معرفی 10 بهترین بازی فکری ساده برای ورزش مغز | تقویت حافظه و تمرکز

گزینه های زیادی برای بازی های فکری از سودوکو با قلم و کاغذ و جدول کلمات متقاطع گرفته تا برنامه های تخصصی آموزش مغز، وجود دارد.

 

مزایای انجام بازی های آموزشی مغزی

افراد در هر سنی برای بهبود عملکرد ذهنی و جلوگیری از پیری مغز از بازی های تمرین مغز استفاده می کنند. پشتیبان‌گیری از آن‌ها تحقیقاتی است که نشان می‌دهد بازی‌های تمرین مغز ممکن است به بهبود سطح توجه، حافظه 1، زمان پاسخ‌دهی، مهارت‌های منطقی و سایر معیارهای عملکرد شناختی در صورت انجام طولانی مدت کمک کنند. برای اینکه در حین تفریح ​​ مغز خود را ورزش دهید بازی ها و فعالیت هایی را امتحان کنید که ممکن است تمرکز ذهنی و تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

بازی فکر ساده سودوکو

سودوکو Sudoku

سودوکو یک بازی قرار دادن اعداد است که بر حافظه کوتاه مدت اتکا دارد.. برای تکمیل یک پازل سودوکو، باید به جلو نگاه کنید و قبلی ها را نیز در نظر بگیرید. اگر 6 را در این کادر قرار دهید، آن یک باید 8 باشد و این یکی 4، و غیره. این نوع برنامه ریزی به بهبود حافظه کوتاه مدت و تمرکز کمک می کند. می توانید سودوکو را به صورت آنلاین، با اپلیکیشن یا روی کاغذ بازی کنید. به دنبال یک سودوکو معمولی در روزنامه خود بگردید، کتابی با مجموعه ای از پازل ها بخرید یا یک برنامه رایگان برای تلفن یا تبلت خود دانلود کنید.

پازل های سودوکو در درجات مختلف دشواری در دسترس هستند. وقتی شروع می کنید، بازی های آسان را انجام دهید تا زمانی که قوانین را یاد بگیرید. اگر روی کاغذ بازی می کنید، از مداد استفاده کنید.

بازی فکری ورزش مغز

لوموسیتی Lumosity

لوموسیتی یکی از شناخته شده ترین برنامه های تمرین مغز و آمادگی ذهنی است. می‌توانید بیک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید تا سه بازی در روز انجام دهید، یا خدمات اشتراک را برای پیشنهادات بیشتر انتخاب کنید. در هر صورت، می توانید نتایج و پیشرفت خود را پیگیری کنید. بازی‌ها، تست‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده تمرین مغز و آمادگی ذهنی لوموسیتی بصورت علمی پشتیبانی می‌شوند. می توانید بصورت انلاین بازی کرده یا برنامه های رایگان برای iOS و Android را دانلود کنید. لوموسیتی همچنین دارای یک برنامه مراقبه و تمرکز حواس به نام Lumosity Mind است.

بازی فکری جدول متقاطع برای ورزش مغز

جدول کلمات متقاطع Crosswords

جدول کلمات متقاطع یک مربی کلاسیک مغز است که نه تنها به زبان کلامی بلکه به بسیاری از ابعاد دانشی حافظه  دسترسی دارد. راه های زیاد انلاین و افلاینی برای انجام جدول کلمات متقاطع وجود دارد. اگر روزنامه روزانه دریافت کنید، تقریباً همیشه جدول کلمات متقاطع را در آنجا دریافت خواهید کرد. یا کتابی از جدول کلمات متقاطع را انتخاب کنید که به طور خاص با سطح مهارت و علایق شما مناسب است. همچنین گزینه های زیادی برای جدول کلمات متقاطع به صورت آنلاین یا از طریق برنامه های رایگان یا ارزان پیدا خواهید کرد. وب سایت AARP جدول کلمات متقاطع روزانه را ارائه می دهد که برای همه رایگان است، خواه عضو گروه باشید یا نباشید.

بازی ساده برای افزایش تمرکز و ورزش مغز

بازی Elevate

برای انجام 35 بازی مختلف آموزشی مغز Elevete که حس بسیار آموزشی دارند، باید یک برنامه دانلود کنید. این برنامه رایگان است و هر دو نسخه iOS و اندروید را دارد. بازی‌های Elevete روی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و ریاضی متمرکز هستند و می‌توانید تمرینات خود را طوری تنظیم کنید که بر روی هر حوزه‌ای که ترجیح می‌دهید تمرکز کنید. مانند بسیاری از بازی‌های مغزی دیگر، می‌توانید پیشرفت خود را دنبال کنید تا ببینید مهارت‌هایتان چگونه بهبود می‌یابد.

 

بازی Peak

Peak یکی دیگر از گزینه‌های فقط اپلیکیشنی است (برای iOS و اندروید موجود است) که بازی‌های مغزی را برای کمک به شما در کار روی تمرکز، حافظه، حل مسئله، چابکی ذهنی و عملکردهای شناختی بیشتر ارائه می‌دهد. اگر فردی رقابتی هستید، ممکن است با دیدن عملکرد خود در برابر سایر کاربران انگیزه پیدا کنید. استفاده از این برنامه رایگان است، اما یک اشتراک ارزان قیمت ویژگی های بیشتری را باز می کند.

بهترین بازی فکری برای ورزش مغز

بازی Happy Neuron

نرون شاد بازی ها و فعالیت های خود را به پنج ناحیه حیاتی مغز تقسیم می کند: حافظه، توجه، زبان، عملکردهای اجرایی و بصری / فضایی. مانند Lumosity، آموزش را متناسب با شما شخصی سازی می کند، پیشرفت شما را ردیابی می کند و بازی ها بر اساس تحقیقات علمی هستند. برای استفاده از سایت باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید و نسخه برنامه ساده شده آن فقط برای کاربران اندروید در دسترس است. با این حال، Happy Neuron یک پیشنهاد آزمایشی رایگان ارائه می دهد تا بتوانید ببینید که آیا این رویه را دوست دارید یا خیر.

بهترین بازی های فکری برای ورزش مغز

Braingle

وب سایت رایگان Braingle با ادعای داشتن بزرگترین مجموعه بازی های فکری جهان، بیش از 15000 پازل، بازی و سایر بازی های فکری و همچنین یک جامعه آنلاین از علاقه مندان را ارائه می دهد. شما حتی می توانید پازل های خود را ایجاد کنید تا به مغز خود تمرینی فوق العاده بدهید. Braingle دارای طیف گسترده ای از پیشنهادات، از جمله خطای دید، کدها و رمزها، و آزمونهای پیش پا افتاده است.

Queendom

Queendom هزاران تست و نظرسنجی شخصیت دارد. همچنین مجموعه وسیعی از " ابزارهای مغزی " دارد که شامل معماهای منطقی , کلامی , فضایی و ریاضی , آزمون‌های بی‌اهمیت و استعداد است تا شما تمرین کنید و مغز خود را به چالش بکشید . اگر می‌خواهید نتایج و امتیازات را ذخیره کنید، به یک حساب کاربری رایگان نیاز دارید. برخی از آزمایش‌ها فقط نتایج عکس فوری را به صورت رایگان به شما می‌دهند و برای گزارش‌های کامل هزینه دریافت می‌کنند.

بهترین بازی های فکری برای ورزش مغز

Brain Age Concentration Training

Brain Age Concentration Training یک سیستم تمرین مغز و آمادگی ذهنی برای سیستم Nintendo و  DS3 است. این شامل تعداد زیادی بازی برای تقویت تمرکز، حافظه، محاسبه و سایر مهارت های مغزی شماست که سرگرم کننده، قابل حمل و چالش برانگیز است.

Wordle

این بازی پازل مبتنی بر وب از نیویورک تایمز در اوایل سال 2022 محبوبیت زیادی پیدا کرد و اکنون میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد. فرض ساده است: کاربران برای حدس زدن یک کلمه پنج حرفی شش بار تلاش می کنند. ترکیب چالش‌های حل مسئله Wordle و رابط کاربری آسان، یک تمرین ذهنی رضایت‌بخش را ایجاد می‌کند.

سیما گفت:
بسیار عالی بود ممنون
حسین ملکی گفت:
سلام خواهشا روشهای تمرین تمدکز ذهنی وتقویت حافظه وتمرکز برام بفرستی
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر. از طریق بازی های موبایلی و یا بازی های فکری سنتی میتونید افزایش تمرکز و حافظه داشته باشید. مقالات دیگه وبسایت رو در این باره دنبال کنید پاسخ کاملی به سوالات شما داده شده.
فاطمه عامری گفت:
خیلی عالی بود، ممنونم ????

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید