معرفی بهترین بازی های فکری اندروید (برای بزرگسالان)

بازی های فکری اندروید، یکی از بهترین راهکار ها برای ورزش مغز است. این بازی ها به افزایش تمرکز و حافظه کمک می‌کنند. همچنین برای کسانی که در معرض آلزایمر هستند و یا به دلیل مشغله زیاد، حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارند، کمک می‌کند تا با ورزش مغز حافظه و تمرکز خود را افزایش دهند.

 

در این مقاله، می‌خواهیم بهترین بازی های فکری موبایل را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در زمان های انتظار و یا اوقات فراقت از آنها استفاده کنید تا ذهن قدرتمند تری داشته باشید. با سیبما همراه باشید.

بهترین بازی فکری برای ورزش مغز

10.بازی فکری لوپ بی نهایت Infinity Loop: Relaxing Puzzle

  • حجم: 22 مگابایت
  • سازنده: Infinity Games, Lda

یک پازل گرافیکی بسیار جذاب که با وجود اینکه ورزش خوبی برای ذهن است، جذابیت زیادی نیز دارد و می‌تواند ساعت ها شما را درگیر خودش کند. این بازی اعتیاد آور، یک قانون بیشتر ندارد. حلقه ها را به هم متصل کن و از آن لذت ببر. این یک بازی فکری بسیار ساده است که با گرافیکی جذاب ساخته شده است. در عین حال شما یک بازی آرامش بخش و بی نهایت را تجربه می‌کنید.

اگر به بازی های فکری علاقمند هستید، در مقاله ای دیگر 10 بازی فکری ساده برای ورزش مغز را معرفی کردیم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

معرفی بازی اندروید برای تقویت حافظه

9.بازی فکری محبوب 2048

  • حجم: 23 مگابایت
  • سازنده: Solebon LLC

بازی محبوب و معروف 2048 را احتمالا همه می‌شناسند. این بازی، بعد از سودوکو و جدول های سنتی تقویت حافظه، یکی از مهمترین بازی های فکری است که این بار به جای کاغذ روی موبایل انجام می‌شود. این بازی ارتباط مستقیم با ریاضیات دارد و ذهن شما را بسیار زیاد باز می‌کند. بازی به این صورت است که شما باید اعداد مشابه را به هم متصل کنید تا جمع شوند و این اعداد بصورت تصاعدی و با مضرب 2، با هم جمع می‌شوند تا به اعداد بزرگتری تبدیل شوند. در این بازی هرچه جلوتر می‌روید، سرعت پیشرفتتان بیشتر می‌شود و این معجزه تصاعد است که برای شما بسیار لذتبخش خواهد بود. تجربه این بازی برای هرکسی که بدنبال یک بازی فکری بی نظیر است، واجب است.

معرفی بازی ایرانی خلاقانه گیج

8.بازی فکری ایرانی گیج

  • حجم: 45 مگابایت
  • سازنده: استودیو پله

می‌خواهم خلاقانه ترین بازی ایرانی را به شما معرفی کنم. بازی گیج، یکی از بهترین بازی های فکری ایرانی است که شما در آن 100 مرحله جذاب و متفاوت را دنبال می‌کنید. در این بازی، شما بعضی مواقع نیاز به تحرک نیز دارید! بعضی از مراحل این باززی با چرخیدن، حرکت کردن و کارهای متفاوتی که انتظارش را ندارید حل می‌شود. معما های این بازی بسیار جذاب است و می‌تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و هوش شما را بسنجد. این بازی متفاوت و جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنم.

بازی پازلی فکری برای ورزش مغز

7.بازی فکری چالش مغز Brain It On! - Physics Puzzles

  • حجم: 28 مگابایت
  • سازنده: Orbital Nine Games

یک بازی فکری متفاوت و سرگرم کننده. این بازی مراحل متنوع بسیار زیادی دارد که به حل پازل ها و رسم اشکال مختلف می‌پردازد. از مداد های متفاوتی برای رسم اشکال استفاده می‌کنید که هرکدام از آنها ویژگی های خاص خودشان را دارند. در این بازی شما می‌توانید با دوستان خود رقابت کنید تا بفهمید کدام یک هوش بالاتری دارد. حل پازل ها از راه های متفاوتی قابل انجام است و مهم این است که بتوانید بهترین و سریعترین راه را برای حل معما های بازی پیدا کنید.

بازی فکری جدید و جذاب برای تقویت حافظه

6.بازی فکری جریان Flow Free

  • حجم: 16 مگابایت
  • سازنده: Big Duck Games LLC

بازی جریان یا Flow Free از آن دسته بازی هایی است که هیچوقت قدیمی نمی‌شود و همیشه جذابیت های خود را دارد. داستان این بازی بسیار ساده اما دوست داشتنی است. شما باید نقطه های همرنگ را به هم متصل کنید به طوری که خط های دیگر را قطع نکند. بازی در ابتدا بسیار ساده شروع می‌شود تا شما روش بازی کردن را یاد بگیرید اما هرچه به مراحل بالاتری می‌روید، پیچیدگی های بیشتری را مشاهده می‌کنید. حل کردن مسائل این بازی به شما کمک می‌کند تا سطح هوش بینایی و سرعت عمل خود را افزایش دهید. همچنین فکر شما را برای پیدا کردن راهکار های متفاوت برای مسائل باز می‌کند.

بازی فکری مرتب سازی مایعات

5.بازی مرتب سازی مایعات رنگی Water Sort: Color Puzzle Game

  • حجم: 58 مگابایت
  • سازنده: IEC Global Pty Ltd

یک بازی فکری بسیار جذاب و اعتیاد آور! مایعات همرنگ را در ظرف های مورد نظر جمع آوری کنید. شاید این بازی برای شما بسیار ساده به نظر برسد اما با وجود اینکه بسیاد جذاب است، چالش های زیادی برای شما خواهد داشت. ظرف های مختلف در این بازی با رنگهای متفاوتی پر شده اند به طوری که رنگ ها با هم ترکیب نمی‌شوند. شما باید با جابجا کردن رنگ ها در ظروف مختلف، هر ظرف را به یک رنگ خاص تخصیص دهید و آن را دسته بندی کنید. تجربه این بازی برای شما بسیار لذتبخش خواهد بود. مراحل بازی می‌تواند به قدری پیچیده شود که مغز شما را تکان دهد. سعی کنید در این بازی تقلب نکنید و با جستجو در اینترنت، بدنبال جواب آن نگردید.

معرفی بازی فکری ایرانی آمیرزا

4.بازی فکری ایرانی آمیرزا دنیای لغات و کلمات

  • حجم: 58 مگابایت
  • سازنده: نردبان اندیشه فردا

شاید اگر بخواهیم بازی جدول کلمات قدیمی که در مجله ها و روزنامه ها چاپ میشد را امروزی و مدرنیته کنیم، بهترین و خلاقانه ترین روش آن ساخت یک بازی شبیه به آمیرزا باشد. بازی آمیرزا در هر مرحله چند حرف به شما می‌دهد که شما با آن حرف باید کلمات مختلفی را بسازید. تعداد حروف کلمات در ابتدای بازی مشخص است بعنوان مثال از شما دو کلمه 3 حرفی، یک کلمه 4 حرفی و یک کلمه 5 حرفی می‌خواهد. شما با استفاده از حروفی که به شما داده شده، باید کلمات مورد نظر آنها را پیدا کنید. اگر با آن حروف، کلمات معنی دار دیگری پیدا کنید نیز به شما جایزه می‌دهد که می‌توانید با آن جایزه در مراحل مختلف راهنمایی هایی را کسب کنید. بازی بسیار جذاب و مفید است از دست ندهید.

معرفی بازی فکری آنلاین سودوکو برای موبایل

3.بازی سودوکو کلاسیک Sudoku.com - Classic Sudoku

  • حجم: 32 مگابایت
  • سازنده: Easybrain

بازی سودوکو را که قطعا می‌شناسید. این بازی، یکی از مهمترین بازی های ریاضی و فکری در تمام تاریخ است. به طوری که از روزگاران قدیم زمانی که کسی به آلزایمر یا بیماری های مربوط به حافظه دچار می‌شد، پزشکان به آنها بازی سودوکو را پیشنهاد می‌کردند. این موضوع تا امروز هم ادامه دارد و یکی از بهترین بازی ها برای تقویت حافظه و ذهن، بازی سودوکو است. این بازی قوانین ساده ای دارد. شما باید اعداد را طوری بچینید که در ستون یا سطر خود تکراری نباشند و همچنین در مربع های 9 خانه ای که با خط پررنگ تر مشخص شده است نیز از هر عدد فقط 1 بار بیاید. اگر بدنبال یک بازی عالی برای تقویت حافظه و ورزش مغز هستید، حتما این بازی را نصب و استفاده کنید.

بازی فکری اندروید طناب را ببر جدید

2.بازی فکری طناب را ببر Cut the Rope 2

  • حجم: 50 مگابایت
  • سازنده: ZeptoLab

اگر به بازی های فکری گرافیکی علاقمند هستید و یا برای کودکتان بدنبال یک بازی برای رشد ذهنی هستید، بازی طناب را ببر فوق العاده است. این بازی همانطور که از گرافیک جذابی برخوردار است معما های خوب و بعضا پیچیده ای را برای حل کردن دارد. شما باید در بهترین زمان ممکن، طناب را ببرید به طوری که آبنبات به شخصیت بامزه بازی برسد و بتواند آن آبنبات را بخورد. در این صورت شما بازی را برده اید. تجربه این بازی می‌تواند برای شما و فرزندتان بسیار جذاب باشد.

بازی ترکیب اعداد فکری ورزش ذهن

1.بازی فکری ترکیب اعداد Drop The Number: Merge Game

  • حجم: 31 مگابایت
  • سازنده: SUPERBOX Inc

بعنوان بازی شماره 1 تقویت ذهن، بازی مورد علاقه خودم را معرفی می‌کنم که کمتر شناخته شده هست. بازی فوق العاده Drop The Number این بازی از نظر ریاضیات همان قوانین بازی 2048 را دنبال می‌کند با این تفاوت که اعداد بصورت رندوم از بالا می‌آیند و شما باید آنها را جایگذاری کنید. اگر اعداد مشابه در بالا، چپ و راست عددی که موجود است قرار بگیرد با آن ترکیب می‌شود و یک بلوک به دو برابر آن عدد تبدیل می‌شود. این چرخه ادامه دارد تا بلوک ها به خط بالا برخورد کنند. هرچه جلوتر بروید، رکورد شما افزایش بیشتری خواهد داشت به دلیل اینکه اعداد بصورت تصاعدی رشد می‌کنند. 2، 4، 8، 16، 32 و الی آخر. این بازی هیچ انتهایی ندارد و بصورت نامحدود می‌توانید رکورد خود را افزایش دهید.

 

در این مقاله، بهترین بازی های فکری اندروید را معرفی کرده ایم که می‌تواند به تقویت ذهن شما کمک کند. همچنین حافظه و تمرکز شما را نیز افزایش می‌دهد و سرعت واکنش شما به مسائل را نیز بالا می‌برد. اگر از گیمر های موبایل و سیستم عامل اندروید هستید، در مقاله ای بهترین بازی های آفلاین اندروید با گرافیک بالا را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید