معرفی فیلم سینمایی مست عشق | لیست بازیگران+زمان پخش

فیلم سینمایی مست عشق در مدت زمان بسیار کوتاهی که از اکران آن می‌گذرد سر و صدای زیادی برپا کرد و فیلم باز هایی از ایران و ترکیه همواره در حال صحبت از این فیلم هستند. مست عشق محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه است که به زندگی شمس تبریزی و مولانا می‌پردازد.

 

این فیلم در ژانر تاریخی-عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است. فیلمبرداری فیلم مست عشق از مهر ماه 1398 آغاز شد و این فیلم روند طولانی را تا اکران نهایی پشت سر گذاشت و در نهایت 5 اردیبهشت 1403 در سینما های ایران و ترکیه روی پرده رفت. در ادامه با سیبما همراه باشید تا با فهرست بازیگران، زمان پخش و خلاصه داستان فیلم مست عشق بیشتر آشنا شویم.

معرفی فیلم مست عشق

خلاصه داستان فیلم مست عشق

فیلم مست عشق یک زندگی نامه کوتاه از مولانا و شمس تبریزی است که سال های 640 تا 645 هجری قمری زندگی این دو مرد بزرگ تاریخ را به تصویر می‌کشد. در این فیلم رابطه مولانا و شمس تبریزی و عشقی که مولانا به شمس داشته است را می‌بینیم و همچنین به تاثیر شمس روی زندگی مولانا که در شعر هایش هم تحولی ایجاد کرده است پرداخته شده است. عشق به خدا و عرفان این دو بزرگ مرد را در این فیلم به زیبایی لمس خواهید کرد.

اگر به فیلم ایرانی جدید علاقمند هستید، ما در مقاله ای بصورت هفتگی بهترین فیلم های سینمایی ایران که ارزش دیدن دارند را معرفی می‌کنیم. با کلیک روی لینک می‌توانید به این فهرست دسترسی پیدا کنید.

بازیگران فیلم مست عشق

فهرست بازیگران فیلم مست عشق

در فیلم مست عشق علاوه بر فوق ستاره های سینمای ایران، بازیگران ترکی نیز ایفای نقش می‌کنند و می‌توان مست عشق را یکی از پر ستاره ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب کرد. در ادامه با تمامی بازیگران این فیلم آشنا خواهیم شد.

در این فیلم، پارسا پیروزفر نقش مولانا را بازی می‌کند و شهاب حسینی نقش شمس تبریزی را بر عهده دارد. همچنین حسام منظور بعنوان دیگر بازیگر ایرانی این فیلم، نقش حسام‌الدین چلبی را به تصویر می‌کشاند.

همچنین بازیگران ترکیه ای این فیلم، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد حضور دارد که پسر مولانا است. بوران کوزوم در نقش علاءالدین و هانده ارچل بازیگر مطرح ترک، نقش دختر مولانا، کیمیا خاتون را بازی می‌کند. سلما ارگچ نیز در این فیلم حضور دارد که نقش همسر مولانا، کِرّا خاتون را بعهده دارد.

دیگر بازیگران این سریال بنسو سورال در نقش مریم، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر و خالد ارگنچ در نقش پدر مولانا، بهاءالدین ولد هستند.

هانده ارچل بازیگر زن ترکیه‌ای در فیلم مست عشق

محدودیت سنی فیلم سینمایی مست عشق

 در پوستر رسمی این فیلم سینمایی که سه روز قبل از اکران این فیلم توسط فیلمیران منتشر شده است نوشته شده است که این فیلم برای رده سنی +15 مناسب است و این موضوع نیز حواشی قابل توجهی را به همراه داشت.

به همین خاطر اگر می‌خواهید فرزند خود را برای تماشای این فیلم به سینما ببرید ممکن است به مشکلاتی بر بخورید.

فیلم مست عشق با حضور شهاب حسینی

نظر هانده ارچل در مورد فیلم مست عشق

هانده ارچل که یکی از بازیگران مطرح سینمای ترکیه است و در این فیلم نیز حضور دارد، به صورت مستقیم راجع به جزئیات و داستان این فیلم توضیحاتی نداد اما در مقابل سوال خبرنگاران گفت: بسیار هیجان زده است که در این فیلم حضور دارد و همچنین اکران این فیلم را خبری بسیار خوش برای طرفداران توصیف کرد.

هانده ارچل که یکی از چهره های بین المللی سینما محسوب می‌شود چندی پیش با خاستگاری غیر رسمی از پارسا پیروزفر نیز بر سر زبانها افتاده بود. او در سریال های ترکی شخص دیگری، تو در خانه ام را بزن، عزیزه، حلقه، مروارید سیاه و... حضور داشت. طرفداران سریال های ترکی او را به خوبی می‌شناسند.

اگر به سریال ترکی جدید علاقمند هستید، می‌توانید با کلیک روی لینک وارد صفحه فهرست کامل سریال های ترکی در حال پخش شوید و برای تماشا با آنها آشنا شوید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید