معرفی شغل های پر درآمد ایران

پدرم از همان سال‌های اولی که وارد مدرسه در ایران شدم، این آرزو را داشت که ببیند من دکتر می‌شوم. البته او تنها پدری نبود که آرزو داشت فرزندش پزشک شود. پزشکان پردرآمدترین افراد ایران در آن سال‌ها (دهه 1980) و معتبرترین آنها بودند. حتی مردم آنها را با عنوان شغلی خود به جای نامشان یاد می کردند.

اگر در ایران شخصی برادر دندان پزشکش  را به جای صدا کردن نام او " دکتر " خطاب کند جای تعجب نیست. پزشکان حتی در معمولی ترین مکالمات نیز از عنوان شغلی خود جلوتر از نام خود استفاده می کنند. پس تعجب نکنید اگر در ایران نام دکتری را بپرسید و چیزی شبیه «دکتر علیزاده» بشنوید. به هر حال، در آن زمان ترجیح می دادم به جای رویاهای پدر و مادرم، رویاهایم را دنبال کنم. اما برایم جالب بود که آیا در مقابل اصرار پدرم برای جراح قلب شدن حق با من بود؟

من یک نظرسنجی کوچک انجام دادم و نتایج تأیید کرد که پدرم در واقع درست می‌گفت، البته اگر از زاویه درآمد زایی به آن نگاه کنیم. بنابراین، در ادامه پردرآمدترین مشاغل در ایران را برای شما شرح داده ایم که جراحان در صدر فهرست قرار دارند. با سیبما همراه باشید.

پر درآمد ترین مشاغل ایران

1.جراحان پلاستیک

همه چیز مربوط به بینی است!

وقتی در خیابان‌های تهران یا دیگر شهرهای بزرگ ایران قدم می‌زنید، از تعداد قابل توجهی از افراد با بینی‌های ریز جراحی شده شگفت‌زده خواهید شد. رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از انواع جراحی های پلاستیکی بسیار پرطرفدار در ایران است که بیش از 60 درصد از جراحی های زیبایی را جراحی بینی تشکیل می دهد. ایران بالاترین میزان سرانه جراحی بینی را در جهان دارد. گزارشی در سال 2013 حاکی از آن بود که سالانه 200000 نفر در ایران عمل جراحی بینی انجام می دهند. هزینه عمل بینی از حدود 1500 دلار شروع می شود.

2.جراحان قلب

جراحان قلب نیز جزو پردرآمدترین افراد در ایران هستند. به گفته مسئولان، با توجه به اینکه بیماری قلبی بزرگترین قاتل ایران است بنابراین درامد این شغل جای تعجب ندارد. روزانه بیش از 300 نفر بر اثر سکته قلبی در کشور جان خود را از دست می دهند.

3.دندانپزشکان

دندانپزشکی نیز باید جزو مشاغلی باشد که بیشترین دستمزد را در ایران دارند. یک بررسی دانشگاهی در سال 2014 نشان می دهد که درآمد سالانه برخی از دندانپزشکان در ایران از 1.2 میلیارد ریال (بیش از 400000 دلار بر اساس نرخ رسمی در سال 2014) فراتر می رود.

پر درآمد ترین مشاغل ایران

4.مربی و بازیکنان فوتبال

در فوتبال ایران، پرداخت ها به اندازه سایر کشورهای آسیاییو یا اروپایی بالا نیست، اما برای جامعه ایران بسیار بالاست. مربی و بازیکنان درجه یک فوتبال در لیگ ایران بیش از 300 هزار دلار در سال حقوق می گیرند.

5.مدرسان کنکور

معلمی که شبیه هیچکس نیست!

همه معلمان ایران پولدار نیستند. برعکس، معلمان ایرانی در مجموع جزو افرادی هستند که درآمد کمی دارند . ما در مورد معلمانی صحبت می کنیم که دانش آموزان را برای کنکور پر رقابت دانشگاه های ایران آماده می کنند. بر اساس گزارش فایننشال تریبون ایران، گردش مالی سالانه این بخش بیش از 40 تریلیون ریال است. هنگامی که یک معلم یک نام تجاری ایجاد می کند، هزینه ها به همان نسبت افزایش می یابد. معلمانی هستند که برای یک ساعت تدریس هزینه های گزافی دریافت می کنند.

معرفی پر درآمد ترین مشاغل ایران

6.بازیگران

بازیگران هم جزو افراد پردرآمد ایران هستند. دستمزد بازیگران برند بین 100 تا 400 میلیون تومان برآورد شده است.

7.وکلای طلاق

با توجه به آمار بالای طلاق در ایران، جای تعجب نیست. از سال 2006، میزان طلاق افزایش یافته است.. در برخی استان های ایران این رقم معادل 50 درصد است. به گفته یکی از نمایندگان مجلس ایران در هر دقیقه 9 طلاق در ایران ثبت می شود.

8.متخصصان فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یک بخش رو به رشد در ایران است. در سال‌های اخیر، ایرانی‌ها استارت‌آپ‌های داخلی را توسعه داده‌اند. تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای مورد مناقشه این کشور مزایای خاصی برای کارآفرینان ایرانی در بخش فناوری اطلاعات داشت. به دلیل نبود شرکت‌های بین‌المللی مسلط، کارآفرینان ایرانی شروع به توسعه نسخه‌های داخلی برای اپلیکیشن‌های محبوب و مفید جهانی موبایل و کامپیوتر کردند.

پر درآمد ترین شغل های جهان

9.معامله گران

دلالان دولتی واقعی و همچنین مدیران بازاریابی نیز جزو ایرانیان با درآمد بالا هستند. با توجه به نوسانات بسیار زیاد ارز ها و اجناس در ایران، افرادی که بتوانند واسطه گری را به خوبی و با هوش بالا انجام دهند می‌توانند درآمد بسیار بالا و نامحدودی را تجربه کنند.

 

بر اساس نظرسنجی ها و مطالعات آکادمیک مختلف انجام شده در ایران، موارد اضافه شده به این لیست شامل آرایشگران (برای خانم ها)، طراحان لباس عروس و تعمیرکاران است.

ترجمه: نرگس قهرمانی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید