فهرست بهترین برنج های ایرانی

برنج، یکی از پر مصرف ترین غذا ها در جهان است که در ایران میانگین مصرف آن بالاتر است به دلیل تولیدات برنجی که در کشورمان داریم. در ایران همه افراد به دنبال برنج شمال هستند اما در شمال نیز چند نژاد مختلف برنج کشت می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم یک رتبه بندی از برنج های ایرانی را برای شما ارائه دهیم. با مجله سیب ما همراه باشید.

بهترین برنج ایرانی چیست؟

1.برنج طارم کشت دوم مازندران

برنج کشت دوم طارم، با کیفیت ترین و خوش پخت ترین برنج ایرانی است که از نظر قیمت نیز یک سر و گردن از بقیه محصولات مازندران و ایران بالاتر است. این برنج به دلیل این که در زمان کشت دوم، آب و هوای بهتری برای آن فراهم است کیفیت بسیار مطلوبی دارد. این برنج عطردار ایرانی مناسب مهمانی های خانوادگی و خاص می‌باشد. برنج کشت دوم طارم به نام های امراللهی و بینام نیز شناخته می‌شود.

اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید با کلیک روی لینک، فهرست محصولات و لیست قیمت آنها را مشاهده کنید.

2.برنج طارم هاشمی کشت اول مازندران

طارم هاشمی همان برنجی است که در مازندران بعنوان کشت اول تولید می‌شود. این برنج علاوه بر مازندران در برخی مناطق استان گیلان نیز کشت می‌شود. طارم هاشمی علاوه بر عطر دار بودن، ارزش غذایی فوق العاده بالایی نسبت به دیگر برنج های تولید شده در ایران دارد. البته باید بگوییم که کشت اول طارم نسبت به کشت دوم آن کیفیت پخت نسبتا پایینتری دارد اما با این حال نسبت به دیگر برنج های موجود در ایران، فوق العاده است. برنج طارم یک اصالت زنجانی درد و ابتدا در شهر زنجان کشت می‌شد اما در ادامه در استان مازندران به تکامل رسید و با خاک حاصل خیز مازندران، بالاترین کیفیت را بدست اورد.

خرید برنج ایرانی

3.برنج فجر سوزنی گرگان

در استان گلستان، بر خلاف مازندران که اکثر کشاورزان علاقه به کشت برنج طارم دارند، طارم کمترین رونق را دارد. کشاورزان گرگان بنا به دلایل آب و هوایی موجود در استانشان ترجیح می‌دهند برنج فجر را کشت کنند. به همین دلیل برنج فجر گرگان بسیار معروف است و به عبارتی اگر بخواهید برنج فجر را خریداری کنید باید توجه داشته باشید که در گرگان تولید شده است یا خیر. این برنج از برنج های مقرون بصرفه شمال کشور محسوب می‌شود که برای مهمانی ها و مجالس بسیار پر استفاده است. بعضی از آشپز ها ترجیح می‌دهند این برنج را با طارم قاطی کنند و پخت کنند تا پخت خوبی به آنها بدهد.

برای مشاهده قیمت و خرید برنج فجر گرگان می‌توانید روی لینک کلیک کنید تا به سامانه خرید برنج ایرانی منتقل شوید.

4.برنج شیرودی مازندران

برنج شیرودی مازندران یک برنج بسیار خوش پخش و خوش طعم است که قیمتی مناسب دارد. این برنج محبوب افرادی است که می‌خواهند یک برنج اصیل ایرانی خریداری کنند اما قیمت آن به اندازه برنج طارم یا برنج های دیگر شمال بالا نباشد. انتخاب یک برنج ایرانی با پخت عالی و قیمت مناسب یکی از سخت ترین کار هاست اما از زمانی که با برنج شیرودی آشنا می‌شوید، دیگر این دغدغه را نخواهید داشد. این برنج امروزه بیشتر در بخش های شرقی استان مازندران کشت می‌شود. برای مشاهده قیمت و خرید برنج شیرودی روی لینک کلیک کنید.

بهترین برنج ایرانی چیست

5.برنج ایرانی ندا

برنج ندا یکی از نژاد های اصلاح شده و ترکیبی ایرانی است که با اصلاحات انجام شده، در مقابل حشرات، آفات و کم آبی مقاومت بیشتری دارد. به عبارتی این برنج برای زمین هایی ساخته شده است که آب کمتری در دسترس آنها قرار دارد. برنج ندا از ترکیب برنج های طارم سنگی، حسن سرایی و برنج اصلاح شده آمل به وجود آمده است. این برنج به نسبت دیگر برنج های اصلاح شده موجود قیمت پایینتری دارد. برنج ندا ظاهری بسیار نزدیک به برنج طارم دارد به طوری که اگر نتوانید به خوبی آنها را از هم تشخیص دهید، ممکن است بعنوان برنج طارم آن را به شما بفروشند.

6.برنج ایرانی صدری

برنج صدری نیز یکی دیگر از برنج های معروف ایرانی است که در استان گیلان کشت می‌شود و در این استان برای پذیرایی مراسمات از این برنج استفاده می‌کنند. برنج صدری شاید عطر بی نظیری مانند طارم نداشته باشد اما می‌توان گفت طعم بهتر و لذیذ تری نسبت به آن دارد. برنج صدری به سه دسته دم قرمز، دم زرد و دم سیاه تقسیم می‌شود. این برنج، از برنج های دانه بلند محسوب می‌شود که قبل از پخت میانگین 8.7 میلی متر است و پس از پخت تا 11.7 قد می‌کشد. صدری بعنوان یک برنج مجلسی در ایران و مخصوصا استان گیلان شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که برنج صدری قیمتی تقریبا برابر با طارم کشت دوم دارد.

 

در نهایت، باید بگوییم که برنج ها در جهان دنیای عجیب و گسترده ای دارند. البته در ایران نیز غیر از موارد گفته شده، برنج های مختلفی موجود است که در خوزستان، لرستان، زنجان و استان های دیگر کشت می‌شود. همچنین در کشور هایی مثل پاکستان نیز برنج های با کیفیت زیادی در حال تولید است.

متاسفانه برنج خارجی که وارد ایران می‌شود بیشتر برنج های تایلندی و هندی هستند که کیفیت بسیار پایینی دارند. در مراحل تولید این برنج ها اصلا بهداشت و موارد دیگر رعایت نمیشود. همچنین خوردن این برنج ها عوارض زیادی نیز دارد.

اگر از برنج های خارجی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله عوارض خوردن برنج خارجی را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید.

ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید