حقوق کارگران معدن چقدر است؟

کار در معدن زغال سخت، سخت ترین شغل جهان است. به طوری که تبدیل به یک مثال شده و اگر کسی بخواهد بگوید سخت کار می‌کند، می‌گوید که کار ما از کار در معدن سخت تر است! حالا سوالی که وجود دارد این است که کارگران معدن با وجود کار سخت، چقدر حقوق می‌گیرند؟ در مجله سیب ما پاسخ می‌دهیم.

حقوق کارگران معدن چقدر است؟

در روز اول مهر 1403 یک اتفاق تلخ افتاد. با منتشر شدن گاز بی بو و سمی متان در معدن زغال سخت طبس، کارگران بسیاری جان خود را از دست دادند. تا این لحظه که مقاله را می‌نویسم این حادثه 33 فوتی به جای گذاشته است.

پس از انتشار خبر این حادثه ناگوار، توجهات زیادی به کارگران معدن جذب شد. چیزی که خیلی از افراد می‌پرسیدند، این است که آنها چقدر حقوق دریافت می‌کردند؟

با توجه به ارزش مالی که آنها خلق می‌کردند و سودی که معدن زغال سنگ طبس برای کشور دارد و البته سختی کار آنها، انتظار می‌رفت که دریافتی آنها حداقل به 30 میلیون تومان برسد.

موضوع را از برخی فعالان کارگری جویا شدیم که کارگران معدن طبس که این خطر و سختی کار را به جان می‌خرند چقدر حقوق می‌گرفتند؟ پاسخ دادند پایه حقوق آنها 8 میلیون و 500 هزار تومان بوده و با سختی کار و موارد دیگر، دریافتی برخی از آنها به 12 میلیون تومان می‌رسید!

سوالی که وجود دارد این است که چرا دولت با توجه به اینکه از آن معدن سود مالی خوبی دریافت می‌کند و البته این کارگران شغل بسیار سختی را انتخاب کرده اند که هرکسی حاضر نیست انجام دهد، چرا به آنها حقوق بالاتری تعلق نمی‌گیرد؟

حقوق کارگران معدن چقدر است؟

امیدواریم این موضوع با جدیت توسط رسانه ها، نمایندگان مردم و فعالین کارگری پیگیری شود تا کارگران معدن که سخت ترین کار دنیا را انتخاب کرده اند حداقل درآمد خوبی داشته باشند تا خانواده شان آرامش بیشتری را تجربه کنند.

و البته نکته مهمی که باید پیگیری شود، ساخت امکانات بیشتر و سنسور های بهتری برای دریافت خطر ها است تا بتوانند در مواقع حساس راحت تر جان خود را نجات دهند.

علی گفت:
خدا به خانواده هاشون صبر بده ☹️

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید