استارلینک رسما برای دیش های نسل سوم خود مجوز گرفت

شرکت اسپیس ایکس یکی از شرکت های ایلان ماسک که مسئولیت برپایی و اجرای اینترنت ماهواره ای استارلینک بعهده این شرکت است، بالاخره توانست از FCC امریکا مجوز های خود را دریافت کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا یا همان FCC مجوز استفاده اسپیس ایکس از نسل جدید و پیشرفته تر استارلینک را صادر کرد. همچنین در برنامه های استارلینک تولید یک دیش جمع و جور تر که راحت تر قابل حمل باشد نیز مشاهده می‌شود.

دیش های جدید استارلینک

اینترنت ماهواره ای استارلینک که از مدتها قبل در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده بود و احتمالا اکثر شهروندان ایران با این تکنولوژی آشنا هستند، بالاخره دارد به نتایج نهایی و گسترش خود نزدیک می‌شود. این تکنولوژی درصورت همه گیر شدن می‌تواند انقلابی را در صنعت اینترنت ایجاد کند و تمام محدودیت های اینترنتی را دور بزند و البته مهمترین نکته این تکنولوژی سرعت بسیار بالای این ماهواره ها در انتقال اطلاعات است.

ترمینال‌های نسل جدید استارلینک به‌طور کلی UT3 نام دارند و دارای دو نسخه هستند که یکی برای مصرف‌کنندگان شخصی و دیگری برای مراکز بزرگتر و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نسل دوم ترمینال های استارلینک سرعت اتصال دیش به ماهواره ها را به طور شگفت انگیزی افزایش می‌دهد.

این ویژگی که با عنوان «چرخه وظیفه انتقال» معرفی می‌شود، در دیش‌های فعلی 14 درصد بوده اما در دیش های نسل جدید به 9.7 درصد رسیده است. UT3 همچنین حداکثر توان برق ارسالی به آنتن را کمتر می‌کند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

نسخه اول دیش UT3 در مقایسه با دیش‌های پر قدرت امروزی استارلینک، مدت طولاتی تری با ماهواره ها ارتباط داشتند. با این حال، توان آن به دلیل محدودیت‌های جابجایی بسیار محدود خواهد بود.

امروزه، اسپیس‌ایکس برای همه نسخه‌های غیر قابل جابجایی دیش‌های UT3 از FCC مجوز گرفته و برای صدور مجوز دیش‌های ESIM با طراحی مشابه پیش قدم شده است. دیش‌های ESIM که مخفف عبارت "ایستگاه‌های زمینی در حال حرکت" است، مناسب برای آن دسته از کاربرانی ساخته شده‌اند که می‌خواهند در حال حرکت به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل باشند.

مدتی قبل در یک گزارش اعلام شد که درآمد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سال 2022 تنها 1.4 میلیارد دلار بوده است. این شرکت پیش‌بینی میکرد که در سال 2022 درآمدی 12 میلیارد دلاری داشته باشد و به سود عملیاتی 7 میلیارد دلاری برسد. اما حالا اعداد و ارقام نشان می‌دهند که بین پیش‌بینی‌ها و واقعیت بازار تفاوت‌های زیادی وجود داشته است. اینطور که مشخص است استارلینک فقط در ایران از استقبال گسترده مردمی که اصلا به آن دسترسی ندارند روبرو شده است اما در کشور های دیگه و خصوصا خود امریکا طرفدار آنچنانی ندارد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید