اپیک گیمز در پرونده شکایت از گوگل پلی پیروز شد!

اپیک گیمز موفق شد در دادگاه ثابت کند که گوگل از طریق پلی استور به دنبال انحصار طلبی است! هیئت منصفه دادگاه رای پرونده را به ضرر گوگل اعلام کرد. این یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت است. در ادامه با سیب ما همراه باشید تا این خبر را بررسی کنیم.

پیروزی فورتنایت در دادگاه بر علیه گوگل پلی

سه سال قبل بود که اپیک گیمز از پلی استور های اپل و گوگل شکایت کرد بابت سیاست های انحصار طلبانه. بعد از گذشت سه سال پر حاشیه و جنجال، بالاخره دادگاه رای را به نفع اپیک گیمز صادر کرد.

هیئت منصفه در بیانیه ای رسما اعلام کرد که گوگل پلی استور بصورت غیر قانونی در بازار بازی های موبایلی شرایط ضد رقابتی و انحصاری ایجاد کرده است. 

پس از پایان دادگاه پر حاشیه Epic Games در برابر google، هیئت منصفه اظهار داشت که این غول عظیم دنیای تکنولوژی در عرصه توزیع اپلیکیشن‌ها برای اندروید و خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای، اقدام به ایجاد انحصار نموده و سیاست‌های ضدرقابتی را اجرا کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که این سیاست‌ها به طور مستقیم به شکست اپیک انجامیده است.

پس از ختم دادگاه، هیئت منصفه اعلام کرد که گوگل ارتباط غیرقانونی‌ای بین پلی استور و سرویس پرداخت Google Play Billing ایجاد کرده است و توافق‌نامه مشهور به Project Hug با توسعه‌دهندگان بازی و سازندگان سخت‌افزار نیز همگی شاهد سیاست‌های ضدرقابتی بوده‌اند.

پرونده اپیک گیمز و گوگل

واکنش گوگل و اپیک گیمز به تصمیم هیئت منصفه

گوگل، پس از اعلام تصمیم هیئت منصفه، اعلام کرد که قصد دارد از حق اپیله دادگاه استفاده کند و تصمیم را دوباره بررسی کند. این شرکت افزود: «تصمیم این دادگاه به طور واضح نشان می‌دهد که ما با اپل و فروشگاه اپلیکیشن این شرکت و همچنین با فروشگاه‌های اپلیکیشن دستگاه‌های اندرویدی و کنسول‌های گیمینگ در حال رقابت فشرده هستیم.»

اپیک گیمز نیز در اظهارنظری در وبلاگ خود اعلام کرد: «تصمیم امروز یک پیروزی بزرگ برای همه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و کاربران جهان است. این تصمیم نشان می‌دهد که اقدامات فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل به طور غیرقانونی انجام شده و از انحصار برای جلب هزینه‌های زیاد، محدود کردن رقابت و کاهش نوآوری به شدت بهره‌مندی کرده‌اند.»

تاکنون، قاضی این دادگاه تصمیم خود را اعلام نکرده است. با توجه به اینکه اپیک گیمز هدف از درخواست غرامت مالی از گوگل نداشته است، احتمالاً این شرکت قصد دارد از دادگاه خواسته که گوگل را به ارائه فرصت‌های بیشتری برای توسعه‌دهندگان برای استفاده از سیستم‌های پرداخت و فروشگاه‌های اپلیکیشن متعهد کند. در هفته دوم ژانویه (اواسط دی‌ماه)، گوگل و اپیک گیمز قرار است در یک جلسه با قاضی دادگاه دیدار کنند و در مورد تصمیم احتمالی به تبادل نظر بپردازند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید