7 سوال پر تکرار مصاحبه های شغلی 1403

شما به تازگی به یک مصاحبه شغلی برای یک شغل به ظاهر فوق العاده دعوت شده اید. عالیه! حالا چطور قرار است از پس آن بربیایید؟

برای یک مصاحبه موفق ضروری است تا بتوانید تأثیری عالی بر جای بگذارید و تمایزتان را با دیگران مشخص کنید. در حالی که هیچ دو مصاحبه شغلی یکسان نخواهد بود، سوالات مصاحبه خاصی وجود دارد که بیشتر جویندگان کار با آنها مواجه می شوند.

 

مسلح کردن خود به پاسخ‌های سنجیده‌ای که می‌توانید با اطمینان ارائه دهید، به شما کمک می‌کند در فرآیند مصاحبه تسلط پیدا کنید. پس از گفتگو با تعداد بالایی از مصاحبه کنندگان و مصاحبه شوندگان ، در اینجا  به 7 مورد از رایج ترین سوالات مصاحبه اشاره کرده و نحوه بهترین پاسخ به آنها را بررسی می کنیم.

سوالات پر تکرار مصاحبه شغلی

  1. پنج سال دیگر خود را کجا می بینید؟

مصاحبه کننده می خواهد در مورد اهداف شغلی شما و اینکه چگونه این نقش در برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما قرار می گیرد، بیشتر بداند. نه تنها شغلی را که امروز برای آن درخواست می کنید، بلکه نقشی که ممکن است بخواهید در بلندمدت به آن تبدیل شوید، در نظر بگیرید. بر اینکه چگونه نقش‌های قبلی‌تان به پیشرفت در حرفه‌تان کمک کرده‌ و چگونه تجربیات گذشته‌تان به افزایش دانش و توسعه بیشتر مهارت‌هایتان کمک کرده است، تأکید کنید. همیشه پاسخ ها و مثال های خود را به موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید گره بزنید و از نظر آرزوهای خود واقع بین باشید. اینکه  به مصاحبه کننده بگویید که شغل او را می خواهید هرگز ایده خوبی نیست.

  1. نقاط قوت  /  ضعف شما چیست؟

برای کسی که آماده نیست، حتی برای برخی از با تجربه ترین متخصصان، این سؤالات می تواند مانع بزرگی باشد. با این حال، اگر پاسخ‌های خود را به‌خوبی آماده کرده باشید، در موقعیت بسیار بهتری خواهید بود تا به پاسخی برسید که نه تنها سؤالات را پوشش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود شما درخشان، آماده و با اعتماد به نفس به نظر برسید.

سوالات پر تکرار مصاحبه های شغلی 1403

· نقاط قوت

هنگام بحث در مورد نقاط قوت خود از " لاف زدن" خودداری کنید. به دنبال سه ویژگی کلیدی در شرح شغلی باشید که کارفرما به دنبال آن است و نمونه هایی از موارد استفاده از این نقاط قوت را در محل کار ارائه دهید. در حالت ایده‌آل، ترکیبی از مهارت‌های ملموس، مانند توانایی‌های فنی یا زبانی، و مهارت‌های نامشهود، مانند مدیریت ذینفعان یا یک رابط  خوب بودن را شامل شود.

 ·نقاط ضعف

وقتی در مورد نقاط ضعف خود صحبت می کنید، از بیانات منفی خودداری کنید.به موقعیت هایی اشاره کنید که در آن گام هایی برای بهبود ضعف خود برداشته اید. اگر درباره مهارت هایی که در طول تجربیات قبلی خود بهبود بخشیده اید بحث کنید، به مصاحبه کننده نشان خواهید داد که در صورت لزوم قادر به بهبود آنها هستید. آیا دوره های آموزشی گذرانده اید یا زمانی را در خارج از محل کار گذرانده اید تا سخنران عمومی بهتری باشید و ارائه های موثری ارائه دهید؟این را به عنوان مثالی از اینکه چگونه برای بهبود ضعف خود کار کرده اید، ذکر کنید.

  1. چرا باید شما را استخدام کنیم؟

این فرصت شماست تا نشان دهید که چرا این شغل را می خواهید و چرا برای شرکت مناسب هستید. روی چیزهایی که شما را از سایرین متمایز می کند و بزرگترین نقاط قوت نهفته تان تمرکز کنید. آنچه را که می توانید از نظر تجربه، شخصیت و اشتیاق ارائه کنی را برجسته کنید. شرح شغل باید اولین نقطه مرجع شما در شناسایی آنچه مصاحبه کننده به دنبال آن است باشد. به ویژگی های خاص مربوط به شغل بپردازید و نمونه هایی از کارهایی که تاکنون در حرفه خود انجام داده اید ارائه دهید که نشان می دهد چرا شما برای این نقش مناسب هستید.

سوالات مصاحبه های شغلی

  1. از خودتان  /  تجربه کاری گذشته خود بگویید

سؤالی که چنین ساده به نظر می رسد گاهی اوقات می تواند یکی از سخت ترین سؤالات برای اکثر حرفه ای ها باشد. از آنجایی که اغلب اولین سؤال برای مصاحبه است، یکی از مهم ترین سؤالات است زیرا برداشت های اولیه کلیدی هستند. هنگام پرسیدن این سوال، مصاحبه کننده به دنبال پاسخی است که مربوط به شغلی است که برای آن مصاحبه می کنید. از به اشتراک گذاری اطلاعات زیاد یا خیلی کم خودداری کنید.

رزومه خود را کاملاً بشناسید و با یک مرور کلی از بالاترین مدرک تحصیلی خود شروع کنید و سپس مشاغل گذشته خود را مرور کنید. نمونه هایی از دستاوردهای خود و مهارت هایی که تا کنون در حرفه خود ایجاد کرده اید را بیان کنید.

"پاسخ خود را مختصر بیان کنید. پاسخ خود را در  هر زمینه ای مصاحبه کننده از شما می خواهد که در هر زمینه ای که اطلاعات بیشتری می خواهد را گسترش دهید."

5. چرا می خواهید برای ما کار کنید؟

هنگام پاسخ دادن به این سوال، باید به مصاحبه کننده خود ثابت کنید که به این شغل علاقه مند هستید، بنابراین باید پاسخی عالی در مورد اینکه چرا آن شغل را می خواهید داشته باشید به او بدهید. آماده سازی در اینجا کلیدی است. نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده‌اید و مطمئن شوید که مصاحبه‌کننده می‌داند که شما کار او را درک می‌کنید. در مورد همه چیزهایی که در مورد شغل می دانید بحث کنید و تأکید کنید که این موقعیت خاص چقدر با علایق شما مطابقت دارد.

علاوه بر آخرین اخبار در مورد شرکت، باید با ارزش ها، بیانیه ها، برنامه های توسعه و محصولات آنها آشنا باشید. پاسخ شما باید ثابت کند که اهداف و ارزش های شما مشابه سازمان است.

6.حقوق مورد انتظار شما چیست؟

در حالی که باید از بحث در مورد حقوق و دستمزد اجتناب شود، مگر اینکه از شما خواسته شود، مهم است که از ارزش فردی و مهارت های خود آگاه باشید. نشان دهید که مایلید برای فرصت های مناسب انعطاف پذیر باشید و تأیید کنید که برای این موقعیت ارزش زیادی قائل هستید. در اغلب موارد، مشکلات ناشی از این است که انتظارات دستمزد یا بیش از حد بالا یا بسیار کمتر از آن چیزی است که یک شرکت مایل به پرداخت آن است.

سوال های مصاحبه شغلی 1403

7. چه مهارت یا تجربه ای به موفقیت شما در این نقش کمک می کند؟

از این فرصت برای برجسته کردن مهارت ها و تجربیاتی که به دست آورده اید و مربوط به نقش مورد نظر است استفاده کنید. توضیح دهید که چگونه این مهارت ها به شما کمک می کند تا وظایف ذکر شده در شرح شغل را به طور موثر انجام دهید. به یاد داشته باشید که مصاحبه‌کنندگان دوست دارند بشنوند که چگونه مهارت‌های کلیدی خود را نشان داده‌اید، بنابراین آماده باشید که نمونه‌های خاصی را به آنها ارائه دهید.

در اینجا چند نمونه از ویژگی های کلیدی که کارفرمایان به دنبال آن هستند آورده شده است:

  • مهارت های مدیریت پروژه
  • حل مسئله
  • مدیریت ذینفعان
  • نشان دادن دانش فنی صحیح، با پشتوانه درک خوب تجاری
  • ارائه اهداف
  • تحقیق

مهمتر از همه، جمع آوری اطلاعات در مورد تمام جنبه های نقش و شرکت برای آماده سازی مصاحبه موفق بسیار مهم است. به وب سایت شرکت نگاهی بیندازید و تا آنجا که می توانید درباره کسب و کار و نحوه عملکرد آنها و همچنین محصولات یا خدماتی که ارائه می کنند، بدانید. آماده شوید که سوالاتی را نیز شما از آنها بپرسید، بالاخره مصاحبه یک فرآیند دو طرفه است. نوشتن سؤالات پیشاپیش و همراه داشتن آنها ممکن است آسان تر باشد و نباید توسط مصاحبه کننده به صورت منفی تلقی شود.

و در پایان امیدواریم در شغل مورد علاقه و مطابق شایستگی هایتان استخدام شوید

shamim گفت:
بنظزم که کاملا درست بود.
سامیار گفت:
اینا واسه وقتی هست که بدون پارتی بخوای بری سرکار....کار با پارتی مصاحبه اینجوری نداره
صبا گفت:
حیلی خوبه که برای ما که تازه میخوایم وارد بازار کار شیم این مطالب رو میگذارید
حسین گفت:
من قبل از مصاحبه دیروزم این مطلب رو خوندم. خواستم ازتون تشکر کنم .غیر از مورد اول ، باقی موارد ار من پرسیده شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید