استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در موبایل از سال 2025

ایلان ماسک قصد دارد از سال 2025 تکنولوژی جدیدی را رونمایی کند که می‌توان با استفاده از آن، از گوشی های همراه به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شد. نام این سرویس قرار است Direct to Cell باشد. در ادامه با سیبما همراه باشید تا این خبر را کامل تر بررسی کنیم.

متصل شدن به اینترنت ماهواره ای استارلینک با موبایل

شرکت اسپیس ایکس، در وب‌سایت استارلینک، یک صفحه تازه برای خدمت "Direct to Cell" اضافه کرده است. این صفحه به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان مشخصی را برای اتصال موبایل های اندروید و یا آیفون خود به سیستم تعیین کنند. این خدمت قرار است از سال 2025 اینترنت از ماهواره ای را به دستگاه‌های موبایل در سرتاسر جهان بیاورد، هرچند در سال 2024، امکان ارسال پیام متنی به کاربران فراهم می‌شود.

در صفحه‌ای که استارلینک برای این خدمت ایجاد کرده است، امکان دسترسی یکپارچه به متن، تماس‌های صوتی، و داده‌ها یا اینترنت برای تمامی دستگاه‌های LTE در جهان اشاره شده است. این خدمت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مناطق مختلف از مناطق خشک تا نواحی دریایی به شبکه استارلینک متصل شوند و از آن بهره‌برند. به علاوه، به گفته استارلینک، سرویس "مستقیم به تلفن همراه" همچنین به دستگاه‌های اینترنت اشیا با استفاده از استانداردهای LTE متداول متصل می‌شود.

اتصال به استارلینک با موبایل

اتصال به اینترنت ماهواره ای با تلفن های هوشمند

استارلینک اعلام کرده است که تمام دستگاه‌های LTE به شبکه ارتباطی او متصل شده و در هر نقطه‌ای که آسمان را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از خدمت "مستقیم به تلفن همراه" بهره‌برید. برای بهره‌برداری از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، ارسال پیامک و برقراری تماس صوتی، نیازی به تغییرات در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی ندارید و حتی به نیازی به نصب یک اپلیکیشن خاص نیست.

ماهواره‌های استارلینک با بهره‌برداری از یک مودم پیشرفته به نام eNodeB عمل می‌کنند، که وظیفه یک برج تلفن همراه در فضا را انجام می‌دهد و امکان ادغام با شبکه‌های مشابه در حالت رومینگ را فراهم می‌کند. این خدمت ارتباطی حتی در مناطق دورافتاده نیز قابل دسترسی خواهد بود.

اتصال به اینترنت ماهواره ای استارلینک با موبایل

استارلینک همچنین اطلاع داده است که ماهواره‌های مجهز به قابلیت "Direct to Cell" ابتدا توسط موشک‌های فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس به فضا ارسال می‌شوند و سپس کشتی استارشیپ مسئولیت اداره آن‌ها را به عهده می‌گیرد. این ماهواره‌ها سریعاً و از طریق ارتباطات لیزری به منظومه ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند تا پوشش جهانی ارتباطی را فراهم کنند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه استارلینک قادر به ارائه اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های معمولی است، اما از نظر حقوقی باید با اپراتورهای مختلف در کشورها همکاری نماید. به عنوان مثال، این خدمت در ایالات متحده با همکاری شرکت T-Mobile به اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید