10 نکته طلایی مراقب پوستی در منزل 1403

آرزوی هر زنی داشتن پوستی شاداب و شفاف، با نشاط و زیبا است. با این حال، در واقعیت، مفهوم پوست "کامل" بیشتر یک آرزو است تا یک دستاورد واقعی. هر نوع پوست دارای ویژگی ها و مسائل منحصر به فرد خود است که نیاز به مراقبت های تخصصی دارد. به طور واقع بینانه، اکثر زنان  و مردان حداقل با یک یا دو مشکل پوستی مانند افزایش ترشحات چرب، خطوط ریز یا ملاسما مواجه می شوند.

 

بنابراین، هدف نباید پوستی بی عیب و نقص باشد، بلکه باید برای حفظ پوست سالم و درخشان متناسب با شخصیت ها و شرایط فردی باشد. دستیابی به این هدف مستلزم رعایت نکات و روش های خانگی برای افزایش سلامت پوست و حفظ شادابی و لطافت آن است. در این مقاله، اهمیت مراقبت از پوست در خانه را بررسی می کنیم و 10 نکته مهم برای حفظ پوستی سالم و درخشان را معرفی می کنیم:

حفظ سلامت پوست در خانه نیاز به زمان یا هزینه های بیش از حد ندارد. بلکه مستلزم عادات ساده و در عین حال موثر است. این عادات به تمیز، مرطوب و سالم نگه داشتن پوست شما کمک می کند و از بروز مشکلات و تحریکات متعدد جلوگیری می کند. در اینجا 10 نکته برای مراقبت موثر از پوست در خانه آورده شده است:

10 نکته طلایی مراقب پوستی در منزل 1403

هنگام شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید

صورت خود را دو بار در روز با استفاده از یک شوینده مناسب برای نوع پوست خود تمیز کنید. برای جلوگیری از خشکی یا سوزش پوست از آب خیلی گرم یا سرد خودداری کنید. آب ولرم را انتخاب کنید که به باز کردن منافذ و از بین بردن کثیفی و چربی اضافی کمک می کند.

با نوشیدن آب کافی هیدراته بمانید

برای حفظ رطوبت بدن و پوست، روزانه حداقل 7 فنجان آب مصرف کنید. مصرف سایر نوشیدنی های سالم مانند چای سبز یا آب میوه های طبیعی را نیز در نظر بگیرید.

رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و پروتئین را در پیش بگیرید

رژیم غذایی شما به طور قابل توجهی بر سلامت پوست تأثیر می گذارد و مواد مغذی ضروری را برای تجدید سلول فراهم می کند. از یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه ها و سبزیجات تازه غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. علاوه بر این، غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، شیر و مغزها را برای تقویت کلاژن و الاستین، که مسئول خاصیت ارتجاعی و سلامت پوست هستند، بگنجانید.

10 نکته طلایی مراقب پوستی در منزل 1403

خواب کافی را در اولویت قرار دهید

خواب با کیفیت به بازسازی سلولی و ترمیم آسیب های وارد شده در طول روز کمک می کند. 7-8 ساعت خواب عمیق شبانه، حفظ صورت تمیز و مرطوب قبل از خواب و استفاده از یک بالش تمیز و راحت را جز اهداف خود قرار دهید.

از لمس بیش از حد صورت خودداری کنید

لمس مکرر  روغن، باکتری و کثیفی را منتقل می کند و منجر به مسدود شدن منافذ، جوش و التهاب می شود. تماس با صورت را به حداقل برسانید و از یک دستمال یا پنبه تمیز برای پاک کردن عرق یا اشک استفاده کنید. قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست یا پاک کردن آرایش، دست ها را کاملا بشویید.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

اشعه خورشید می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف مانند سوختگی، لک، چین و چروک و سرطان شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30، هر دو ساعت یکبار یا هنگام تعریق، از پوست خود محافظت کنید. علاوه بر این، برای پوشش بیشتر، از کلاه، عینک آفتابی و لباس های گشاد استفاده کنید.

10 نکته طلایی مراقب پوستی در منزل 1403

یک برنامه روزانه مراقبت از پوست داشته باشید

با استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب هستند، یک روتین را تعیین و مراحل ضروری مانند پاکسازی، لایه برداری، مرطوب کننده و محافظت را در روتین خود جای دهید. محصولات اضافی مانند ماسک، سرم و کرم شب را نیز در نظر داشته باشید.

قبل از خواب آرایش را پاک کنید

خوابیدن با آرایش می تواند منجر به مسدود شدن منافذ، تحریک و آلرژی شود. قبل از خواب از یک پاک کننده آرایش استفاده کنید و به طور مرتب آرایش را تمیز کنید تا از تجمع باکتری ها و آلودگی ها جلوگیری کنید.

از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم سیگار خودداری کنید

سیگار کشیدن عروق خونی را منقبض می کند، جریان اکسیژن به پوست را کاهش می دهد و به کلاژن و الاستین آسیب می رساند و در نتیجه باعث خشکی، رنگ پریدگی و مشکلات پوستی مختلف مانند خطوط ریز، چین و چروک و رنگدانه می شود.

10 نکته طلایی مراقب پوستی در منزل 1403

هفته ای یک یا دو بار پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست فرآیند از بین بردن سلول های مرده، کثیفی و چربی اضافی از سطح آن است که در نتیجه سلول های نرم تر، درخشان تر و تجدید می شود. بنابراین توصیه می‌شود هفته‌ای یک یا دو بار با در نظر گرفتن نوع و حساسیت پوستتان لایه‌برداری کنید. مهم است که از استفاده بیش از حد از این فرآیند برای حفظ یک روال متعادل و سالم مراقبت از پوست خودداری کنید.

در نتیجه

مراقبت از پوست در خانه فقط برای ظاهر بی عیب و نقص نیست. این یک رویکرد جامع برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست است. با پیروی از این ده نکته ساده و در عین حال تاثیرگذار، می توانید پوست خود را پرورش دهید، شادابی آن را افزایش دهید و از چهره ای سالم تر و درخشان برخوردار شوید

neda گفت:
واقعا خوردن اب زیاد معجزه میکنه
شیدا گفت:
با تاثیر خوراکی ها بر روی پوست کاملا موافقم
مهلا گفت:
ضد افتاب خیلی مهمه....هیچ کاری هم نکردین ضد افتاب بزنید حتما

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید