رومنس چیست؟ هرآنچه که باید درباره ژانر سینمایی رمانس بدانید

رومنس یک ژانر محبوب سینمایی در دنیا است. کلمه رومنس از رومانتیک یا عاشقانه می‌آید. در فیلم های ژانر رومنس، عشق به تصویر کشیده می‌شود و داستان های عاشقانه روایت می‌شود. شروع ساخت فیلم های عاشقانه یا رومنس در تاریخ فیلم سازی بسیار سریع اتفاق افتاد. یعنی تنها چند ماه پس از ساخت اولین فیلم تاریخ، فیلم 47 ثانیه ای به نام "بوسه" ساخته شد که اولین فیلم رومنس تاریخ بوده است. بعد از این، فیلم سازان بسیار زیادی به این ژانر روی آوردند و این ژانر روز به روز پر طرفدار تر شد و فیلم های جدیدی با محوریت عاشقانه و رومانتیک ساخته شد. در ادامه با سیبما همراه باشید تا بیشتر با ژانر رومنس آشنا شویم.

فیلم بر باد رفته پر فروش ترین فیلم ژانر رومنس

با شروع ساخت اولین فیلم های عاشقانه در تاریخ سینما، همیشه این فیلم ها پر فروش بودند به همین خاطر سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینما سعی می‌کردند فیلم های بیشتر و با کیفیت تری را در این ژانر معرفی کنند همچنین مخاطبین نیز همیشه استقبال بی نظیری از این ژانر سینمایی داشتند.

اگر بخواهیم محبوب بودن ژانر رومانس را ثابت کنیم، کافیست یک نگاهی به لیست پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما بیندازیم. از 10 فیلم محبوب تاریخ سینما، 3 فیلم از ژانر عاشقانه و رومنس هستند. فیلم بر باد رفته که پر فروش ترین فیلم تاریخ است و در رتبه اول قرار دارد، فیلم تایتانیک که در رتبه ششم تاریخ سینما قرار دارد و فیلم دکتر ژیواگو که هشتمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان است.

این موضوع به خوبی ثابت می‌کند که سرمایه گذاری در این ژانر هیچ تهیه کننده ای را ناامید نمی‌کند. و اگر بازیگران می‌خواهند به محبوبیت برسند کافیست در یک فیلم عاشقانه درجه یک ایفای نقش کنند.

در مقاله ای بهترین فیلم های سینمایی عاشقانه را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک آن را مطالعه کنید.

البته موفقیت رومانس، فقط در فیلم و سریال نیست بلکه در کتاب ها نیز نویسنده هایی که در ژانر رومانس فعالیت می‌کردند همیشه موفق بوده اند. امروزه بیشتر افراد رومانس را فقط بعنوان یک ژانر سینمایی می‌شناسند اما رومانس در بین کتاب باز ها و نویسندگان نیز بسیار محبوب است.

معرفی ژانر رومانس

نکته ای که راجع به فیلم های رومانس لازم به ذکر است این مورد است که اکثر فیلم ها در هر ژانری که باشند، یک داستان عاشقانه در آن وجود دارد. باید بگوییم که به همه این فیلم ها نمیشود گفت فیلم رومانس هستند. فیلم های رومنس به فیلم هایی گفته می‌شود که مرکزیت داستان عاشقانه های دو دلداده می‌باشد نه مواردی که در حاشیه داستان دو نفر نیز عاشق یکدیگر می‌شوند.

برخی از منتقدان و مخاطبان فیلم های رومنس معتقدند که فیلم هایی را می‌توان از این ژانر نامید که پایان خوشی داشته باشند و اگر یک فیلم رومنس پایان تلخی داشته باشد نمی‌توان از آن بعنوان یک فیلم رومنس یاد کرد و این مورد را بسیاری از فیلم سازان و فیلمنامه نویسان مدنظر قرار می‌دهند تا بتوانند مخاطبان خود را راضی نگهدارند.

نکته ای که لازم به ذکر است این مورد است که ممکن است در زمانی که این فیلم ها را دنبال می‌کنید در رابطه شخصی خود دچار مشکلاتی شوید به دلیل اینکه از همسر خود انتظار دارید که شبیه به رابطه در فیلم را برای شما ایجاد کند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این فقط یک فیلم است که با تفکرات یک نویسنده تولید شده است و ساختن چنین شرایطی در واقعیت کار سخت تری می‌باشد.

از فیلم های رومنس در ایالات متحده با واژه هایی به نام فیلم زنانه یا چیک فلیک نیز یاد می‌شود چون اکثر مخاطبان این ژانر را بانوان تشکیل می‌دهند. اما با وجود اینکه محوریت این فیلم ها معمولا با زنان است و فیلمنامه نویسان هم این مورد را مدنظر دارند برخی این که به این فیلم ها در امریکا با چنین نامی یاد می‌‌شوند را خار و کم ارزش شمردن این ژانر می‌دانند.

معرفی ژانر رومانس یا عاشقانه

اگر به فیلم های رومنس یا عاشقانه علاقمند هستید ما در مقالات مختلفی به این ژانر پرداخته ایم و فیلم ها و سریال های این ژانر را معرفی کرده ایم. بعنوان مثال اگر به دنبال یک سریال عاشقانه هستید، با کلیک روی لینک می‌توانید با بهترین سریال های ترکی عاشقانه در یک لیست آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سریال های ترکی در دنیا فقط به سریال های عاشقانه معروف هستند و همانطور که فیلم های امریکایی اکشن بسیار شناخته شده و پر طرفدار هستند، سریال های عاشقانه ترکی نیز در دنیا حرفی برای گفتن دارند. به همین خاطر ما این لیست را جمع آوری کردیم تا به شما بهترین سریال های رومنس را معرفی کنیم. این لیست بصورت ماهیانه آپدیت می‌شود.

همچنین اگر نوجوان دبیرستانی هستید ما یک لیست مخصوص شما نیز در بلاگ سیبما داریم. ما بهترین فیلم های تینیجری عاشقانه را لیست کرده ایم که داستان های دو نوجوان دبیرستانی را روایت می‌کنند که عاشق هم شده اند و ماجرا های زیادی را پشت سر می‌گذارند.

و در نهایت، اگر عاشق فیلم های سینمایی روز دنیا هستید و می‌خواهید همیشه یک قدم جلوتر از دوستانتان بهترین فیلم ها را ببینید به صفحه فیلم سینمایی جدید ما سر بزنید. ما در این صفحه از فیلم باز های زیادی کمک می‌گیریم تا بهترین فیلم هایی که دیده اند را به ما معرفی کنند تا ما نیز با شما به اشتراک بگذاریم. این فیلم ها اول توسط فیلم بازان قهار که با ما در ارتباط هستند معرفی می‌شوند و بعد ما با دیدن نمره آی‌ام‌دی‌بی و اطلاعات اولیه دیگر، درصورتی که واقعا فیلم های خوبی باشند آنها را معرفی و به لیست اضافه می‌کنیم. همچنین ژانر، مدت زمان، کشور سازنده و خلاصه داستان را نیز برای شما قرار می‌دهیم که ببینید با سلیقه شما جور در می‌آید یا خیر. ما در سیبما همیشه به شما کمک می‌کنیم تا بهترین فیلم ها را بشناسید و ببینید.

ممنونم که تا انتها همراه ما بودید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید