اینفلوئنسر یعنی چه؟ فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسرها افراد یا شخصیت‌هایی هستند که در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را دارند. این نوع تأثیر معمولاً از طریق انتشار محتواهای متنی، تصویری یا ویدیویی در وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و وبلاگ‌ها به وجود می‌آید.

اینفلوئنسرها معمولاً دارای مخاطبین و طرفداران زیادی هستند که آنها را به عنوان مرجعی برای موضوعات خاصی می‌شناسند. این مردم، به عنوان "دنبال‌کنندگان" یا "فالوورها" شناخته می‌شوند و به محتواها و نظرات اینفلوئنسر مورد علاقه خود اهمیت می‌دهند. بعنوان مثال اگر یک اینفلوئنسر محصولی را معرفی کند و آن را تایید کند، ممکن است تعداد قابل توجهی از مخاطبین آن شخص خرید محصول را انجام دهند به دلیل اینکه نظر اینفلوئنسری که دنبال میکنند، تاثیر زیادی روی آنها دارد و اگر قصد خرید چنین محصولی را داشته باشند، از آن برند یا فروشگاهی خریداری می‌کنند که معرفی شده است. در ادامه با سیبما همراه باشید تا بررسی کنیم معنی اینفلوئنسر چیست؟

معنی کلمه اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها می‌توانند تأثیرات متنوعی داشته باشند، از جمله ترویج محصولات و خدمات، انتقال اطلاعات و دانش، ارتقاء مد و فشن، ترویج مسائل اجتماعی و حتی تأثیر بر نگرش‌ها و مشاهده‌های جامعه. برخی از اینفلوئنسرها از تبلیغات کسب درآمد می‌کنند و در سفرهای تبلیغاتی و تبلیغات محتواهای ویژه شرکت می‌کنند.

اهمیت اینفلوئنسرها در جامعه دیجیتالی به دلیل توانایی‌شان در ایجاد تعامل با مخاطبان و انتقال پیام‌های موثر و قابل فهم به آنها افزایش یافته است. با این حال، نیاز به توجه به اخلاقیات و مسئولیت‌پذیری در استفاده از این توانمندی نیز وجود دارد تا از انحرافات و تبلیغات نادرست جلوگیری شود.

 

فرق اینفلوئنسر و بلاگر چیست؟

فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که برای کاربران وجود دارد، این است که آیا بلاگر با اینفلوئنسر فرق دارد یا خیر؟ و اگر فرق می‌کند، فرق بلاگر با اینفلوئنسر چیست و چطور می‌شود تشخیص داد و این دو را از تفکیک کرد. در ادامه میخواهیم جواب این سوال را بدهیم.

بلاگر ها و اینفلوئنسر ها اشتراکات زیادی با هم دارد، هر دو گروه تولید محتوا می‌کنند و کاربران را از نظرات خود مطلع می‌کنند. هر دو گروه فعالیت های زیادی در فضای مجازی انجام می‌دهند و مخاطبین زیادی را جذب خود می‌کنند. اما تفاوت های آنها چیست؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم، تفاوت مهم بلاگر ها و اینفلوئنسر ها در تخصص است. بلاگر ها معمولا در زمینه ای خاص و تخصصی فعالیت می‌کنند و سعی می‌کنند با ارائه محتوای رایگان در زمینه فعالیت خود، کاربران زیادی را جذب خود کنند. یا اگر بخواهیم در اصطلاح تخصصی تر بگوییم، بلاگر ها نیچ و متمرکز بر یک موضوع کار می‌کنند.

اگر بخواهیم مثال بزنیم، یکی از پر مخاطب ترین دسته های بلاگری در ایران بیوتی بلاگر ها هستند. آنها بصورت تخصصی در زمینه زیبایی، مراقبت از پوست و مو، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. معمولا آنها تبلیغاتی غیر از مواردی که به دسته کاری آنها مرتبط می‌شود قرار نمی‌دهند، بعنوان مثال لوازم آرایشی، بهداشتی معرفی می‌کنند یا مواردی از این دست. بلاگر ها معمولا در زمینه ای که فعالیت می‌کنند از قبل از شروع فعالیت بلاگری نیز فعالیت داشتند و تجربه و تخصصی در این زمینه دارند. می‌دانیم که بیوتی بلاگر ها معمولا از قبل نیز آرایشگر بوده اند.

یا در دسته پر مخاطب دیگری از بلاگر ها، می‌شود به فود بلاگر ها اشاره کرد. آنها بصورت تخصصی در زمینه خوراکی ها فعالیت می‌کنند و با معرفی رستوران ها، فست فود ها یا برند هایی که اغذیه تولید می‌کنند، محتوا های خود را تولید می‌کنند. فود بلاگر ها نیز معمولا در زمینه غذا ها و طعم شناسی ها معمولا اطلاعات اولیه ای دارند و وارد این موضوع می‌شوند. هرچند در مدت اخیر، این دسته کاملا از کنترل خارج شد!

این دو دسته از معروف ترین موضوعات بلاگری بودند اما در زمینه های مختلفی مانند کامپیوتری، آشپزی، مکانیکی، سفر و ماجراجویی، بازی و گیم، لایف استایل، خانه داری، مد و فشن، خودرویی، خبری، معرفی کتاب، پرورش گیاه، پرورش حیوانات، طراحی گرافیکی و چندین و چند مورد دیگر می‌توان بلاگری کرد اگر کسی در هر زمینه ای تخصص داشته باشد می‌تواند در زمینه مورد نظر خود فعالیت بکند پس اگر یک شخص در موضوع خاص و تخصصی تولید محتوا می‌کند می‌توان به او بلاگر گفت.

فرق اینفلوئنسر و بلاگر چیست؟

حال اگر بخواهیم اینفلوئنسر ها را بیشتر معرفی کنیم، در یک جمله آنها به صورت عمومی فعالیت می‌کنند و مخاطبان آنها همه مردم جامعه هستند نه یک دسته بندی شغلی خاصی یا علاقمندان به یک مورد خاص. آنها معمولا به دلیل عمومی بودن زمینه فعالیتشان، مخاطبان بیشتری نیز دارند. آنها برعکس بلاگر ها می‌توانند در هر زمینه ای که بخواهند تبلیغات انجام دهند و محدودیت موضوعی ندارند. یعنی بعوان مثال اگر یک فود بلاگر، لوازم آرایشی تبلیغ کند قطعا نتیجه ای نخواهد گرفت و باید در زمینه تخصصی خود تبلیغات قرار بدهد اما این محدودیت را اینفلوئنسر ها ندارند.

اما باید گفت که با وجود تعداد مخاطب بیشتر، تبلیغات ها در پیج های اینفلوئنسر ها بازخورد کمتری در مقابل بلاگر ها دارد. دلیل این اتفاق این است که بعنوان مثال شما می‌خواهید یک محصول برای نگهداری از گیاه بفروشید، قطعا اگر این محصول را در پیج بلاگر هایی که تخصصی در زمینه پرورش گیاه فعالیت می‌کنند معرفی کنید نتیجه بیشتری خواهید گرفت تا پیج های اینفلوئنسری عمومی. دلیل این موضوع هم مشخص است، در پیج تخصصی گیاه با 100 هزار فالوور، همه این افراد به گل و گیاه علاقمند هستند اما در پیج یک اینفلوئنسر معروف با 1 میلیون فالوور، ممکن است 5 درصد این افراد در خانه از گیاه نگهداری کنند که می‌شود 50 هزار نفر. به همین دلیل است که هزینه تبلیغات در پیج های تخصصی بیشتر از پیج های عمومی است.

در این مقاله سعی کردیم به دو سوال مهم اینفلوئنسر کیست؟ و فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟ را پاسخ دهیم که دو مورد از پر تکرار ترین سوالات کاربران اینستاگرام است. اگر شما هم از کاربران همیشگی اینستاگرام هستید، در مقاله ای بهترین برنامه دانلود از اینستاگرام را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید تا برای همیشه از مشکل دانلود ویدئو و عکس های اینستاگرامی راحت شوید. بهترین راهکار ها را در این مقاله ارائه داده ایم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید