بلیط هواپیما با قیمت ارزان از کجا بگیریم؟

با گرم شدن بازار تورها در روزهای نوروز صحبت از قیمت بلیط هواپیما بسیار داغ است. هر سال در نزدیکی نوروز مردم نگران گران شدن بلیط هواپیما می شوند. روزهای نوروز بهترین فرصت برای مردم ایران است تا بدون مشغله فکری به سفر بروند و از هوای بهاری لذت ببرند. بسیاری از مردم که برای کار به تهران آمده اند برای سال نو به شهر خود بازمی گردند و گاهی نیاز به بلیط هواپیما دارند. رزرو تور در این زمان از سال بسیاری از گردشگران را با چالش قیمت ها رو به رو می کند و سعی می کنند بلیط ارزان قیمت پیدا کنند. قیمت بلیط هواپیما به جز قیمت ارز به عوامل بسیار دیگری ارتباط دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بلیط هواپیما با قیمت ارزان از کجا بگیریم؟

چه عواملی روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد؟

اگر بخواهیم یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما را بگوییم باید به ارز اشاره کنیم. نوسانات ارز در کشور ما بر روی قیمت همه چیز تاثیر دارد و قیمت بلیط ها از آن مستثنی نیستند. عاملی که بر روی قیمت ارز تاثیر می گذارد هم شرایط سیاسی است. در واقع شرایط سیاسی روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر ویژه داد. در بسیاری از مواقع نیز شرکت ها خودشان قیمت های بالا روی بلیط هایشان می گذارند و این در حالی است که بر اساس مصوبه قیمت ها نباید قیمت بلیط ها بالاتر از سقف اعلام شده باشد.

در سال 1400 در مصوبه ایی به تمام شرکت ها و ایرلاین ها اعلام شد که افزایش قیمت نداشته باشند اما متاسفانه شرایط بازار، مخصوصا در روزهای پایانی سال باعث شد این مصوبه نادیده گرفته شود.

بلیط های چارتری و بیزینس کلاس از مصوبه سقف مجاز مستثنی هستند

مسافرانی که خرید بلیط اکونومی خود را از طریق سیستمی انجام می دهند و یا اگر بلیطشان چارتری و بیزینس کلاس است از اجرای مصوبه سقف مجاز مستثنی هستند. اگر شما بلیط بیزینس کلاس را برای سفرتان انتخاب کنید با توجه به خدمات مخصوصی که در این کلاس پروازی به شما داده می شود هزینه های مختلفی را از شما می گیرند که در واقع هزینه آن خدمات را پوشش دهد. بنابراین این کلاس پروازی از مصوبه سقف مجاز قیمت بلیط نمی تواند پیروی کند و این بخشنامه برای این کلاس تنظیم نشده است. درباره پروازهای چارتری هم باید بگوییم که قیمت بلیط هواپیما را شرکت های چارتر کننده تعیین می کنند. بنابراین سقف مجاز برای بلیط های چارتری نیز وجود ندارد.

مالیات بر ارزش افزوده

شاید در هنگام سفر به کشورهای دیگر مانند تور قطر با کلمه مالیات بر ارزش افزوده در فرودگاه مواجه شده باشید. این مبلغ 9 درصد بهای بلیط هواپیما است. با افزایش قیمت بلیط هواپیما این مبلغ نیز افرایش می یابد و قطعا روی هزینه کلی بلیط شما موثر است. این روزها حرف هایی مبنی بر حذف مالیلت بر ارزش افزوده زده می شود اما قطعی بودن آن هنوز تایید نشده و مبهم است.

از عوامل دیگری که بر روی قیمت بلیط هواپیما در رزرو تور موثر است نوع کلاس پروازی است. مهم نیست پرواز داخلی باشد یا ایرلاین خارجی، کلاس های پروازی مختلف با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافر قرار می دهند قیمت های متفاوت دارند. فرست کلاس در بین کلاس های پروازی بالاترین قیمت را دارد که بخاطر امکانات ویژه اش برای مسافران است. در مرحله دوم بیزنس کلاس است که قیمتی کمتر از فرست کلاس دارد اما باز هم به نسبت قیمت بلیط اکونومی بالا است. و در آخر اکونومی کلاس است که هزینه اش مانند خدماتی که به مسافران ارائه می دهد کمتر است.

بلیط هواپیما با قیمت ارزان از کجا بگیریم؟

در خرید بلیط هواپیما به ایرلاینی که می خواهید با آن پرواز کنید توجه کنید. ایرلاین هایی مانند امارات ایرلاین و یا قطر ایرلاین به دلیل داشتن ناوگان بروز و تجهیزات مدرن در پرواز با فراهم کردن خدمات رفاهی بالا قیمت های بسیار گرانی دارند و در مقابل پروازهایی که با ایرلاین های داخلی انجام می شود به دلیل فرسوده بودن ناوگان و خدمات پایین قیمت به صرفه تری دارند. ناوگان های فرسوده ایرلاین های ایران به لطف خلبان های حرفه ایی بسیار امن هستند و برای خرید بلیط ارزان قیمت بهترین انتخاب می باشند. از موارد دیگری که باید توجه کنید تا شاید بتوانید قیمت پایین تری در خرید بلیط داشته باشید زمان رزرو بلیط است. اگر رزرو بلیط را به دقایق پایانی واگذار کنید می توانید با قیمت ارزان تر بلیط تهیه کنید اما این نوع خرید بسیار پر ریسک است و شاید بلیط لحظه آخری پیدا نکنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تور و بلیط هواپیما شرکت سفرمی با ارائه ارزان ترین قیمت ها در خدمت شماست تا سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید