فرق نات کوین و تون کوین چیست؟

نات کوین و تون کوین، دو ارز دیجیتال معرفی شده توسط تلگرام این روز ها محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران ایرانی کسب کرده اند به طوری که حتی افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیتی نداشته اند این به سمت این ارز ها کشیده شده اند. حالا سوالی که برای اکثر کاربران وجود دارد این است که نات کوین و تون کوین چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله با سیبما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بصورت کامل به شما بدهیم.

 

با وجود این که ارز نات کوین در ایران بسیار مشهور تر از ارز تون کوین است، اما نات کوین در دنیا خیلی شناخته شده نیست و مخاطبان غیر ایرانی ارزهای دیجیتال تون کوین را بعنوان ارز دیجیتالی مجموعه تلگرام می‌شناسند. برای اثبات این ادعا کافیست کلمه NOTcoin را در گوگل جستجو کنید. می‌بینید که گوگل در حال حاضر این کلمه را نمی‌شناسد و فکر می‌کند شما به اشتباه این کلمه را سرچ کرده اید. تصویر زیر را مشاهده کنید.

فرق نات کوین و تون کوین چیست؟

همانطور که می‌بینید، وقتی که ما notcoin را در گوگل سرچ می‌کنیم، گوگل به ما می‌گوید که احتمالا منظور شما bitcoin بوده و اشتباها این کلمه را نوشته اید و نتایجی که به شما نمایش می‌دهد چارت بیت کوین و مقالات انگلیسی مربوط به بیت کوین است. حال اگر روی گزینه Search instead for notcoin کلیک کنید و به گوگل بفهمانید که درست نوشته اید، نتایج وبسایت های ایرانی را به شما نمایش می‌دهد که این موضوع نشان دهنده این است که این ارز فقط در ایران محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده است و کامیونیتی ارزدیجیتال دنیا خیلی با این ارز آشنا نیستند.

اما موضوع برای ارز toncoin متفاوت است. مردم سراسر دنیا این ارز را تا حدودی می‌شناسند و بعنوان ارز دیجیتال و بلاکچین ایجاد شده توسط تلگرام از آن یاد می‌کنند و اتفاقا اقبال عمومی خوبی نیز دارد. به طوری که تحلیلگران ارزهای دیجیتال آینده تون کوین را بسیار خوب پیش بینی می‌کنند.

اما این ناشناخته بودن در بازار جهانی نمی‌تواند نشان دهنده این باشد باشد که این ارز دیجیتال بی ارزش است. نات کوین نیز می‌تواند در آینده بعنوان یک میم کوین مطرح شود. اگر تفاوت میم کوین ها و ارزهای با پشتوانه را نمی‌دانید راجع به این موضوع بیشتر مطالعه کنید اما اگر بخواهم با مثال این مقایسه را انجام دهم، میم کوین ها مانند ارز شیبا، دوج کوین و... هستند که با یک اتفاق به شهرت می‌رسند و ارزشمند می‌شوند اما ارز هایی مثل بیت کوین ، اتریوم و کاردانو ارزهایی هستند که یک ریشه و بلاکچین قدرتمند پشتوانه آنها است.

فرق نات کوین و تون کوین چیست؟

همانطور که گفته شده تون کوین یک ارز کامل است اما نات کوین را بعنوان یک میم کوین می‌توانیم بپذیریم. اما این موضوع نشان دهنده این است که نات کوین نمی‌تواند سود دهد؟ قطعا خیر. همانطور که احتمالا می‌دانید ارز هایی مانند شیبااینو و دوج کوین به دلیل شهرتی که کسب کرده اند توانستند تقاضای زیادی داشته باشند و این تقاضای بالا در بازار به معنی سود رساندن به افرادی است که این ارز را هولد می‌کنند. تا اینجا سعی کردیم از یک دید کلی این دو ارز را با یکدیگر مقایسه کنیم اما در ادامه بصورت تخصصی تر ویژگی های نات کوین و تون کوین را بررسی می‌کنیم.

فرق نات کوین و تون کوین چیست؟

نات کوین در ابتدا صرفا یک بازی تلگرامی بود که توجهات را به سمت این ارز و ورود تلگرام به بازار ارزهای دیجیتال جذب کند اما رفته رفته این بازی بیشتر جدی شد و توانست مخاطبین بسیار زیادی را جذب کند. تعداد بالای نات کوین های موجود در بازار نشان دهنده این است که این ارز نمی‌تواند به اندازه تون کوین ارزشمند شود اما نگهداری نات کوین قطعا برای کاربران می‌تواند مفید باشد. اما افرادی که ارز تون کوین را خریداری کرده اند احتمالا می‌توانند سود خوبی را کسب کنند. این سود خوب برای زمانی است که نات کوین در صرافی ها لیست شود و به فروش برسد. در این زمان به دلیل عرضه زیاد به بازار، احتمالا ارزش این ارز پایین خواهد آمد ولی پس از این که اکثر کاربران نات کوین ارز های خود را به فروش رسانده اند، این ارز می‌تواند رفته رفته ارزشمند تر شود.

بلاکچین تون سرعت بسیار زیادی دارد و توانایی پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را دارد که این نشانه پیشرفت دنیای بلاکچین است. به همین دلیل می‌توانیم تون کوین را یکی از ارز های تاثیر گذار بازار کریپتوکارنسی در آینده باشد.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا نات کوین لیست شود و قیمت گذاری شود تا ببینیم رفتار کاربران و تریدر ها در سراسر دنیا با این ارز چطور خواهد بود و آیا این ارز می‌تواند بعنوان یک میم کوین محبوب و ارزشمند شناخته شود؟

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید