ریزش عجیب کاربران چت جی پی تی در سه ماه گذشته!

بزرگترین اختراع تکنولوژیکی چند دهه اخیر، یعنی چت جی پی تی برای سومین ماه پیاپی ریزش کاربر داشت! چت جی پی تی که توسط مجموعه open AI ساخته و منتشر شد، یک شروع بی نظیر داشت و توانست توجه تمام مردم دنیا را به خود جلب کند. ما هم در ایران که تحریم بودیم با هر ترفندی بود، وارد آن شدیم و از آن استفاده کردیم شاید اکثر کسانی که اخبار فناوری و تکنولوژی را دنبال میکنند حداقل یکبار وارد این برنامه شده باشند.

این چت بات بی نظیر در نوامبر 2022 معرفی شد و بعد از آن چند شرکت دیگر نیز چت بات های خود را معرفی کردند اما گزارش ها در سه ماه اخیر نشان میدهد که ترافیک سایت چت جی پی تی در حال کاهش است و از محبوبیت آن هر روز کمتر میشود!

محبوبیت چت جی پی تی کم شده است؟

با این حال کارشناسان معتقدند با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، به دلیل استفاده زیاد چت جی پی تی در پروژه های دانشگاهی و دبیرستانی دوباره کاربران زیادی به سمت این چت بات محبوب بیایند.

البته باید گفت که هدف و کاربرد های این چت بات خیلی بیشتر از حل کردن پروژه های دانشگاهی است! اما خیلی از افراد هنوز نمیتوانند از این هوش مصنوعی فوق العاده در کار های خود استفاده کنند و بیشتر دانشجویان و دانش آموزانی که بروز تر از بقیه اقشار جامعه هستند به سمت این چت بات رفته اند.

 

طبق گزارش رویترز و به نقل از شرکت تحقیقاتی Similarweb، تعداد مراجعه به وب‌سایت ChatGPT از طریق دسکتاپ و موبایل در آگوست 2023 با کاهش 3.2 درصدی، به 1.43 میلیارد رسید. علاوه بر تعداد بازدید، مدت‌زمان بازدید از وب‌سایت چت جی‌پی‌تی هم از ماه مارس کاهش یافته و از میانگین 8.7 دقیقه، به 7 دقیقه در آگوست رسیده است.

 

با وجود کاهش بازدید از وب‌سایت این چت‌بات محبوب، تعداد بازدیدکنندگان یکتا یا منحصربه‌فرد در سطح جهان افزایش داشته و از 180 میلیون، به 180.5 میلیون رسیده است.

محبوبیت چت جی پی تی در بین دانشجویان

چت جی پی تی  در ابتدای عرضه یک رشد انفجاری و بی سابقه داشت و به عبارتی شامل بازاریابی ویروسی شد که در تمام دنیا صحبت از توانایی های این هوش مصنوعی مبتنی بر متن بود. نمیتوان انتظار داشت که همان روند ادامه پیدا کند و همچنان کاربران بیشتری با همان شیب تند به سمت این چت بات بروند. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که بعد از انتشار این چت بات، وبسایت های مشابه دیگری نیست به بازار آمدند که قطعا بخشی از این کاربران را آنها به سمت خود کشاندند. با این حال انتظار میرود با آپدیت های جدید و غیر منتظره، چت جی پی تی دوباره یکه تازی خود را در دنیای هوش مصنوعی متنی ثابت کند.

در حال حاضر بزرگترین ضعف چت جی پی تی این است که به اینترنت متصل نیست و اطلاعات آن برای چند ماه قبل است. یعنی این چت بات اطلاعات جدیدی از اینترنت استخراج نمیکند و همان اطلاعات قدیمی که قبل از عرضه داشته است را به مخاطب میدهد به عبارتی شما اگر راجع به چیزی از آن بپرسید که جدیدا به وجود آمده است (بعنوان مثال شبکه اجتماعی تردز) این وبسایت هیچ اطلاعاتی از آن ندارد که به شما بدهد! و این یک ضعف بزرگ است که باید توسط open AI رفع شود.

رقبای اصلی چت جی پی تی، گوگل بارد و مایکروسافت بینگ چت هستند. البته باید بگوییم که بینگ چت مایکروسافت از همان مدل زبانی open AI استفاده میکند.

نمیدانم پیش رفت هوش مصنوعی واقعا برای بشر خطرناک است یا خیر اما امیدوارم حداقل هوش مصنوعی های متنی مانند چت جی پی تی پیشرفت زیادی بکنند تا فردی مثل من که خیلی از آنها استفاده میکند، راحت تر باشد.

چت جی پی تی تقریبا برای من یک دستیار شخصی است که هروقت به آن نیاز پیدا میکنم پاسخگوی سوال من است.

ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه من بودید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید