سئو یا گوگل ادز؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو گوگل (SEO) و تبلیغات در گوگل؛ گزینه‌هایی که باعث نمایش سایت شما در رتبه‌های نسخت صفحه نتایج شده و ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند.

هر دو این روش‌ها متدهایی هستند که می‌توانند تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش داده و تعداد افراد بیشتری را به مشتریان برند شما تبدیل کنند. اما گزینه‌ای که همواره سؤال صاحبان کسب‌وکارها بوده است؛ این است که آیا تهیه یک اکانت گوگل ادز و تبلیغ در گوگل نتیجه بهتری برایشان دارد یا هزینه برای بهینه سازی سئو سایت؟ باید بگوییم هر دو؛ هر دو این گزینه‌ها مواردی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته و به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کرد.

تبلیغ در پلتفرم تبلیغتی گوگل یا همان گوگل ادز گزینه‌ای است که پیچیدگی چندانی نداشته و شما تنها با شارژ اکانت گوگل ادز خود می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به نتایج دلخواه خود برسید؛ سئو اما زمان بر بوده و شما نیاز دارید تا مجموعه‌ای از تکنیک‌ها را برای گرفتن بهترین نتیجه در این حوزه به کار بگیرید.

سئو یا گوگل ادز؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

سئو یا گوگل ادز؟

حتی اگر رتبه و موقعیت بالایی در نتایج طبیعی گوگل داشته باشید باز هم برای هدف قرار دادن کاربرانی که ممکن است با برند شما آشنا نباشند باید از ادز نیز استفاده کنید. خوب حالا که ایده کلی در مورد ادز و سئو به دست آورده اید در ادامه سعی می کنیم، برخی از فاکتورهایی که به هنگام تصمیم گیری در مورد اختصاص منابع برای سئو و ادز باید مدنظر داشته باشید را بیان کنیم:

  • برای اینکه بتوانید نتایج حاصل از فرایند سئو را مشاهده کنید باید زمان زیادی نسبت به گوگل ادودرز منتظر بمانید اما نتیجه حاصل از سئو می تواند رتبه بالاتری در نتایج جستجو برای برخی از کلیدواژه ها داشته باشد. نتایج حاصل از گوگل ادز آنی و فوری است اما همان طور که بیان کردیم برای مشاهده نتایج حاصل از سئو باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید.

  • هیچ هزینه ای برای کلیک های انجام شده بر روی نتایج طبیعی پرداخت نمی شود اما برای اینکه بتوانید موقعیت خود را در موتورهای جستجو و به کمک سئو حفظ کنید به کار و تلاش مداومی نیاز خواهید داشت. در واقع ترافیکی که از طریق ادز وارد سایت می شود پولی است اما ترافیک حاصل از سئو هزینه ای برای صاحب سایت نخواهد داشت و رایگان است. البته فرآیند بهینه سازی سایت (سئو) برای موتورهای جستوجو نیازمند هزینه و زمان است.

  • ادز نمایش کسب و کار شما در نتایج جستجو را بیشتر از سئو تضمین می‌کند. در مورد سئو هیچ تضمینی برای رتبه بندی در نتایج طبیعی موتورهای جستجو وجود ندارد.

سئو یا گوگل ادز؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

  • سئو می‌تواند کلیدواژه هایی با ترافیک بالا را هدف قرار دهد. فقط باید به خاطر داشته باشید که نباید محتوای خود را با کلیدواژه های بسیار پر کنید.

  • به کمک ادز محاسبه بازگشت سرمایه گذاری (ROI) بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود اما این موضوع در سئو بسیار دشوار است زیرا فاکتورهای زیادی در سئو دخیل هستند و نمی توان به سادگی بازگشت سرمایه گذاری را محاسبه کرد.

  • به کمک گوگل ادز می توانید کلیداوژه های بیشتری را در یک زمانِ واحد هدف قرار دهید اما در فرایند سئو باید بر روی کلمات کلیدی اندکی تمرکز کنید که نتایج بهتری برای شما دارد.

  • گوگل ادز به شما اجازه می دهد با هدف قرار دادن واژه های جدیدی که بازدید کنندگان به دنبال آن هستند، واکنش سریعی به تغییرات بازار داشته باشید. این موضوع برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی بسیار مفید خواهد بود.

  • تبلیغات گوگل ادودرز می توانند در بالای لیست نتایج طبیعی به نمایش درآید. در برخی از صفحات نمایش (به خصوص موبایل و دستگاه های موبایل) این نواحی تنها چیزی است که کاربر می تواند بدون اسکرول کردن مشاهده نماید.

  • گوگل ادز به شما اجازه می دهد متغیرهای مختلفی از کلیدواژه های خاص را هدف قرار دهید و از کلیدواژه های منفی برای عدم نمایش در عبارات خاص استفاده نمایید. در چنین شرایطی می توانید از رتبه بندی کلماتی که هیچ انطباقی با برند شما ندارند خودداری کنید.

  • تبلیغات گوگل ادز می تواند در طیف وسیعی از وب سایت ها اجرا شود که برای تبلیغات گوگل ثبت نام کرده اند. بنابراین سایت شما بیشتر از قبل در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

  • گوگل ادز یک روش سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش است.

  • اگر سئو متوقف شود، رتبه بندی سایت در طول زمان به خاطر به روزرسانی های مداوم الگوریتم ها توسط گوگل، کاهش پیدا می کند.

  • سئو می تواند کیفیت و کمیت لینک های ورودی به سایت را بهینه سازی کند.

  • گوگل ادز می تواند از ابتدای آغاز کمپین ترافیکی را به سمت سایت هدایت کند. این موضوع برای سایت های جدید یا خدمات و محصولاتی که فصلی هستند مفید خواهد بود.

گوگل ادز انتخاب اول کسب و کارهای نوپایی که رقبای قدرتمند دارند!

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مزیت هایی که تبلیغات گوگل ادز نسبت به سئو دارد این است که می تواند نتایج سریع تری برای صاحبان کسب وکارها فراهم آورد.

سئو یا گوگل ادز؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

شما باید برای هر بازدید کننده ای که از تبلیغ شما بازدید می کند هزینه ای پرداخت کنید اما اگر کمپین شما سودمند باشد می توانید سرمایه گذاری خود را کنترل کنید. گوگل ادز برای استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید که می خواهند به سرعت ترافیک هدفمندی کسب کنند و به مقاصدی همچون فروش بیشتر، پیدا کردن مشتریان جدید یا حتی تست و بررسی محصولات، موثر بودن سایت و سایر اجزای موجود در چرخه فروش و بازاریابی دست یابند عالی است.

اگر بتوانید از گوگل ادز به شیوه هوشمندانه و دقیق استفاده کنید همه این مواردی که بیان کردیم در مورد شما نیز صدق خواهد کرد. با این وجود اگر ابزارهای مانیتورینگ و کنترل مناسبی در دست نداشته باشید تنها چیزی که به دست می آورید از دست دادن پول و نرسیدن به سود و منفعت است.

باید از سئو و گوگل ادز در یک زمان واحد استفاده کنم؟

برخی از افراد بر این باورند که به هنگام کسب ترافیک از طریق سئو نیازی به استفاده از تبلیغات گوگل ادز نیست اما این یک رویکرد اشتباه است. حتی اگر رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو دارید باز هم می توانید از ادز استفاده کنید و خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود عملکرد کمپین ادز خود را بسنجید. اگر این کمپین ها برایتان سودمند بود می توانید برای کسب بازگشت سرمایه گذاری بهتر و بالاتر، بودجه کمپین خود را افزایش دهید.

برای بازاریابی کدام یک از گزینه های مطرح شده مناسب تر است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. هر دوی این موارد. از گوگل ادز برای شروع کسب ترافیک خود استفاده کنید و به طور همزمان بر روی سئو، برنامه بازاریابی محتوا و کمپین رسانه های اجتماعی کار کنید. در این شرایط می توانید ترافیک طبیعی و بازدید بیشتری از شبکه های اجتماعی کسب کنید.

سخن نهایی درباره سئو و تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز و سئو رقیب یکدیگر نیستند بلکه دو ابزار قدرتمندند که می توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.زمانی که می خواهید ترافیک سریع تری به سمت سایت روانه کنید بهتر است از گوگل ادز استفاده کنید. برای به دست آوردن موفقیت های آنلاین پایدار و طولانی مدت به فکر استفاده از فرایند سئو باشید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید