قیمت آیفون 15 چقدر است و چه زمانی عرضه می‌شود؟

همانطور که میدانید آیفون 15 در تاریخ 21 شهریور توسط کمپانی اپل معرفی شد. اکنون مهمترین سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که این موبایل در چه زمانی عرضه خواهد شد و قیمت آن چقدر است؟ در این مقاله کوتاه میخواهیم پاسخ این سوال شما را بدهیم.

سری جدید موبایل های اپل شامل مدل های آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می‌باشد.

قیمت آیفون 15

همانطور که احتمالا میدانید، قیمت مدل های جدید آیفون معمولا نسبت به سری قبلی تغییری ندارند اما در این نسخه اپل قیمت آیفون 15 پرومکس را نسبت به آیفون 14 پرومکس بالاتر اعلام کرده است و این به دلیل حافظه داخلی دو برابری این سری نسبت به سری قبل است.

قیمت دلاری سری 15 آیفون به شرح زیر است:

آیفون 15 : 799 دلار   |   آیفون 15 پلاس 899 دلار   |   آیفون 15 پرو : 999 دلار   |   آیفون 15 پرومکس : 1199 دلار

البته باید این مورد را در نظر داشت که قیمت گذاری در ایران اصلا به این سادگی که قیمت جهانی تعیین میشود نیست و پیچیدگی های خاص خودش را دارد که اصلا قابل پیش بینی نیست! باید منتظر ماند و دید قیمت این سری در ایران چقدر میشود. همچنین نکته مهم این موضوع است که این مدل هم مانند سری 14 آیفون، رجیستر نمیشود یا خیر. همه چیز در ایران به اما و اگر ها کشیده شده است.

تاریخ عرضه جهانی سری 15 آیفون:

طبق اعلام شرکت اپل، آیفون 15 از تاریخ 31 شهریور روانه بازار می‌شود. البته این مورد که این موبایل های محبوب کی به ایران میرسند نیز از عجایبی است که باید منتظر ماند و دید...

زمان عرضه آیفون 15 پرو مکس

معرفی کوتاه آیفون 15:

طراحی ظاهری آیفون 15 با سری 14 تفاوت زیادی ندارد. بعنوان بزرگترین تفاوت ظاهری سری جدید آیفون میشود از داینامیک آیلند یا جزیره پویا نام برد. البته باید گفت که آیفون پانزده با رنگ های جدیدی عرضه میشود. صورتی، زرد، زرشکی، آبی، سبز، مشکی رنگ هایی هستند که اپل برای سری جدید خود انتخاب کرده است.

 

75 درصد از بدنه آیفون 15 اپل از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و 100 درصد کبالت مورداستفاده در باتری این گوشی از مواد بازیافتی به‌دست آمده است.

اما نکته قابل توجه سری جدید اپل که از مدتها قبل راجع به آن صحبت میشد، استفاده از درگاه USB-C به جای درگاه لاتنینگ همیشگی است که احتمالا اخبار این تغییر را از ماهها قبل شنیده اید.این درگاه حالا به شما این امکان را می‌دهد تا با آیفون خود به‌طور مستقیم اپل واچ یا نسل دوم ایرپاد پرو را شارژ کنید.

صفحه نمایش آیفون 15

آیفون 15 از نمایشگر 6.1 اینچی OLED Super Retina XDR استفاده می‌کند که از فناوری دالبی ویژن با حداکثر روشنایی 1600 نیت بهره می‌برد. البته این روشنایی در زیر نور آفتاب می‌تواند تا 2000 نیت یعنی دو برابر آیفون 14 افزایش یابد.

 

اپل ادعا میکند بر روی نمایشگر iPhone 15 از محافظ سرامیک شیلد استفاده کرده و میگوید که این صفحه نمایش از هر شیشه دیگری که روی سایر گوشی‌های موجود در بازار قرار دارد، مقاومت بیشتری دارد.

معرفی آیفون 15

دوربین آیفون 15

 

دوربین آیفون 15 اپل شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.6 شبیه آیفون 14 پرو سال قبل است. مدل‌های استاندارد در نسل قبلی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می‌بردند و این یک افزایش چشمگیر در کیفیت دوربین های اپل است.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری دارد و از پیکسل‌های ۲ میکرومتری چهارگانه برخوردار است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز شده است، و ظاهراً می‌تواند مثل مدل‌های 14 پرو زوم 2 برابری و فیلم‌برداری 4K داشته باشد.

 

یکی از ویژگی های قابل توجه در دوربین iPhone 15 امکانی است که شما را از سوئیچ کردن به حالت پرتره بی نیاز میکند. اپل می‌گوید این گوشی در صورت تشخیص انسان یا حتی حیوانات می‌تواند اطلاعات مربوط به عمق را دریافت کند و بعد از ثبت تصویر، به شما اجازه بدهید تا آن را ویرایش کرده و به حالت پرتره تغییر دهید.

گوشی iPhone 15 یک دوربین سوپر واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی TrueDepth نیز دارد که به شما در عکاسی کمک زیادی میکند.

اگر علاقمند به عکاسی با موبایل هستید، میتوان گفت سری جدید آیفون بیشتر از سری های قبلی شما را شگفت زده میکند و لذت عکاسی را به شما منتقل میکند.

باتری آیفون 15

 

اپل ادعا کرده است که باتری سری جدید آیفون به قدری خوب است که در تمام طول روز شما را از استفاده از شارژر بی نیاز میکند و البته کیفیت آن نیز طوری است که عمر طولانی تری دارد اما نکته عجیب این است که هیچ عدد و رقم دقیقی در این باره اعلام نکرده است!

پردازنده آیفون 15

 

مدل 2023 اپل به تراشه A16 Bionic مجهز شده که همان تراشه مدل‌های پرو از سری قبلی آیفون است. این محصول دو هسته پرقدرت و چهار هسته بهینه دارد و علاوه بر آن، در پردازشگر گرافیکی نیز پنج هسته به کار رفته است.

سری 15 آیفون با استفاده از الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی می‌تواند در محیط‌های پرسروصدا، نویز و صدا های اضافه را از صدای شما فیلتر و حذف کند، و این کار را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

اپل همچنین از استفاده از نسل دوم تراشه Ultra Wideband در آیفون 15 اطلاع رسانی کرده است. این تراشه دیگر می‌تواند از فاصله بیشتری با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

گوشی اپل آیفون ۱۵ امسال با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای سرویسی موسوم به Roadside Assistance را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند تا از خدمات جاده‌ای بیشتری بهره‌مند شوید. این سرویس در کنار پیام اورژانسی تا دو سال برای خریداران آیفون 15 رایگان خواهد بود.

رنگ های آیفون 15

 در مجموع آیفون 15 را میتوان یک گزینه بسیار جذاب برای آیفون باز ها دانست. البته با توجه به تغییرات کم ظاهری و احتمالا رجیستر نشدن، ممکن است کاربران در ایران خیلی به خرید این موبایل علاقمند نباشند اما رنگهای جذاب و متفاوت این موبایل میتواند شما را وادار به خرید آن کند!

این سری آیفون تغییرات سخت افزاری قابل قبولی داشته است که میتوان از این تغییرات راضی بود البته طبق ادعای اپل، دوربین این سری بسیار قوی تر از سری قبل است! باید دید در بازار چه نتیجه ای میگیرد و فروش این سری اپل به موفقیت سری های قبل خواهد بود یا خیر.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید