چرا فورتزا هورایزن بهتر از نید فور اسپید است؟ بهترین بازی های ماشینی

اگه مثل من عاشق بازی های ماشینی هستید، قطعا شما هم توی دو راهی بین بازی های نید فور اسپید هیت و فورزا هورایزن 5 موندید! البته که باید همین اول بگم که قطعا فورزا بازی بهتریه از نظر من! اما توی این مقاله بیشتر راجع بهش صحبت میکنیم.

شما هم اگر گیمر هستید و تجربه بازی کردن هرکدوم از بازی های ماشینی رو دارید، ممنون میشم توی کامنت ها نظرتون رو اعلام کنید. همینطور که از لحن نوشتن من هم مشخصه اینجا بعنوان یک معلم و شاگرد صحبت نمیکنیم! ما در وبسایت سیبما همه دوستانی هستیم که کنار هم میشینیم و نقد و بررسی میکنیم. در ادامه با سیبما همراه باشید...

نید فور اسپید هیت

خب بریم  سر اصل مطلب، اگه پی سی گیمر هستید که خب باید این رقابت رو دنبال کنید چون امکان پلی دادن هر دو بازی رو دارید اما اگر پلی استیشن دارید باید بگم که متاسفم! فورزا برای شما در دسترس نیست! فورزا هورایزن 5 انحصاری ایکس باکس هست. اصلا مهمترین دلیلی که من ایکس باکس خریدم انحصاری بودن این بازی هست!!! اگر شما ایکس باکس دارید و گیم پس دارید بهتون تبریک میگم چون با اشتراک گیم پس میتونید رایگان این بازی گرون قیمت رو بصورت آنلاین و قانونی انجام بدید!

حالا چرا از نظر من فورزا بهتر از نید فور اسپید هست؟ خب از نظر گرافیکی تفاوت ها کاملا قابل مشاهده هست و یه سر و گردن که چه عرض کنم یه کمر به بالا فورزا قوی تر از نید فور اسپید هست! به طوری که اگه شما در فورزا دوربین داخل ماشین رو انتخاب کنید و تمام گزینه های روی صفحه یعنی نقشه و سرعت و... رو حذف کنید، تشخیص اینکه این یک بازی هست برای خیلی ها سخت خواهد بود! نید فور اسپید هیت از نظر گرافیکی اصلا بازی ضعیفی نیست و کاملا قابل قبول هست اما فورزا از این نظر واقعا بی نظیره و قابل مقایسه با هیچ بازی دیگه ای نیست. شبیه سازی ماشین ها خیلی دقیق و با ریز ترین جزئیات انجام شده. جالبه که بدونید در نید فور اسپید هیت اصلا شما نمیتونید از دوربین داخل ماشین استفاده کنید و این یعنی برای طراحی اجزای داخلی برعکس فورزا وقت نزاشتن!

فورزا هورایزن 5

اما مهمترین و  جذابترین ویژگی گرافیکی فورزا از نظر من مپ این بازی هست. مپ فورزا خیلی بزرگه و تقریبا همه جور جاده ای توش پیدا میشه. از جاده شهری بگیر تا جنگلی، ساحلی، بیابونی، خاکی، گِلی، رودخونه ای و هرچیزی که فکرش رو بکنید توی این بازی شبیه سازی کردند و اما برگ برنده فورزا چیز دیگست! آب و هوا... بله تنوع آب و هوایی فورزا به طوریه که من در هیچ بازی دیگه ای نظیرش رو ندیدم. چندین مدل مختلف بارون از تند بگیر تا نم نم و حتی طوفان و یا ترکیب طوفان و سیل و... انواع مختلف برف با شدت زیاد یا کم، باد و طوفان به طوری که شما رسما باد رو حس میکنید در بازی و چیزی که خیلی سر و صدا کرد و در بازی دیگه ای دیده نشد، طوفان شن بوده. طوفان شن رو به شدت شبیه به واقعیت شبیه سازی کردن به طوری که من در دنیای واقعی ندیده بودم و فقط در بازی دیده بودم اما یکبار در اتوبان تهران-قم که طوفان شن رو از دور دیدم واقعا تعجب کردم که در فورزا چقدرررر دقیق شبیه سازی شده بود!

اما شما در نید فور اسپید فقط مپ شهری دارید با آب و هوای خیلی محدود و واقعا این جزئیات در نید فور اسپید دیده نمیشه. البته باید بگم که از نظر داستانی انصافا نید فور اسپید قوی تر هست و فورزا داستان خیلی خاصی نداره که از دنبال کردنش مرحله به مرحله لذت ببری و دوست داشته باشی مثل یک سریال، زودتر مرحله بعدش رو هم ببینی.

حس رانندگی که فورزا به شما انتقال میده خیلی بهتر و شبیه به رانندگی واقعی هست به طوری که اگر شما اولین بار در فورزا رانندگی میکنید، ماشین خوب و با اسب بخار و گشتاور بالا داشته باشید قطعا نمیتونید ماشین رو کنترل کنید مگر اینکه در تنظیمات بازی رو راحت کرده باشید.

ویژگی جالب فورزا هورایزن 5 آنلاین این هست که در فورزا هر ماه، یک سال هست و هر هفته، یک فصل و در هر فصل چالش هایی داره که با انجام دادنش پول، ماشین یا لوازم دیگه هدیه میگیری. در هرکدوم از فصل ها آب و هوا هم به همون فصل تغییر میکنه یعنی در زمستون هوا سرد و برفی و در تابستون آفتاب شدید هست.این ویژگی باعث میشه که شما حتی اگر چندین سال این بازی رو انجام بدید باز هم برای شما تکراری نمیشه!

فورزا هورایزن 5

اما فورزا هورایزن زمانی روی اصلی خودش رو به شما نمایش میده که با پدال و فرمون بازی کنید! اون موقعست که حس کامل رانندگی در مکزیک را تجربه میکنید. راستی یادم رفته بود داستان کلی فورزا هورایزن رو تعریف کنم!!! الان بهتون میگم. ببینید در حقیقت فورزا هورایزن مثل یک جام جهانی هست که هر چند سال در یک کشور برگزار میشه، فورزا هورایزن 4 در انگلیس بوده و فورزا هوراین 5 در مکزیک. شما در فورزا جاهای دیدنی مهم کشوری که در آن هستید را میبنید و به چدتا از آثار تاریخی و آبشار های معروف و... در مکزیک میتونید در بازی سر بزنید. خب داستان کلی فورزا به این صورت هست که مانند جام جهانی یک جشنواره خودرویی هر چند سال یکبار در یک کشور برگزار میشه و تمام ماشین باز های سراسر دنیا اونجا جمع میشن و مسابقه میدن هرچقدر بیشتر مسابقه بدی جوایز بیشتری میگیری، ماشین های بهتری گیرت میاد و... همینطور مرحله به مرحله پیشرفت میکنی تا به یکی از بهترین های جشنواره تبدیل بشی.

خب داشتم میگفتم، وقتی که شما از پدال، دنده، فرمون و یک مانیتور خوب استفاده میکنید کاملا میتونید شبیه سازی این بازی رو درک کنید و حس کامل یک راننده خیابونی حرفه ای بودن رو در قسمت آنلاین این بازی تجربه کنید. یکی از مواردی که حتما باید بهش توجه داشته باشید این هست که اگر میخواهید فورزا رو کامل درک کنید و ازش لذت ببرید به هیچ عنوان نسخه کرک شده و آفلاین این بازی را استفاده نکنید. 90 درصد امکانات بازی فورزا در بخش آنلاین این بازی است و آفلاین غیر از دور زدن در مپ هیچ چیزی برای شما ندارد.

یکی از ویژگی های جالب بازی فورزا خرید و فروش ماشین های دست دوم هست که شما میتونید با بازی کردن در مسابقات مختلف ماشین هایی برنده بشید مخصوصا در چالش فصل ها معمولا ماشین هایی رو میتونید ببرید که حتی در بازار خودروهای صفر فورزا پیدا نمیشه و فقط این ماشین ها در قسمت خرید و فروش ماشینهای کارکرده قابل خرید هستن. معمولا این ماشین ها به دلیل اینکه قابل خرید از خود بازی بصورت آکبند نیستن، قیمت های بالاتری دارند.

و البته نکته جالب توجه راجع به فورزا بخش تقویت و تیونینگ موتوری این بازی هست که واقعا چندین سال از نید فور اسپید جلوتر هست. به طوری که اگر شما کوچکترین اشتباه محاسباتی در تیونینگ داشته باشید ممکنه ماشینتون بازدهی لازم رو نداشته باشه.

نید فور اسپید هیت

البته راجع به نید فور اسپید هم باید این رو بگم که در شخصی سازی ظاهری خیلی بهتر است. شما در فورزا فقط یک یا نهایتا دو مدل بادی کیت آماده برای بعضی از ماشین ها دارید که میتونید تغییر بدید اما در نید فور اسپید میتونید بادی کیت مورد علاقه خودتون رو با ترکیب فلاپ های مختلف گلگیر، کاپوت، باله ها و... انتخاب کنید. البته باید بگم این به این معنی نیست که در فورزا کاستومایز اختصاصی ندارید داریم اما نید فور اسپید دقیق تر و جزئی تر هست.

در مجموع من هر دوی این بازی ها رو بصورت همزمان و یک مدت طولانی بازی کردم. شاید نید فور اسپید زمانی که تازه شروع میکنی برات خیلی لذتبخش باشه ولی بعد مدتی خسته میشی البته درصورتی که فورزا داشته باشی اگر نداشته باشی که خب گزینه دیگری نداری و بازی میکنی. برای من اینطور بوده که بعد یه مدت بازی کردن با نید فور اسپید دیگه خیلی کمش کردم و ترجیح دادم بیشتر فورزا بازی کنم به دلیل چالش فصل های جذابی که داره و کاری میکنه که بازی اصلا برای شما تکراری نشه.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه. راستی اگر جی تی ای باز هستی توی یک مقاله دیگه رمز های جی تی ای وی رو قرار دادیم که خوشحال میشم اون مقاله رو هم بخونی. ممنونم که تا انتها همراه من بودی.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید