خود را بصورت کامل حذف کنید و دیگر قابل برگشت نباشد. این مورد باعث می‌شود که تمام فالوور هایتان و کسانی که خودتان دنبال می‌کنید را دیگر نتوانید پیدا کنید و باید تک تک با اکانت جدیدی که می‌سازید بدنبال آنها بگردید تا با آنها مجددا ارتباط برقرار کنید. بهترین راه در این زمان، دی اکتیو کردن اکانت است. این کار باعث می‌شود تا مدتی که می‌خواهید اکانت شما به کسی نمایش داده نشود اما هر زمانی که قصد بازگشتن به اینستاگرام را داشته باشید می‌توانید حساب اینستاگرام قبلی خود را با همان پست ها، آرشیو ها و فالوور ها برگردانید. در ادامه با سیبما همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

آموزش غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

البته قبل از اینکه این تصمیم را بگیرید، لازم است سه نکته مهم را بگویم.

1.زمانی که شما حساب اینستاگرامتان را دی اکتیو می‌کنید، تا 24 ساعت نمی‌توانید آن را فعال کنید و باید صبر کنید تا یک روز از این اقدام بگذرد.

2.شما فقط هر 7 روز یکبار می‌توانید حسابتان را دی اکتیو کنید یعنی اگر امروز حسابتان را غیرفعال کردید و بعد از 24 ساعت بازگرداندید، باید 6 روز دیگر صبر کنید تا بتوانید دوباره حسابتان را دی اکتیو کنید پس اینکه لحظه ای این کار را انجام دهید و قطع و وصل کنید شدنی نیست.

3.قبل از اقدام به دی اکتیو کردن اکانت، بهتر از یک نسخه پشتیبان از اکانتتان بگیرید تا درصورتی که نتوانستید حسابتان را برگردانید، بتوانید با استفاده از آن کارتان را راه بیندازید. البته این احتمال خیلی زیاد نیست که مشکلی پیش بیاید اما اگر دایرکت یا پست های مهمی دارید حتما این کار را انجام دهید تا برای بازگردانی دردسر زیادی نکشید.

برای این کار کافیست در تنظیمات اینستاگرام به قسمت Your Activity بروید و گزینه Download your information را بزنید. بعد از این اقدام، یک نسخه بک آپ از حساب اینستاگرامتان به ایمیل شما ارسال می‌شود.

آموزش دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام

خب برویم سراغ اصل مطلب. میخواهیم حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم. برای این کار شما نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید و باید از طریق سایت اینستاگرام حسابتان را موقتا غیر فعال کنید. 

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در مرحله اول باید وارد سایت instagram.com شوید. شما می‌توانید با استفاده از موبایل یا کامپیوتر این کار را انجام دهید تفاوتی نمی‌کند. اگر با موبایل هستید کافیست در مرورگر خود این لینک را باز کنید.

در این قسمت می‌توانید با وارد کردن یوزینیم و پسوردتان، وارد اکانتتان شوید. اگر پسوردتان را فراموش کرده اید کافیست با کلیک روی لینک Forget password، ایمیل یا آی دی خود را وارد کنید تا یک لینک برای شما ارسال شود و با استفاده از آن لینک می‌توانید پسورد جدید را برای خود تعیین کنید.

در مرحله دوم، بعد از اینکه وارد حسابتان شده اید روی گزینه ویرایش پروفایل (Edit Profile) بزنید.

آموزش غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

وقتی صفحه جدید باز می‌شود، در پایین صفحه گزینه ای به نام حذف موقت حساب یا به انگلیسی Temporarily disable my account دارد که باید روی آن کلیک کنید.

آموزش دی اکتیو اکانت اینستاگرام

در این مرحله، اینستاگرام از شما دلیل این اقدامتان را می‌پرسد. این مورد در روند کار شما اهمیتی ندارد و صرفا اینستاگرام می‌خواهد از دلایلی که ممکن است باعث شود کاربرانش کم شود آگاه شود تا اگر قابل پیشگیری است، آن کار را انجام دهد. خیلی این مورد را جدی نگیرید و هر گزینه ای که خواستید انتخاب کنید تفاوتی نمی‌کند.

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

 در مرحله بعدی، باید پسورد اکانتتان را وارد کنید. اگر الان وارد حسابتان در مرورگر شدید که قطعا رمز را می‌دانید و یا با استفاده از فراموشی رمز، پسورد جدیدی انتخاب کرده اید اما ممکن است بعضی از کاربران از قبل در مرورگر وارد حساب خود شده باشند و الان پسوردشان را فراموش کرده اند، می‌توانید با استفاده از گزینه Forget password همانطور که در مرحله اول گفتم پسورد جدیدی با استفاده از ایمیل تعریف کنید و کارتان را ادامه دهید.

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در انتها هم کافیست روی گزینه Temporarily Disable Account  کلیک کنید تا کار تمام شود. در این لحظه، برای دقایقی کاربرانی که شما را دنبال می‌کردند یا به شما پیام می‌دادند در حساب شما عبارت instagrammer نمایش می‌دهد و بعد از گذشت مدتی اکانت کلا حذف می‌شود و دیگر به کاربران اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود.

چگونه اکانت دی اکتیو شده را دوباره برگردانیم؟

حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که بعد از دی اکتیو کرده اکانت، چطور می‌توانیم آن را اکتیو یا فعال کنیم و بتوانیم دوباره از آن استفاده کنیم. برگرداندن اکانت دی اکتیو شده بسیار راحت است. کافیست یوزرنیم و پسورد اکانتتان را در صفحه ورود به اینستاگرام وارد کنید. در این حالت بصورت خودکار اینستاگرام متوجه می‌شود که می‌خواهید اکانت خودتان را فعال کرده و از آن استفاده کنید. البته ممکن است بعد از ورود یوزرنیم و پسورد دقایقی زمان ببرد تا حسابتان بطور کامل فعال شود.

کلام آخر

در انتها باید بگویم که این طبیعیست که اینستاگرام زیاد از دی اکتیو شدن اکانت ها استقبال نمی‌کند و ممکن است اگر زیاد این کار را انجام بدهید شما را محدود کند. پس استفاده از این روش را بی دلیل و پشت سر هم انجام ندهید. البته اگر واجب است که این کار را انجام دهید، خیلی نگران نباشید معمولا اینستاگرام بعد نهایتا چند روز اذیت کردن، اکانت را به حالت عادی برمیگرداند تا به فعالیتتان ادامه دهید.

اگر کاربر فعال اینستاگرام هستید، قطعا بار ها قصد دانلود ویدئو و یا تصاویر اینستاگرام را داشتید اما متوجه شدید اینستاگرام گزینه ای برای دانلود محتوا ها قرار نداده است. برای دانلود محتوا های اینستاگرامی برنامه های زیادی داریم که ما در مقاله بهترین برنامه دانلود از اینستاگرام، یک لیست از بهترین و سریعترین برنامه های کاربردی آماده کرده ایم که می‌توانید با مطالعه آن و آشنایی با برنامه ها، برای همیشه از شر این مشکل رها شوید تا به دیگران بگویید این فایل را برای من بفرست. حتما روی لینک کلیک کنید و این مقاله را مطالعه کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید