نتفلیکس چیست؟ هرآنچه که باید درباره نتفلیکس بدانید

در دنیای پرسرعت و الکترونیکی امروزی، نحوه استفاده از پلتفرم های سرگرمی‌ به شدت تغییر کرده است و پلتفرم‌های استریمینگ یا به عبارتی فارسی پلتفرم های اشتراک آنلاین فیلم و سریال توجه اکثریت بیننده های فیلم های بروز را جلب کرده اند. در میان این پلتفرم‌ها، نتفلیکس به عنوان یک قدرت جهانی، حرف اول را میزند و نحوه تماشای فیلم و سریال تلویزیونی را در سراسر دنیا تغییر داده است. اگر بخواهم خلاصه بگویم، دیگر لازم نیست سر ساعت مشخصی تلوزیون خود را روشن کرده و با تماشای یک شبکه خاص، سریال مورد علاقه خود را دنبال کنید! کافیست پلتفرم نتفلیکس را هر زمانی که وقتتان آزاد است باز کنید و سریال مورد نطر خود را تماشا کنید. در این راهنمای جامع، به دنیای نتفلیکس نفوذ می‌کنیم و از مراحل تاسیس آن، تنوع فیلم و سریال ها و تأثیر آن بر صنعت فیلم و سریال و سرگرمی را بررسی می‌کنیم. در ادامه با سیبما همراه باشید.

اگر به فیلم و سریال علاقمند هستید، در مقاله ای بهترین فیلم های سینمایی جدید 2023 را معرفی کرده ایم که پیشنهاد میکنم حتما آن لیست را مشاهده کنید.

تاریخچه نتفلیکس، نتفلیکس چطور تاسیس شد؟

معرفی پلتفرم تماشای آنلاین فیلم و سریال نتفلیکس

تولد نتفلیکس

نتفلیکس در سال 1997 توسط رید هاستینگز و مارک رندلف تأسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک سرویس اجاره دی‌وی‌دی فعالیت می‌کرد، که به مشتریان این امکان را می‌دادند دی‌وی‌دی‌ها را آنلاین سفارش دهند و درب خانه‌های خود تحویل بگیرند. این رویکرد نوآورانه بازار اجاره فیلم‌های ویدئویی را بهم ریخت و زمینه را برای موفقیت‌های آتی نتفلیکس فراهم کرد. نتفلیکس نیز مانند اکثر کسب و کار های بزرگ اول یک نسخه کوچک و در حد یک شهر بود اما رفته رفته با تغییر رویکرد و دید بزرگتر، به یک پلتفرم بسیار بزرگ و قدرتمند جهانی تبدیل شد.

تحول به یک پلتفرم پخش آنلاین فیلم و سریال

در سال 2007، نتفلیکس سرویس استریمینگ (پخش آنلاین فیلم و سریال) خود را معرفی کرد و این یک لحظه مهم در تاریخ این شرکت بود. بعد از گذشت ده سال از شروع کسب و کار اجاره دی‌وی‌دی های فیلم و سریال، آنها با یک تغییر بزرگ همه چیز را به نفع خود کردند. اکنون مشترکان می‌توانند به صورت فوری به یک منبع گسترده آنلاین از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی دسترسی داشته باشند و نیازی به دی‌وی‌دی‌های فیزیکی نیست. این تغییر ناگهانی نتفلیکس را به یک پلتفرم پخش آنلاین فیلم جهانی که امروز می‌شناسیم، تبدیل کرد.

گسترش جهانی

یکی از ویژگی‌های برجسته نتفلیکس، گسترش جهانی آن است. این پلتفرم در بیش از ۱۹۰ کشور حاضر است و مرزها و فرهنگ‌ها را بی‌اثر کرده است. این دسترسی جهانی به محبوبیت عظیم این پلتفرم کمک کرده و آن را به یک نام خانگی جهانی تبدیل کرده است.

البته برگ برنده نتفلیکس در جهانی شدن آن، ساخت سریال های اختصاصی بی نظیر بوده است که رفته رفته نتفلیکس به جایگاهی رسید که با فیلمساز های بزرگ کشور های مختلف مانند کره، ژاپن، هند و... نیز همکاری کرد که این کمک شایانی به جهانی شدن این پلتفرم آنلاین فیلم و سریال کرده است.

در مقاله ای بهترین سریال های ترکی عاشقانه را معرفی کرده ایم که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

ویژگی های فیلم و سریال های منتشر شده در نتفلیکس

معرفی نتفلیکس

انتخاب های متنوع برای کاربر

نتفلیکس به خاطر کتابخانه متنوع محتوای خود شناخته می‌شود که به تمام سلیقه‌ها و ترجیح‌ها پاسخ می‌دهد. از فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز گرفته تا کمدی‌های عاشقانه و مستندات تفکرآور، و از مجموعه‌های تلویزیونی معتادکننده و سریال های اختصاصی که تنها در نتفلیکس قابل مشاهده هستند، نتفلیکس همه چیز را یکجا دارد. به عبارتی نتفلیکس به خاطر اینکه به همه سلایق احترام میگذاشت و برای طرفداران هر ژانر بهترین فیلم و سریال ها را تولید و جکع آوری میکرد، توانست از همه اقشار مردم کاربران بسیاری جذب کند و این موضوع تعداد کاربران نتفلیکس را چندین برابر افزایش داد.

تولیدات اختصاصی

یکی از نقاط قوت بسیار مهم و تاثیرگذار نتفلیکس در پیشرفت آن، تولید محتوا های اختصاصی آن است. این پلتفرم سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در تولید مجموعه‌ها و فیلم‌های اختصاصی کرده است و جوایز بین المللی بسیاری را به دست آورده است. بعنوان چند مورد از سریال های اختصاصی محبوب نتفلیکس که مخاطبان بیشماری را به خود جلب کردند میتوان از چیزهای عجیب، بازی تاج و تخت ، خانه کاغذی و بازی مرکب نام برد.

محتوا برای هر سن

خانواده‌ها نیز در نتفلیکس جایگاه خود را دارند، با بخش اختصاصی برای کودکان و محتوای مناسب خانواده. والدین می‌توانند با اطمینان کودکان خود را با برنامه‌ها و فیلم‌های مناسب سنی آشنا کنند. به عبارتی میتوان گفت نتفلیکس به دو بخش بزرگسالان و کودکان تقسیم می‌شود. یعنی خانواده ها میتوانند با خیال راحت بخش کودکان این پلتفرم را در اختیار فرزندان خود قرار دهند تا هر فیلم یا سریالی که انتخاب میکنند ببینند بدون اینکه در نظر بگیرند این سریال ها مناسب کودکشان هست یا خیر، چون از قبل نتفلیکس این مورد را بررسی کرده است. همچنین در بخش بزرگسالان این پلتفرم نیز برای همه سنین فیلم و سریال تولید می‌شود اگر نوجوان باشید، جوان ، میانسال یا حتی کهنسال مطمئن باشید که در نتفلیکس سریال هایی مناسب شما پیدا می‌شود.

در مقاله ای بهترین فیلم های عاشقانه جدید را معرفی کرده ایم که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

تأثیرات نتفلیکس بر صنعت سرگرمی جهان

معرفی پلتفرم نتفلیکس چیست؟

شکل‌دهی به عادات بینندگان

نتفلیکس نه تنها نحوه تماشای محتوا را تغییر داده است، بلکه چگونگی تماشا را نیز عوض کرد. الگوریتم‌های توصیه‌ای نتفلیکس عادات تماشاگران را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا محتواهای شخصی‌سازی‌شده را پیشنهاد دهند و تأثیرگذاری در انتخاب‌های ما داشته باشند. اگر بخواهم راحت تر و قابل درک تر این مورد را توضیح دهم، همانطور که در اکسپلور اینستاگرام طبق پیج هایی که دنبال می‌کنید و پست هایی که لایک می‌کنید مطالبی که مورد علاقه شما باشد را نمایش می‌دهد، نتفلیکس نیز طبق سریال هایی که از قبل دنبال کرده اید و فیلم هایی که دیده اید سلیقه شما را تشخیص می‌دهد و بصورت هوشمند فیلم هایی را به شما معرفی می‌کند و پیشنهاد تماشا می‌دهد که مورد علاقه شماست و با سلیقه شما جور در می‌آید.

رقابت و نوآوری

موفقیت نتفلیکس باعث رقابت بسیار شدیدی بین سرویس‌های استریمینگ یا پخش آنلاین فیلم شده و منجر به ورود پلتفرم‌های جدیدی به این عرصه شده است. این رقابت باعث نوآوری می‌شود و در نهایت با تعداد بیشتری از گزینه‌ها و محتوای بهتر برای مصرف‌کنندگان منجر به سود می‌شود. اینکه برای نتفلیکس رقبای بیشتری وجود داشته باشد باعث می‌شود که اولا نتفلیکس برای حفظ یکه تازی خود هزینه بیشتری برای سریال های خود بکند و سریال های بهتری را به مخاطب ارائه بدهد، دوما تعداد سریال ها را بیشتر کند و سوما قیمت اشتراک را بصورت نامحدود نمیتواند بالا ببرد چون ممکن است کاربرانش به پلتفرم های رقیب رجوع کنند.

تأثیر فرهنگی نتفلیکس

نتفلیکس نقش مهمی در فرهنگ عامه ایفا کرده است. شخصیت‌ها، عبارات معروف و صحنه‌های خاطره‌انگیز از محتواهای اصلی نتفلیکس به بخشی از گفتگوی روزمره تبدیل شده‌اند. مانند سریال هایی که در گذشته در تلوزیون ایران بوده و اکثریت مردم آنها را میدیدند و آن سریال ها تاثیراتی بر رفتار و برخورد کاربران داشتند، سریال های نتفلیکس نیز به همین شکل می‌تواند با تمرکز بر یک موضوع در سریال های مختلف سلایق مردم جهان را تغییر دهد.

اگر طرفدار فیلم های ایرانی هستید، در مقاله ای لیست فیلم های سینمایی ایرانی جدید 1402 را قرار داده ایم که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

هزینه اشتراک نتفلیکس چقدر است؟

سوالات متداول

هزینه اشتراک نتفلیکس چقدر است؟

در نتفلیکس پلن های مختلفی وجود دارد از پلن پایه تا حرفه ای. قیمت اشتراک نتفلیکس با نوسانات دلار ممکن است متغیر باشد میتوانید با یک جستجو در گوگل از شرکت های واسط که کار فروش اشتراک نتفلیکس را انجام میدهند قیمت لحظه ای را بگیرید اما من که نگاهی به این وبسایت ها انداختم قیمت اشتراک نتفلیکس از ماهیانه 150 هزار تومان شروع می‌شود.

آیا می‌توانم فیلم ها را برای تماشای آفلاین دانلود کنم؟

بله، نتفلیکس به شما اجازه می‌دهد تا برخی از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را برای تماشای آفلاین دانلود کنید. این ویژگی برای تماشا بدون اتصال به اینترنت بسیار مفید است.

آیا نتفلیکس محتوای جدید اضافه می‌کند؟

نتفلیکس به طور منظم کتابخانه محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کند و هر ماه فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و تولیدات اصلی جدیدی را اضافه می‌کند.

آیا می‌توانم حساب نتفلیکس خود را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

نتفلیکس اجازه استفاده از چندین پروفایل کاربری را در یک حساب فراهم می‌کند، که برای اشتراک گذاری با اعضای خانواده یا دوستان بسیار مفید است.

سخن پایانی

نتفلیکس فقط یک پلتفرم استریمینگ نیست؛ بلکه یک پدیده فرهنگی است که نحوه استفاده از پلتفرم های سرگرمی و تماشای فیلم و سریال را دگرگون کرده است. از آغاز فروش دی‌وی‌دی تا تبدیل به یک نهاد جهانی در دنیای استریمینگ، نتفلیکس همچنان بیننده ها را با محتواهای متنوع و تولیدات اختصاصی جذب خود می‌کند. در حالی که در صدر صنعت سرگرمی باقی می‌ماند، تأثیر نتفلیکس بر عادات تماشاگران و تعیین روندها چیزی ناگزیر است. اگر قصد عضویت در نتفلیکس را داشته باشید، قطعا به بزرگترین منبع فیلم و سریال دنیا دسترسی پیدا خواهید کرد که این برای طرفداران فیلم و سریال بسیار جذاب خواهد بود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید