جریمه شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در استرالیا

رگولاتور استرالیا اعلام کرده است که شبکه اجتماعی ایکس به پرسش‌های آنها در خصوص روش‌های مواجهه با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از اطفال جواب نداده است. به همین دلیل، این شبکه اجتماعی را جریمه کرده است. برای بررسی کامل این خبر، با سیبما همراه باشید.

جریمه شبکه اجتماعی ایکس توسط استرالیا

دفتر ایمنی الکترونیک یا eSafety استرالیا به دلیل اعلام نکردن اطلاعات لازم درباره روش‌های پیگیری و مقابله با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان، جریمه‌ای به مبلغ 380 هزار دلار برای شبکه اجتماعی ایکس (که پیشتر به عنوان توییتر شناخته می‌شد) تعیین کرده است.

به گزارش CNBC، "جولی اینمن گرنت"، رئیس دفتر ایمنی الکترونیک یا eSafety استرالیا، اعلام کرده است که توییتر یا ایکس به صورت علنی اعلام کرده که اولویت اصلی این شرکت مقابله با سوءاستفاده از کودکان است، اما برای اثبات این ادعا باید اسنادی ارائه شود که اقدامات عملی این شرکت را نشان دهد. از آن‌جا که این اسناد ارائه نشده، این شبکه اجتماعی در حال حاضر 28 روز وقت دارد تا به این درخواست پاسخ دهد یا این جریمه را پرداخت کند.

اگرچه مقدار این جریمه برای ایکس که میلیاردها دلار ارزش دارد، مبلغ کمی است، اما به مشکلات این شرکت در زمینه مدیریت محتوا و تعامل با نهادهای نظارتی افزوده می‌شود. استرالیا این جریمه را تحت عنوان "قانون امنیت آنلاین" اعمال کرده است. این قانون که در سال 2021 تدوین شد، از ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین می‌خواهد تا وضعیت مقابله با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان را در پلتفرم‌های خود گزارش دهند.

جریمه شدن شبکه اجتماعی ایکس

دفتر eSafety در ماه فوریه نوشته‌ای حقوقی به توییتر سابق و چند شرکت دیگر ازجمله گوگل، تیک تاک، توییچ و دیسکورد ارسال کرد. این نوشته شامل سؤالاتی درباره نحوه برخورد با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان بود. طبق اعلام کمیسر eSafety، ایکس به بسیاری از این سؤالات پاسخ نداده بود و برخی از بخش‌های این نامه حقوقی را به‌کلی تخلف کرده بود.

البته این نهاد نظارتی تنها با ایکس مشکل ندارد. آن‌ها به نظر می‌آید برای گوگل نیز به دلیل ارائه پاسخ‌های عمومی و یکسان به سؤالاتی که مسائل خاصی را مدنظر قرار داده بودند، هشداری ارسال کرده اند. با این حال، جریمه ایکس به‌خاطر نقض شدیدتری از قوانین تصمیم‌گیری شده است.

به عنوان مثال، این شبکه اجتماعی مشخص نکرده که چقدر زمان می‌برد تا به گزارش‌های مرتبط با سوءاستفاده از کودکان پاسخ دهد یا چگونه می‌تواند این وقایع را در پلتفرم خود تشخیص دهد. علاوه بر این، نمی‌دانیم در این شرکت چند نفر به مسئولیت حفظ ایمنی محتوا و تدوین سیاست‌ها در این زمینه هستند.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید