فرق بازی دیجیتالی با فیزیکی چیست؟ آیا با دیسک میشه آنلاین بازی کرد؟

بعد از اینکه سرعت اینترنت در جهان افزایش بسیار زیادی را تجربه کرد، کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس به همراه تولید کنندگان بازی تصمیم بر ارائه بازی های ویدئویی به صورت دیجیتالی و بدون دیسک گرفتند.

 

در گذشته تمامی بازی ها بصورت دیسک به فروش می‌رسید و گیمر ها باید با خرید دی‌وی‌دی های بازی، آن را روی کنسول یا سیستم خود نصب و اجرا می‌کردند اما امروزه می‌توانند با خرید نسخه دیجیتالی بازی ها، با استفاده از اینترنت آنها را دانلود کرده و بصورت قانونی به بازی کردن بپردازند. در ادامه با سیبما همراه باشید تا تفاوت بازی های دیجیتالی و فیزیکی را بررسی کنیم.

فرق بازی های دیجیتالی و فیزیکی

امروزه بازی های فیزیکی یک رقیب جدی دارند. باید ببینیم نسخه های دیجیتالی در آینده می‌توانند جایگزین صد درصدی برای بازی های فیزیکی باشند یا خیر؟ اینطور که در نسل های جدید کنسول های بازی خصوصا ایکس باکس سریز و  پلی استیشن 5 می‌بینیم، این کنسول ها نسخه دی‌وی‌دی خور و صرفا دیجیتالی دارند. کاربران زیادی نسخه هایی از این کنسول ها را خریداری می‌کنند که دیسک خور نیستند اما به سادگی می‌توانند بازی های مورد نظرشان را خریداری، دانلود و اجرا کنند. همین مسئله نشان می‌دهد که در آینده ما بازی های دیسکی نخواهیم داشت و نسل نسخه های فیزیکی در حال منقرض شدن است.

بازی دیجیتالی بخریم یا فیزیکی؟

باید توجه داشته باشید که اگر نسخه فیزیکی بازی ها را تهیه کنید برای تمام کنسول ها قابل استفاده نیست. بعنوان مثال اگر ایکس باکس سریز اس داشته باشید، نمی‌توانید از دیسک استفاده کنید. همچنین نسخه دیسک خور و بدون دیسک پلی استیشن 5 نیز در بازار موجود است که اگر علاقمند به خرید بازی های فیزیکی هستید باید نسخه دیسک خور را خریداری کنید.

نکته مهم این است که شما اگر دیسک بازی ها را خریداری کنید فقط زمانی که دیسک در اختیار شما باشد می‌توانید بازی را انجام دهید اما اگر نسخه دیجیتالی را بخرید با یوزرنیم و پسوردی که در اختیارتان قرار دارد، می‌توانید هرجایی که باشید حتی اگر کنسول دیگری باشد به بازی دسترسی پیدا کنید.

همچنین بازی های فیزیکی مشکل خراب شدن، شکستن، گم شدن و... دارند و باید به خوبی از آنها مراقبت کنید اما بازی های دیجیتالی به سادگی با کمک ایمیلتان می‌توانید به آن دست پیدا کنید و ریسک های دیگری ندارد.

پیشنهاد من به شما استفاده از نسخه دیجیتالی بازی ها است چون دردسر های کمتری دارد و استفاده از آنها با سرعت اینترنت امروزی بسیار آسان است. هرچند اگر بخواهیم مشکل نسخه دیجیتالی بازی ها را بگوییم، با اینترنت ایران ممکن است بعد از اینکه بازی را خریداری کردید و دانلود را شروع کرده اید تا 24 ساعت انتظار برای دانلود و نصب بازی بکشید اما در نسخه فیزیکی همان لحظه می‌توانید بازی را شروع کنید.

آیا با دیسک میشه آنلاین بازی کرد؟

آیا با دیسک میشه آنلاین بازی کرد؟ 

بله بازی های دیسکی نسخه های کاملا اورجینال هستند که شما با خرید آنها می‌توانید به نسخه کامل و آنلاین بازی ها دسترسی پیدا کنید و شروع به بازی کنید. شما به تمامی امکانات بازی دسترسی خواهید داشت و مشکلی از این بابت ندارید.

کلام پایانی:

بازی را چه به صورت فیزیکی و چه دیجیتالی تهیه کنید می‌توانید به تمامی امکانات بازی ازجمله آنلاین و آفلاین دسترسی داشته باشید اما نگهداری از بازی های دیجیتالی آسانتر است با وجود اینکه ممکن است دانلود و نصب آنها بسته به حجم فایل، زمان بر باشد اما پیشنهاد من به شما نسخه دیجیتالی بازی ها است که در هر لحظه می‌توانید حتی بدون داشتن دیسک شروع به بازی کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید