تفاوت‌ها بین PES و FIFA: مقایسه بازی پی اس و فیفا + مزایا و معایب

هر ساله، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی منتظر انتشار نسخه‌های جدید بازی‌های فوتبال محبوب خود، پی اس و فیفا هستند. این دو بازی محصولات پرطرفدار شرکت‌های معروف Konami و Electronic Arts (EA) می‌باشند. با اختلافات و مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود، هر کدام از این بازی‌ها جمع‌آوری طرفداران خود را دارند.

در این مقاله، ما به بررسی دقیق تفاوت‌ها و اختلافات بین PES و FIFA می‌پردازیم. همچنین، مزایا و معایب هر یک از این بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا به شما کمک کنیم تا تصمیم بهتری در خرید بازی موردنظر خود بگیرید.

مقایسه بازی پی اس و فیفا

تفاوت‌ها بین PES و FIFA

در این قسمت، به بررسی تفاوت‌های اصلی بین پی اس و فیفا می‌پردازیم که شما را با ویژگی‌ها و اختلافات اساسی این دو بازی آشنا می‌کند.

گرافیک و واقعیت تصاویر

پی اس و فیفا هر دو تلاش زیادی برای بازسازی واقع‌گرایانه بازیکنان و میادین فوتبال کرده‌اند. با این حال، اکثر مردم اجماع دارند که گرافیک و رنگ‌ها در FIFA بهتر و واقع‌گرایانه‌تر هستند. البته PES نیز در بهبود گرافیک خود پیشرفت کرده است اما FIFA همچنان برتری دارد.

حقوق تیم‌ها و لیگ‌ها

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین این دو بازی، مجوزها و حقوق تیم‌ها و لیگ‌ها می‌باشد. در این مورد، FIFA بهترین کار را انجام داده است. این بازی دارای مجوز رسمی از اتحادیه بین‌المللی فوتبال (FIFA) می‌باشد و اکثر تیم‌ها و لیگ‌های معتبر جهانی در آن حضور دارند. از جمله لیگ برتر انگلستان، لالیگا، سری آ و بوندسلیگا.

به عنوان مقابله، PES به برخی از تیم‌ها و لیگ‌ها مجوز دارد اما تعداد آنها کمتر است و این موضوع باعث می‌شود تجربه کاربری کمتری را ارائه دهد.

شبیه‌سازی تاکتیک‌ها و بازیکنان

یکی دیگر از نقاط تفاوت بین PES و FIFA، تجربه تاکتیکی و حرکات بازیکنان است. در PES، احساس می‌شود که بازیکنان شما واقعاً مهارت‌های خود را دارند و تصمیم‌گیری‌های شما تأثیرگذار خواهد بود. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دقیق تاکتیک‌های خود را مشخص کنید و بازیکنان را به دلخواه قرار دهید.

اما در FIFA، این امکانات محدودتر هستند و شما کمترین کنترلی بر روی تاکتیک‌ها و موقعیت بازیکنان خواهید داشت. این ممکن است برخی از بازیکنان حرفه‌ای را متوجه شوید که به طور خودکار حرکت می‌کنند و شما نمی‌توانید به‌طور دقیق موقعیت آنها را تعیین کنید.

پی اس بهتر است یا فیفا؟

حالت‌های بازی

هر دو PES و FIFA حالت‌های متنوع و جذابی برای بازیکنان ارائه می‌دهند. در FIFA، حالت‌های محبوبی همچون حالت کاریر، حالت Ultimate Team و حالت داستانی "The Journey" وجود دارد که بازیکنان را مشغول خواهد کرد. این حالت‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و تجربه‌ای گوناگون را به شما هدیه می‌دهند.

اما PES نیز با حالت‌های جذابی همچون حالت Master League و myClub رقابت می‌کند. این حالت‌ها نیز می‌توانند شما را درگیر کننده و به‌خوبی سرگرم کننده باشند.

محیط صدا و موسیقی

یک عنصر مهم در هر بازی ویدیویی، محیط صدا و موسیقی آن است. در این زمینه، دو بازی PES و FIFA هرکدام دارای اختصاصی‌ترین موسیقی و صداها هستند که بازیکنان را به تجربه احساسی عمیق‌تری دعوت می‌کنند. این امر بیشتر به سلیقه شخصی بازیکن بستگی دارد.

مزایا و معایب فیفا و پی اس

در این قسمت از مقاله، به مزایا و معایب هر یک از بازی‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید.

مزایا و معایب PES

مزایا:

  1. تاکتیک‌ها و کنترل بازیکنان: PES اجازه می‌دهد تاکتیک‌های دقیق‌تری را مشخص کنید و بازیکنان را به دلخواه قرار دهید.

  2. گرافیک و واقع‌گرایی: PES در بهبود گرافیک خود پیشرفت کرده است و تصاویر واقع‌گرایانه‌تری را ارائه می‌دهد.

  3. حالت‌های جذاب: این بازی حالت‌هایی متنوع و جذابی دارد که شما را سرگرم خواهد کرد.

معایب:

  1. کمبود مجوزها: PES به برخی از تیم‌ها و لیگ‌ها مجوز دارد اما تعداد آنها کمتر است.

  2. کنترل کمتر در حالت بازی: برخی از بازیکنان حرفه‌ای را نمی‌توانید به‌طور دقیق موقعیت‌هایشان را تعیین کنید.

مزایا و معایب FIFA

مزایا:

  1. حقوق تیم‌ها و لیگ‌ها: بازی فیفا دارای مجوز رسمی از FIFA می‌باشد و اکثر تیم‌ها و لیگ‌های معتبر جهانی در آن حضور دارند.

  2. گرافیک و واقع‌گرایی: گرافیک و رنگ‌ها در FIFA بهتر و واقع‌گرایانه‌تر هستند.

  3. حالت‌های متنوع: FIFA حالت‌های متنوعی دارد که بازیکنان را مشغول خواهد کرد.

معایب:

  1. کنترل محدودتر: تاکتیک‌ها و حرکات بازیکنان در FIFA محدودتر هستند.

  2. محیط صدا و موسیقی: این امر بیشتر به سلیقه شخصی بازیکن بستگی دارد و ممکن است به همه پسند نباشد.

pes بخریم یا fifa

در این مقاله سعی کردیم بدون تعصب، بازی های پی اس و فیفا را با هم مقایسه کنیم تا دوستانی که قصد خرید یکی از این دو بازی را دارند بتوانند راحت تر تصمیم بگیرند و یکی از این دو مورد را انتخاب کنند.

هرکدام از این دو بازی طرفداران متعصب خود را دارند که اگر از آنها سوال کنید امکان ندارد تحت هیچ شرایطی بازی مقابل را به شما معرفی کنند. انتخاب بین این دو بازی کاملا سلیقه ای است اما در کشور ایران، پی اس بیشتر از فیفا طرفدار دارد.

ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید اگر به اخبار و معرفی بازی ها علاقمند هستید ما را در بلاگ سیبما دنبال کنید.

همچنین اگر به بازی GTA V علاقه دارید در مقاله ای تمام رمز های جی تی ای وی را لیست کرده ایم چه برای کامپیوتر ، چه پلی استیشن و چه ایکس باکس. اگر گیمر این بازی هستید حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید