ریزش 16 میلیارد دلاری سرمایه ایلان ماسک در یک روز!

به دلیل ریزش سنگین 9 درصدی سهام تسلا، ایلان ماسک که مالک 13درصد از سهام این برند بزرگ تولید کننده خودروهای برقی است، یک ریزش 16.1 میلیارد دلاری را تجربه کرد.

در پی گزارش مالی سه ماهه سوم شرکت تسلا، این کمپانی نتوانست رضایت سرمایه گذاران وال استریت را در پی داشته باشد و سودی کمتر از نظر تحلیلگران به ثبت رساند تا این موضوع باعث ریزش 9 درصدی قیمت سهام تسلا شود.

کاهش ثروت ایلان ماسک

 شرکت خودروسازی امریکایی تسلا، در سه ماهه سوم سال 2023 ، درآمدی در حدود 23.35 میلیارد دلار را کسب کرده است که پیش بینی تحلیلگران از این سود، 24.06 میلیارد دلار بوده است. بنابر این طبق پیش بینی تحلیلگران بورس امریکا، سهام تسلا باید در سه ماهه سوم به ازای هر سهم 0.74 دلار بوده است که تسلا در این سه ماه به ازای هر سهم توانست به 0.66 دلار سود دست یابد.

همین مورد کافی بود تا سرمایه گذاران وال استریت از وضعیت تسلا ناراضی شوند و سهام این شرکت سقوط قابل توجهی را تجربه کند. در نهایت این تحولات باعث شد که سهم ایلان ماسک از این ضرر 16.1 میلیارد دلار باشد و ثروت او به 210 میلیارد دلار برسد. البته لازم به ذکر است که ایلان ماسک بعد از این سقوط همچنان جایگاه خود را در صدر جدول ثروتمند ترین مردان جهان حفظ کرده است. ایلان هنوز هم 55 میلیارد دلار بیشتر از نفر دوم ثروت دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نفر دوم کیست؟ دومین مرد ثروتمند دنیا برنار آرنو است که مدیر شرکت کالا های لوکس LVMH می‌باشد. او 155 میلیارد دلار ثروت دارد و توانسته است چند بار از ایلان ماسک نیز پیشی بگیرد اما این جایگاه برای او خیلی طولانی نبود.

البته باید بگوییم که جایگاه دوم برعکس جایگاه اول خیلی ثابت نیست و بین جف بزوس و برنار آرنو جابجا می‌شود. جف بزوس، مالک فروشگاه آمازون 152 میلیارد دلار سرمایه دارد که بسیار نزدیک به برنار است. 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید