بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی در ایران (واقعی+رایگان)

سلام دوستان وقتتون بخیر. مهدی رفیعی هستم مدیر و موسس وبسایت سیبما. من از 12 یا 13 سالگی به روش های مختلفی مثل وبلاگ نویسی، اینستاگرام، یوتیوب، افزایش فالوور و... از اینترنت کسب درآمد کردم. امروز وقتی به دنبال یک موضوع برای نوشتن مقاله برای این وبسایتم یعنی سیبما بودم، دیدم که افراد زیادی در گوگل کلیدواژه "کسب درآمد از اینترنت در منزل" رو سرچ میکنن. کاری که من سالهاست انجام میدم و هرکاری شما فکرش رو بکنید امتحان کردم و امروز به این شرایط رسیدم که یک وبسایت که می‌بینید رو دارم و وبسایت فروشگاهی دیگه ای به نام دیاگ لند هم دارم که توی اون فروش تجهیزات تعمیرگاهی انجام میدیم.

 

اینجا میخوام بطور کامل جواب این سوال رو بدم امیدوارم که این انتقال تجربیات به دردتون بخوره و با دوستانتون هم به اشتراک بزارید تا اونها هم این مقاله رو بخونن. خیلی خودمونی و راحت میخوام هرچیزی که تجربه کردم رو بهتون بگم پس با من همراه باشید.

مهدی رفیعی موسس وبسایت سیبما

همین اول مقاله خیلی ساده و رک بهت بگم، اگه دنبال این هستی که الآن یه سایت بهت معرفی کنم بری توش و چهارتا کلیک بزنی 10 دلار 10 دلار پول در بیاری، همین الان مقاله رو ببند و تا روز آخر زندگیت دنبال چنین سایتی بگرد! دوست عزیز اگه پول در اوردن به همین سادگی بود که بری با چهارتا کلیک پول در بیاری الآن همه میلیاردر بودن. باید مهارت هایی رو بلد باشی تا بتونی از اینترنت کسب درآمد کنی. حالا اگه میدونی که پول در اوردن از اینترنت به همین سادگیا نیست، بریم که ادامه مقاله رو باهم بخونیم.

برای کسب درآمد از اینترنت، در درجه اول شما باید یه مهارتی رو یاد بگیرید. حالا اون مهارت میتونه هر چیزی باشه، تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای متنی، طراحی وبسایت، ادمینی اینستاگرام و آشنایی با الگوریتم ها و... البته یه سری مهارت های دیگه هم هست مثل ترید کردن که میتونی با یاد گرفتنش بدون اینکه با کسی در ارتباط باشی پول در بیاری ولی ولی ولی این که توی تبلیغات ها میبینی یک ماهه پولت 10 برابر میشه و این حرف ها همش کشکه! بزرگترین سرمایه گذار دنیا یعنی وارن بافت میانگین ماهیانه 20 تا 30 درصد سود میکنه پس قطعا اینهایی که توی ایران میبینی 1000 درصد در ماه سود میکنن قطعا دزد و کلاهبردار هستن که در ادامه بیشتر راجع بهش صحبت می‌کنیم.

در ادامه میخوایم با مهارت های پول ساز اینترنتی آشنا بشیم. همه این موارد رو طبق تجربه خودم بهتون میگم و هیچ چیزی رو بدون اینکه ناخونک بزنم راجع بهش حرف نمیزنم هرکدومش نیاز داشتید بگید براتون سندش رو بفرستم!!!

کسب درآمد اینترنتی از طراحی وبسایت

1.کسب درآمد اینترنتی از طراحی وبسایت

این که من بخوام اینجا بهتون عدد درآمد بگم و بگم آقا اگه اینو یاد بگیری فلان قدر میتونی پول در بیاری، میشم مثل همون افرادی که توی اینستاگرام بهتون پکیج میفروشن. اما حقیقت اینه که شما از 0 تا 100 میلیون در ماه میتونی از طریق طراحی وبسایت پول در بیاری. همه چیز بستگی به مقدار مهارتت، سلیقت توی طراحی و مهمتر از همه اینها بازاریابیت داره. شاید شما بتونی بهترین وبسایت های جهان رو طراحی کنی ولی تواناییش رو نداشته باشی اون رو ثابت کنی و به کسی ارائه بدی پس هیچ مشتری نمیگیری و درآمدت صفر میشه. شما کافیه طراحی وبسایت از طریق وردپرس و یا سایت ساز های دیگه رو یاد بگیرید و بتونید ایده هاتون رو پیاده سازی کنید و بعد با ساختن نمونه کار برای خودتون، شروع کنید به گرفتن مشتری های جدید. میتونید بعد از یاد گرفتن این مهارت از طریق سایت های فریلنسری مثل کارلنسر و پونیشا و خیلی سایت های مشابه دیگه استفاده کنید تا شما رو به کارفرما وصل کنه. ما اینجا سعی می‌کنیم توضیحات مختصری از هرکدوم از موارد بگیم و بگذریم پس تحقیق بیشتر راجع به هرکدوم از موارد بعهده خودتون. اینجا فقط موارد گفته میشه تا ایده بگیرید و ببینید کدوم مورد بیشتر به دردتون میخوره.

کسب درآمد اینترنتی رایگان در ایران

2.کسب درآمد اینترنتی از یوتیوب

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت با کمترین امکانات و تجهیزات، یوتیوب هست. اول به سوال اصلی جواب میدم که آیا میشه پول یوتیوب رو در ایران دریافت کرد؟ بله میشه. شرکت های واسط زیادی در ایران هستند که پول دلاری شما رو دریافت می‌کنند و یه درصدی ازش کم میکنن و بهتون بصورت ریالی به طور منظم به حساب ایرانیتون واریز می‌کنن. پس مهمترین دغدغه حل شد.

برای کسب درآمد از یوتیوب یه سری قوانینی وجود داره. مهمترین قانون این که شما باید محتوای جدید و یونیک تولید بکنید یعنی ویدئو ها توسط خودتون ساخته شده باشه و نمیتونید مثل اینستاگرام با انتشار ویدئو های دیگران مخاطب جذب بکنید. حتی اگر مخاطب هم جذب بکنید، امکان کسب درآمد رو ندارید پس توجه داشته باشید محتوا های ویدئویی ساخته خودتون باشه. مورد بعدی این که برای شروع کسب درآمد از یوتیوب، باید دو شرط مهم رو داشته باشید، 1- هزار سابسکرایبر یا دنبال کننده 2-چهار هزار ساعت واچ تایم، واچ تایم چیه؟ مجموع زمانی که مخاطبان در حال تماشای ویدئوی شما هستند. یعنی اگر یک ویدئو داشته باشید که 1000 نفر، هر نفر 3 دقیقه دیده باشند، 3000 دقیقه معادل 50 ساعت واچ تایم کسب می‌کنید. این دو شرط باید در یک سال اخیر انجام شده باشن نه در طول چند سال.

بعد از اینکه به دو شرط رسیدید درخواست مانیتایز شدن میدید یعنی شروع کسب درآمد. یوتیوب کانال شما رو بررسی می‌کنه و درصورتی که تایید بشه (محتوا هاتون مناسب باشه) میتونید کسب درآمد رو شروع بکنید. به طور متوسط یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید، 2 تا 10 دلار معادل 100 تا 500 هزار تومان برای شما در نظر می‌گیره.

کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام با موبایل

3.کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام

پول درآوردن از اینستاگرام، خیلی گسترده تر از بقیه موارد هست. شما از چند طریق میتونید از اینستاگرام پول در بیارید. اگه بخوام راحت ترین راه رو بگم، ساخت یک پیج عمومی هست که در هر موضوعی میتونه فعالیت بکنه چه طنز چه آموزشی و مدلینگ و... و با اون پیج میتونید تبلیغات بگیرید و منتشر کنید. البته بالا اوردن پیج در اینستاگرام واقعا کار ساده ای نیست و مهمترین راز این موفقیت فعالیت روزانه است. به شما پیشنهاد می‌کنم هر روز 1 پست و 10 استوری داشته باشید در پیجتون تا بتونید نتیجه مطلوبی بگیرید. البته این فعالیت باید مداوم باشه و یکی دو ماه اول ممکنه اتفاق خاصی نیفته. یک فوت کوزه گری بهتون میگم که این فعالیت رو تا 90 روز ادامه بدید تا اینستاگرام پاداش مداومتتون رو بده.

راه دیگه اینه که اگه محصولی برای فروش دارید اونجا با تولید ریلز ها و پست های جذاب بفروشید. البته باید بگم که از اینستاگرام بعنوان کاتالوگ اسفاده نکنید محصولاتتون رو باید بصورت فان و جذاب معرفی کنید. اگر هم محصولی ندارید، میتونید اگر آشنا یا دوستی دارید که فروشگاه حضوری داره یا تولید کننده محصولی هست (روسری، قاب موبایل، لپ تاپ و...) باهاش همکاری کنید و به ازای هر فروش درصدی سود برای خودتون بردارید. اگر بخوام راجع به این بخش توضیح بدم خودش یک مقاله کامل هست پس اجازه بدید بعدا اگر استقبال شد براتون بنویسم. من سالها از طریق اینستاگرام با روش های مختلفی پول در اوردم و تجربه زیادی در این زمینه دارم.

کسب درآمد از تولید محتوای متنی

4.کسب درآمد اینترنتی از تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی دیگه چیه؟ همین که الان داری توی این صفحه میخونی، یک محتوای متنی هست. کیفیت و تعداد محتوا های متنی در وبسایت ها برای گوگل خیلی مهم هست و گوگل به کسایی که محتوای بیشتر و با کیفیت تری تولید می‌کنن، بازدید بیشتری میده. به همین دلیل سایت های زیادی هستند که برای صفحه بلاگ سایتشون هزینه های زیادی می‌کنن. اگر شما بتونید نوشتن محتوای متنی درجه یک رو به طوری که هم برای کاربر مناسب باشه و هم مورد تایید گوگل باشه یاد بگیرید، نونتون تو روغنه. امروز که من این مقاله رو مینویسم نویسنده های محتوای بلاگ بین 200 تا 300 تومن به ازای هر کلمه دستمزد دریافت می‌کنن. این یعنی با 2 ساعت زمان گذاشتن و نوشتن یک مقاله 1000 کلمه ای میتونن 200 هزار تومن پول در بیارن و با روزی 5 مقاله، 1 میلیون تومن! درآمد این حوزه بسیار جذاب و لذتبخش هست ولی باز هم میگم باید مهارتش رو یاد بگیرید و تمرین و تکرار کنید و نمونه کار های خوبی داشته باشید.

کسب درآمد اینترنتی از ترید ارز دیجیتال و فارکس

5.کسب درآمد از ترید یا معامله گری (ارز دیجیتال، فارکس)

بازار ارز دیجیتال و فارکس بازار بسیار پیچیده ای هست و یاد گرفتنش کار راحتی نیست و نیاز به زمان و انرژی داره. البته این که فکر می‌کنید دوره یا پکیج یکی از این اساتید اینستاگرامی رو میخرید و تریدر میشید، سخت در اشتباهید. یاد گرفتن این بازار اول از همه نیاز به پیدا کردن یک استاد درجه یک و تریدر داره و بعد از اون تمرین و پشتکار زیاد. اما درصورتی که این بازار رو یاد بگیرید، قطعا میتونید درآمد خوبی رو از طریقش بدست بیارید با وجود اینکه ممکنه تا یکی دو سال اول ضرر هاتون بیشتر از سود هاتون باشه. توجه داشته باشید که بهترین تریدر های دنیا هم سود های 500 و 1000 درصدی رو کسب نمیکنن پس چنین توقعی از این بازار نداشته باشید. وقت بزارید، حرفه ای بشید و ازش لذت ببرید در غیر این صورت ممکنه فقط ضرر و ضرر باشه براتون. در این مورد هم تجربیات زیادی دارم که میتونم بعدا باهاتون به اشتراک بزارم. پیج من رو توی اینستاگرام دنبال کنید آیدی mehdirafiee8 تا اگر مقاله دیگه ای نوشتم بهتون توی استوری اطلاع بدم.

روش های جدید کسب درآمد اینترنتی واقعی

6.کسب درآمد اینترنتی با ساخت وبسایت محتوا محور

جدای از اینکه میتونید با ساخت وبسایت برای دیگران درآمد کسب کنید، اگه ساختن سایت رو یاد بگیرید میتونید وبسایت هایی بسازید و با انتشار محتوا و سئو کردن و افزایش بازدید این وبسایت، با نمایش تبلیغات پول در بیارید. حتما در این وبسایت تبلیغات ها رو می‌بینید. این تبلیغات ها به واسطه سایت هایی مانند یکتانت ایجاد شدن و به ازای نمایش اون ها من مبلغی رو دریافت می‌کنم. پس تنها راه کسب درآمد از طراحی وبسایت این نیست که برای دیگران سایت بسازید و پول در بیارید شما میتونید سایت بسازید و بازدیدش رو افزایش بدید و به ازای تبلیغاتی که در اون نمایش میدید، پول در بیارید.

معرفی بهترین کسب و کار های اینترنتی

7.کسب درآمد اینترنتی با ساخت وبسایت فروشگاهی

شاید خیلی از شما فکر کنید که با وجود فروشگاه های معتبر و معروفی مثل دیجی کالا، ساخت فروشگاه اینترنتی دیگه نمیتونه فروش خوبی رو ثبت کنه ولی کاملا اشتباه میکنید. بله ممکنه فروشگاه دیجی کالا سهم قابلی توجهی از بازار رو داشته باشه ولی اینطور نیست که فروشگاه اینترنتی جدید فروش نداشته باشه. فقط تنها تفاوتی که شما باید با بقیه داشته باشید اینه که مثل دیجی کالا، همه چیز نفروشید و بصورت تخصصی روی یک دسته بندی محصولی تمرکز کنید. مثل من که در فروشگاه دیاگ لند بصورت تخصصی فقط تجهیزات تعمیرگاهی میفروشم. شما میتونید بعنوان مثال قاب موبایل بفروشید، لاستیک بفروشید، اسباب بازی بفروشید یا هر چیز دیگه ای. در سالهای اخیر مردم ترجیح میدن که از سایت هایی خرید کنن که بصورت تخصصی محصول مورد نظرشون رو میفروشه نه سایتی که همه چیز میفروشه.

کسب درآمد اینترنتی از آموزش آنلاین

8.کسب درآمد اینترنتی از طریق آموزش آنلاین

البته باید بگم که این راه اگه بخواید بصورت حرفه ای انجام بدید نیاز داره هم در یوتبوب فعالیت داشته باشید، هم اینستاگرام و هم وبسایت. شما میتونید با این سه پلتفرم مخاطب هایی رو به خودتون جذب کنید و براشون دوره آموزشی آنلاین برگزار کنید و یا پکیج از قبل ضبط شده رو بهشون بفروشید.

برای این کار لازمه که یک مهارتی رو بصورت حرفه ای بلد باشید. بعنوان مثال عکاسی، نقاشی، ترید، طراحی سایت، پرورش مرغ، پرورش گل و گیاه و... هر کاری که فکرش رو بکنید اگر در اون زمینه حرفه ای هستید و میدونید تجربیاتتون و آموزش هاتون میتونه به یک نفر کمک کنه تا بتونه در کسب و کارش پیشرفت کنه، آموزش آنلاین میتونه بهترین راه برای کسب درآمد اینترنتی شما باشه. حتی اگر معلم هستید میتونید بعنوان مثال آموزش آنلاین ریاضی یا شیمی بزارید و مخاطبانتون رو از طریق شبکه های اجتماعی جذب کنید. همچنین میتونید با برگزاری سمینار های رایگان درآمد خوبی رو بصورت اینترنتی و در منزل کسب کنید.

کسب درآمد اینترنتی واقعی

9.کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

کسب درآمد از همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ راه دیگر درآمد از اینترنت هست که البته از سایت های ایرانی خودم خیلی دل خوشی ندارم و واقعا اذیت می‌کنند. از هر طریقی دنبال این هستن که درصد کمتری بهت بدن! درآمد از این طریق به چه شکل هست؟ یک وبسایت که محصولات مختلفی داره به شما یک لینک به ازای هر محصول میده، شما اون محصول رو در وبسایتتون معرفی می‌کنید و به مخاطب هاتون میگید اگر قصد خرید دارد از طریق لینک وارد صفحه بشن و محصول رو از وبسایت مقصد خریداری کنن. به ازای هر کسی که از طریق لینک همکاری در فروش شما خرید رو ثبت بکنه یک درصدی از فروش به شما تعلق می‌گیره. اما پیشنهاد دیگه ای براتون دارم.

اگر میخواید محصولات دیگران رو بفروشید تا جایی که میتونید سعی کنید خودتون بصورت حضوری با کسی کار کنید که درآمدتون دست خودتون باشه. یعنی چی؟ بعنوان مثال دوست یا آشنایی دارید که مانتو میفروشه، شما میرید بهش میگید که من اگر محصولت رو برات بفروشم چند درصد به من میدی یا اینکه چقدر برای من حساب میکنی. بعنوان مثال به شما میگه محصول 1 میلیونی رو برای من بفروشی 900 هزار تومن به من بده و بقیش سود خودت. از این طریق شما میتونید محصولات اون شخص رو منتشر کنید و بدون اینکه سرمایه در گردشی داشته باشید، به ازای هر فروشی که ثبت کردید محصول رو به شخص بگید که ارسال کنه یا خودتون ازش بگیرید و ارسال کنید و در همون زمان بدون هیچ دردسری میتونید سهم خودتون رو از روی مبلغ بردارید.

کسب درآمد اینترنتی واقعی روزانه 3 میلیون

10.کسب درآمد از طریق طراحی گرافیک و فتوشاپ

این روزها به دلیل اینکه کسب و کار ها خیلی بیشتر به تصاویر اهمیت میدن و بیشتر اینترنتی شدن، شما میتونید خوراک رو برای اون ها تهیه کنید. حتما شنیدید که زمانی همه بدنبال گنج بودند و عده ای که بیل میفروختن ثروتمند شدن. الان کسانی که در فضای یوتیوب، اینستاگرام و وبسایت در حال فعالیت هستند قطعت نیاز به یک گرافیست دارند تا برای آنها پوستر و طرح هایی بزند که جذابیت بصری بیشتری در پیج یا وبسایتشان داشته باشن. به همین دلیل شما میتونید با یاد گرفتن مهارت فتوشاپ و طراحی گرافیک، خوراک اونها رو فراهم کنید. به طوری که پوستر های تبلیغاتی، پست های اسلایدی برای وبسایت، کاور یوتیوب، اسلایدر وبسایت، لوگو و... برای آنها طراحی کنید. برای جذب مشتری در این کار نیز باید بازاریابی خوبی داشته باشید و همراه با نمونه کار های زیبا، میتوانید به وبسایت های فریلنسری نیز مراجعه کنید.

کسب درآمد راحت از طریق اینترنت در خانه

کلام آخر

در نهایت تاکید می‌کنم که کسب درآمد اینترنتی به سادگی که فکر می‌کنید نیست و قرار نیست یک وبسایت پیدا کنید که با چند کلیک به شما پول بده! همه این ها کشک هست و برای افزایش بازدید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگه. برای کسب درآمد، لازمه که مهارت داشته باشید و در یک زمینه ای متخصص باشید. با سیبما همراه باشید در آینده بیشتر و مفصل تر راجع به هرکدام از موارد صحبت خواهیم کرد.

رضا گفت:
میشه راجع به الگوریتم های کاربردی توضیح بیشتری بدید؟
سعید گفت:
شما خودتون کدوم رو پیشنهاد می کنید ؟
محمد رضا گفت:
میشه لطفا یک راه ارتباطی مستقیم برای مشاوره بفرمایید ؟

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید