ایلان ماسک: هزاران نفر برای تراشه مغزی نورالینک داوطلب شدند!

بر خلاف انتظارات ما که تصور می‌کردیم دنیا در مقابل تراشه مغزی ایلان ماسک بایستد و مردم از آن دوری کنند، بلومبرگ به نقل از ایلان ماسک اعلام کرد که هزاران نفر برای دریافت تراشه مغزی نورالینک در صف انتظار هستند!

نورالینک خرداد ماه امسال توانست برای آزمایش تراشه های مغری خود روی انسان ها مجوز بگیرد. در آن زمان خیلی از افراد فکر می‌کردند که به هیچ عنوان انسانها چنین چیزی را نمی‌پذیرند که در مغزشان یک تراشه به کار برود. اینکه در زمان واکسن کرونا، چنین شایعه ای نیز وجود داشت که واکسن ها یک تراشه برای کنترل انسانها هستند، نشان دهنده این بود که مردم در مقابل چنین مواردی مقاومت می‌کنند.

اما استقبالی که برخی طرفداران ایلان ماسک برای اینکه اجازه دهند تراشه مغزی نورالینک روی آنها آزمایش شود، با وجود اینکه به مراحل نهایی نرسیده است، همه را شگفت زده کرد. در ادامه با سیبما همراه باشید تا این مورد را بررسی کنیم.

آزمایش انسانی تراشه نورالینک ایلان ماسک

شرکت نورالینک در سال 2016 توسط ایلان ماسک تاسیس شد اما تا کنون هیچ تراشه ای را بصورت واقعی روی انسانها تست نکرد. آنها قصد دارند که سال آینده، این آزمایش را انجام دهند. ابتدا روی 11 داوطلب آزمایش می‌شود تا نتیجه را ببینند. ایلان ماسک در یک جمع صمیمانه اعلام کرده است که این ایمپلنت قرار است تا سال 2030 بر روی 22 هزار نفر انجام شود که این شگفت انگیز است.

در گزارش بلومبرگ آمده است که در فراخوان اولیه، چندین هزار نفر برای دریافت این تراشه اقدام کرده اند. اما هنوز FDA مجوز نهایی را صادر نکرده است بنابراین احتمالا این آزمایش در سال 2024 انجام خواهد شد.

ایلان ماسک برای آینده تراشه مغزی نورالینک چه برنامه ای دارد؟

شرکت نورالینک پیش بینی می‌کند که هزینه هر جراحی کاشت تراشه در مغز انسان، حدود 10500 دلار است. البته این مبلغ شامل همه هزینه‌ها ازجمله نیروی کار نیز هست. طبق پیش‌بینی‌ها، این پروژه طی پنج سال برای نورالینک 100 میلیون دلار درآمد خواهد داشت. شرکت ایلان ماسک قرار است در سال‌های 2024، 2025 و 2026 به‌ترتیب 11، 27 و 79 جراحی ایمپلنت روی مغز انسانها انجام دهد.

براساس اسنادی که به سرمایه‌گذاران نورالینک ارائه شده است، در ادامه در سال 2027 باید منتظر آغاز یک رشد بزرگ در تعداد جراحی‌ها باشیم، چرا که پیش‌بینی می‌شود 499 نفر این ایمپلنت را دریافت کنند. در سال 2030 نیز احتمالاً 22,204 نفر به تراشه مغزی نورالینک مجهز می‌شوند. این تراشه‌ها با کمک ربات اختصاصی این شرکت در مغز داوطلبان کار گذاشته خواهد شد.

بلومبرگ می‌گوید ایلان ماسک پیش از پایان جلسه ماه سپتامبر 2022 تأکید کرده بود که سرعت پیشرفت‌ها باید به سطح جدیدی برسد و افراد باید به‌گونه‌ای کار کنند که گویی دنیا روبه‌پایان است. او باور دارد که این افزایش سرعت ضروری است تا در صورت ظهور ابرهوش مصنوعی، انسان‌ها همچنان شانس رقابت با آن‌ها را داشته باشند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید