10 روش خانگی عالی برای روشن شدن پوست (تست شده)

پوست درخشان یکی از راه های توصیف پوست سالم است. در اینجا 10 راه برای تقویت پوست وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید.

پوست شما بزرگترین عضوی است که دارید، بنابراین می خواهید از آن مراقبت کنید. پوست درخشان معمولا به عنوان نشانه ای از سلامت و سرزندگی دیده می شود. از سوی دیگر، پوست کدر یا خشک می تواند باعث شود که احساس کمتری نسبت به بهترین حالت خود داشته باشید. در اینجا 10 محصول و تغییر در سبک زندگی آورده شده است که می توانید به عنوان بخشی از روال زیبایی و مراقبت از پوست خود اعمال کنید. شما احتمالاً در حال حاضر همه چیز مورد نیاز خود را در انبار، آشپزخانه یا کابینت دارو دارید.

بهترین روش های خانگی برای داشتن پوست شاداب و روشن تر

1.پوست را با روغن نارگیل خالص مالش دهید

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و شفابخش است. اما استفاده از روغن نارگیل روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی کارساز نباشد. اگر به نارگیل حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

اگر بتوانید آن را بدون تحریک اعمال کنید، می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد. می توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده کنید:

● آرایش را پاک کنید.

● سد پوستی خود را آرام بمالید.

● پوست شبنمی را که در زیر لایه سطحی سالم است، تقویت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل یک مرطوب کننده خوب است. سعی کنید مقدار کمی روغن نارگیل را روی صورت خود ماساژ دهید. قبل از اینکه با پاک کننده معمولی خود بشویید، بگذارید چند دقیقه خیس بخورد.

 

2.برای قوی و سالم نگه داشتن پوست از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا دارای خواص درمانی است و ممکن است رشد سلول های جدید را تحریک کند. همچنین بدون انسداد منافذ پوست را تسکین و مرطوب می کند. استفاده از آلوئه ورا پس از شستن صورت هر روز ممکن است به پوست شما درخشندگی سالم بدهد.

ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید. ابتدا آن را با مالیدن مقدار کمی روی ساعد خود آزمایش کنید و اگر در 24 ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، استفاده از آن بی خطر است.

استفاده از آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

3.پس از شستن صورت خود را به درستی آبرسانی کنید

پوست خود را با محصولاتی که رطوبت را حفظ می کنند، بهبود می بخشند و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مرطوب کنید تا ظاهری درخشان و جوان داشته باشید. هنگامی که پوست خشک مس کنید لایه برداری نکنید و فقط به این دلیل که صورت شما احساس چربی می کند از مرطوب کننده صرف نظر نکنید.

هنگامی پوست تان از دوش گرفتن یا شستشوی صورتتان هنوز مرطوب است، مرطوب کننده بزنید. این کار به جای اینکه روی سطحی کار کند تا صورت شما صاف شود، رطوبت اضافی را مسدود می کند.

 

4.روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر می تواند از سرطان پوست پیشگیری کند. محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش همچنین از پیری پوست، که فرآیند پیری پوست است، محافظت می کند.

حتماً هر روز صبح، حتی در روزهایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب برای روشن شدن پوست

5.یک روتین پاکسازی موثر پیدا کنید

قطعا شما نمی خواهید با شستن بیش از حد پوست، رطوبت پوست خود را از بین ببرید، و نمی خواهید منافذ پوست خود را به تولید روغن اضافی برای جبران شستشوی زیاد تشویق کنید. بهترین زمان ممکن برای شستشو برای داشتن پوستی سالم ، شستن صورت بعد از تعریق، اول صبح و درست قبل از خواب معمولاً است.

 

6.از دود سیگار و دود دست دوم خودداری کنید

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می دهید، صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می پوشانید. این استرس اکسیداتیو را در سلول های پوست شما افزایش می دهد و منجر به پیری زودرس پوست می شود. اگر سیگار می کشید، پوست خود را دلیل دیگری برای ترک سیگار در نظر بگیرید.

 

7.آب بیشتری بنوشید

پوست ما از سلول هایی تشکیل شده است که برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. ارتباط با آب آشامیدنی و داشتن پوست سالم هنوز ادامه دارد، اما حداقل یک مطالعه در سال 2015 به این نتیجه رسید که بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوست سالم‌تر ارتباط قوی وجود دارد.

نوشیدن آب برای داشت پوست روشن تر و شاداب تر

 

8.برای تغذیه پوستتان بخورید

خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را در بدن شما افزایش می دهد. طبق گفته کلینیک مایو، خوردن چربی های سالم مانند روغن ماهی، و دوری از غذاهای فرآوری شده با مقدار زیادی مواد نگهدارنده ممکن است ارتباط مستقیمی با ظاهری سالم تر داشته باشد.

 

9-پروبیوتیک مصرف کنید

با مکمل های پروبیوتیک:

● سیستم ایمنی بدن خود را تقویت می کنید

● هضم خود را بهبود می بخشید

● نفخ و التهاب در دستگاه گوارش خود را کاهش دهید

طبق یک مطالعه در سال 2014، پروبیوتیک ها می توانند به موهای سالم و پوستی درخشان کمک کنند.

بهترین روش خانگی برای داشتن پوست روشن و شاداب

10.استحمام خود را کوتاه کنید

بخار و گرما می تواند منافذ را باز کند و به شما کمک کند از شر سموم خلاص شوید. اما ریختن آب داغ روی پوست به مدت بیش از چند دقیقه می تواند چربی پوست را از بین ببرد و آن را خسته و کدر نشان دهد. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود در معرض آب بسیار داغ را به حداقل برسانید.

همچنین ممکن با کاهش دمای استحمام است به بهبود گردش خون خود کمک کنید که ممکن است ظاهری شاداب و جوان به چهره شما بدهد. به عنوان یک مزیت اضافی، حتی ممکن است سیستم ایمنی شما را نیز تقویت کند.

نوشته: نرگس قهرمانی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید